Inackordera några månader
Hej!
Jag är 23 år, bor i Göteborg och har två frigående kaniner inne, lejonhuvade, på 6 och 3 år. En hona och en kastrerad hane. Jag har haft dem 1,5 år ungefär sedan förra ägare tröttnade på dem.
Hur som helst så har jag fått möjlighet att åka utomlands nästa termin och plugga, via programmet jag läser, och det känns fantastiskt att få en sån möjlighet. Problemet blir ju då kaninerna.. Jag ska vara borta 4 månader drygt och min pojkvän kan ta hand om dem en av månaderna men jag måste lösa resten av tiden på något annat sätt.
Jag undrar om någon här kanske har någon idé på var jag kan inackordera dem en längre tid eller om någon skulle kunna hjälpa mig? Jag förstår om man inte kan ha dem frigående hela tiden men gärna frigående så mycket som möjligt. Gärna hos någon som har en djurrättslig syn på kaniner som familjemedlemmar och inte ser dem som några man bara stänger in i en bur.
De är försäkrade och jag betalar givetvis alla omkostnader, som underlag, mat etc.
Under de varmare månadena skulle de kunna vara ute om det bara finns möjlighet till det, men det går tyvärr inte fr o m januari. Jag kommer tillbaka till sverige i början på juni.
tips? och/eller hjälp mottages tacksamt!
// Linn, Tarzan & Gucci