Viltgrå OCH svart??
Nu är det så att jag alltid har trott att 3 av 5 brokade ungar i kullen är viltgrå brokade, men två av dem har svarta fläckar! Alltså helsvarta fläckar, rakt igenom till huden. Hur kan det komma sig? 
Här kommer en bild, lite dålig kvalité då den är tagen med mobilkamera, men man kan i alla fall se att pälsen inte är olika färg i den mörka fläcken.
Det är väl inget konstigt, svart och viltgrå är ju "grundfärgerna"
A_ B_ C_ D_ G_ = viltgrå
A_ B_ C_ D_ gg = svart
Eftersom att du fått brun zobel (Am_ B_ C_ D_ gg) så vet vi att både Charlie bär på enfärg, hon är inte enfärgad då hon även fått viltgrå. Willow är ju "enfärgad" (isabellabrokad A_ bb C_ dd gg Kk)
#1 Men jag trodde inte de kan bli viltgrå och en annan färg på samma gång? Vad blir de då för färg? :S
Insåg det efter att jag postat meddelandet. Hur ser färgen ut vid ögon/öron?
Nä, de kan inte både vara viltgrå och svart.
Såg att örat var viltgrått, ja, det är ju onekligen mysko. Du får väl vänta och se, kan vara att "schatteringen" inte kommit ännu. Eller så har du fått någon skum färg ;)
Jag vet att mina viltgrå dubbelmanade hade "svart" kjol - men mitt på ryggen. Nä, kan bli intressant och se vad andra säger :P
#3 Ska se om jag kan hitta en bra bild…
Här är en av ungarna och den ser ju viltgrå ut på ryggen och öron (eller?)… Färgen är i alla fall väldigt lik det viltgråa syskonet.
Här är en bild frammifrån:
Denna unge har en stor svart fläck på sidan. Den andra ungen har två mindre svarta fläckar på sidan. Har ingen nytagen bild på den, men den är likadan i färgen som ungen på bilderna, bara mer vit.
#4 Jaha, ja vi får väl se då :) De är tre veckor gamla imorgon, så den "slutgiltliga" färgen borde väl synas snart i så fall? 
Kom på en sak Tirin, är dessa brokade dubbelmanade? Har tyvärr inga bättre bilder då mitt minne med kaninungebilderna är ute på vift, men tänkte ffa visa kaninungen till höger nedan. Den och den vänstra är båda viltgrå, den ena enkelmanad (ljusa) - den andra dubbelmanad.

Kaninen nedan är den viltgrå till höger som vuxen, inte lika mörk ;) Som sagt, det kan rätta till sig :) Svårare att säga med brokade kaninungar, men jag skulle vilja säga att antagligen är de väl bara "felfärgade" viltgrå ;) Precis som Tintin på mina bilder.

Ja de är alla dubbelmanade :) Hur gammal var din Tintin när pälsen ändrade färg sådär?
Jag kommer ärligt talat inte ihåg, pixbox funkar inte och det är där jag har mest bilder från hans uppväxt (hade inte photobucket på den tiden :P ). Sen är som sagt usb-minnet med alla mina bilder på vift (hemma hos min mamma) så kan inte säga något exakt. Detta var 2005, så det är ett par år sedan ;)
Men den svarta "randen" vid höften hade han kvar som vuxen, där kjolen "började". Om du ser på bilden där han är vuxen :)
Min kanin har oxå sådär. Hon är svart fläckig.
Men nu är denna kaninen till synes viltgråbrokad, men med någon enstaka fläck som har helt svarta hårstrån istället för schatterade. Vi vet ju att den INTE är svartbrokad, så långt har vi konstaterat.
Kan ju vara att det är en väldigt gålig viltgrå. Händer ju att kaniner får en riktigt dålig pälsfärg som saknar bandindelning.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#9 Jaha okej :) Ja det blir ju spännande att se hur dessa ser ut som vuxna då. 
#13 Möjligt, tycker bara att det var konstigt att det var en enda svart fläck (vad jag vet) på hela lilla ungen. :P
Kan vara så enkelt att den är viltgrå med japantecken.