Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 653 ggr
Kiyona
0

Regn, Regn & åter Regn!

Alltså nu blir jag förbannad!

Varenda jävla gång nu i typ 3 veckor har det börjat regna något eller ösa ner vatten från himlen precis när jag är på G att ta mig till kaninerna med lite tur har jag fått små små uppehåll under tiden jag är där men för det mesta har det regnat ända tills jag är påväg hem eller ah då menar jag tills dess att jag cyklat hem från bussen och precis satt mig i sängen eller vid datorn så slutar det regna.

Alltså, vad gör man med kaninerna i detta regn!?

Vill ju ha dem ute i sina hagar och träna, busa och umgås samtidigt som dem får röra på sig när jag gör annat som städa, borsta och kela. Nu idag samt några enstaka gånger till när regnet inte varit så extremt påtagligt släppte jag ut dem för att få skutta av sig något iallafall innan dem blev för blöta eller började klaga på vädret.

Är det som jag fattat det, att man ska undvika att ta ut sina kaniner i regn pga risken för dem att bli nerkylda och sjuka efteråt?

Dem måste ju få komma ut liksom, någon måtta får det ju vara och dem får ju inte direkt något utlopp för sin fysiska energi genom att gosa och borstas och prata strunt såpass många dagar i sträck….

Vad kan man göra i detta våta klimat vi kallar hösten egentligen?

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

ninor
0

Går det inte att täcka över hagarna då? Med ex. presenning?

Kiyona
0

Jo alltså det har ju slagit mig varje tillfälle som kommer då reng förekommer flera dagar i sträck. Dels att planen från början var att sätta över presenningar regniga dagar.

Bara det att det liksom inte blivit av då jag misstänker att hela hagen skulle blåsa åt skogen med jämna mellanrum då det blåser en heldel på västkusten.

Men ah. Får ta tag i det och skaffa stora preseningar att täcka över. Kanske om jag enbart täcker halva hagen så borde ju risken att hagen blåser bort minskar så får dem själva bestämma om dem vill stå i regnet eller ej.

Så mycket att ta tag i såhär innan vinter kommer ifatt :D Kommer knapt ihåg hälften xD

Ska ta upp det där med pressenningar igen nu då så får jag pröva och i bästa fall går det suveränt. Uppdaterar :)

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **