Pappa och ungar
Vad tycker ni om kaninpappa som hälsar på sina ungar?
Har aldrig gjort, och kommer inte heller att göra.
Mina avelshanar är otroligt frammåt och väldigt haniga av sig. Därför vill jag inte jaga upp varken hanen eller ungarna.
Nej tycker jag inte. Riskabelt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
en kompis hade sina ungar tillsammans med fadern när mamman fick en kull 4 veckor efter första kullen
Okej.. :O För mina ungar kryper nämligen igenom gallret till hagen och kommer lätt ut till Willow (har försökt säkra det så gott det går, men men)… Willow är dock söt som vanligt och pussar på dem.
Jag vet att han aldrig skulle visa aggressivitet mot någon, så där har jag tur. :)
Vet en kaninmamma som tröttnade på ungarna när dom var 5-6 veckor. Dom sökte tröst hos pappan istället, och låg tätt intill honom. Han tvättade dem och gav dem stöd tills de var redo att flytta vid 8 veckors ålder. Uppfattde pappan som en lugn, hamonisk kille :) Dock vet jag inte om ni menade menar yngre kaninungar som inte klarar sig utan mamman 
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
en kompis hade sina ungar tillsammans med fadern när mamman fick en kull 4 veckor efter första kullen
#5 Awww gulligt :) Mina ungar är endast 3 veckor gamla imorgon. Så de behöver ju fortfarande mamman… men hon finns ju alltid där. :) De verkar dock se upp till pappa Willow och följer efter honom ibland, haha
#7 Ja, han var en riktigt bra pappa, hihi. Klart att de är nyfikna när dem nyss kommit till världen, som valpen vi hade hemma låter det som - han gick efter den vuxna hunden och gjorde allt han gjorde! :) Har inga erfarenheter av kaninungar på det sättet, men tror inte att det är någon större fara om dom är såpass stora. Och om du är med och övervakar. Och det är ju klart, alla kaniner är ju olika, så som hanen jag talade om (:
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
#8 Ja precis! De härmar de vuxna och är helt orädda, alla de små!
Men pappan är den gulligaste kaninen jag någonsin har träffat, så han skulle aldrig skada dem. Såklart försöker jag alltid att vara där och kolla till så allt går bra dock. :)
Men så gullig är han inte så att han kan låta bli en minderårig flicka iallafall!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#10 Såklart skulle de inte få träffas när ungarna blir könsmogna och han skulle se dem som potentiella partners. :P
Jag skulle säga att det beror på hur hanen är. Mina kaninungar(tidigare kullar) har varit framme och nosat på sin pappa (Bentley) genom kompostgaller. Och de har inte hänt något. Men jag skulle nog inte våga lämna de tillsammans :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#11 Syftar på mamman ;)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#13 Jahaaa, haha ;) Fast de är ju lika gamla, så inget "olagligt" där inte