Om stämmningen här
Det är ju många här som säger att stämmningen är dålig, ser också det på många djursidor.
Men jag tycker att alla ska ta åt sig lite om varför stämmningen är dålig.
Om någon skriver någonting fel eller uttrycker sig fel så kan den personen snabbt få massa kommentarer om det, inte elaka, men inte 'snälla' heller. Kan man inte bara släppa det och gå vidare? Alla kan stava fel, fått fel info eller utrycka sig fel. Vi gör misstag, vi är människor.
Det här är ett forum där vi ska lära oss, dela med oss av vårat gemensamma intresse, så försök tänka efter när ni skriver något. Ni skriver faktiskt till en annan människa, med känslor som kan såras även via datorn.
Disskutera ska man ju göra här, när alla har olika åsikter så ska man inte sikta efter att komma på en gemensam åsikt.
Och om ni skriver saker som många reagerar på, ta det lugnt. Jag tror att alla här som är seriösa bara vill dina kaniners bästa. Ingen (förutom troll kanske) vill att du ska känna dig mobbad, acceptera att du kanske inte vet om allt som andra vet om. Men du lär dig ju i alla fall!
Vet inte om detta räknas som OT tråd. Ta bort den i sådanna fall, jag vill bara skriva av mig.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Håller med!
/Christel & kaninerna! 
Jag tycker att den är bra till och från.
Men detta har tagits upp så många gånger, och brukar bli bättre en period och sedan blir det sämre igen osv så håller det på tycker jag :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Ja, såg en tråd på en iFokus sida (inte kif) där en tjej fick massor av kommentarer när hon hade fått fel info om dety hon skrev om. Folk påpekade det, vilket ju är bra så att inte personen lär sig fel, men man behöver inte använda så mycket negativ energi när man påpekar något.
~ Kram Nadja ♥
#3 Nej det har du rätt i. Man kan ju uttrycka sig på ett vänligt sätt om någon lär sig fel, skrivit fel eller liknande.
Men sedan finns det dom som skriver massa otrevligheter, skriver falska påståenden, ljuger osv och det är ju inte så kul det heller.
(menar inte specifikt just här inne på KIF)
För det är sånt som främst bidrar till dålig stämning tyvärr
Det är väl så på de flesta forum, att det har sina upp- och nedgångar i olika grad. Många gånger tror jag det skulle vara bra att man tar en liten paus innan man publicerar sin kommentar, ifall man känner sig uppjagad/irriterad osv. Ibland kan det vara så att man hetsat upp sig för stunden och sen inser att det inte var något att hetsa upp sig för egentligen. Försök se det som skrivs med neutrala glasögon, så att säga. Just när man skriver är det många gånger inte lätt att veta exakt i vilken ton texten är skriven i, eftersom man inte kan höra tonfallet eller se minspel. Därför bör man som sagt försöka se det skriva neutralt och inte tolka in för mycket, för det är då det lätt blir fel. Något som inte alls är menat att vara elakt eller liknande, tolkas som det och sen är karusellen igång.
#4 Nej, men de ska man bara ignorera, visst man kan rätta, men om personen börjar käfta emot så är det bara att lämna det. De flesta av dem vill bara provocera oss. :)
~ Kram Nadja ♥
#6 Inte så lätt när dom sprider lögner och är otrevliga tyvärr.
Bra skrivet, alla har ett ansvar för en bra stämning. Ett sånt inlägg skulle behövas på vissa hästsidor också.