Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1189 ggr
ikea
0

För mycket brännässlor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var ute och tog lite kort på kaninerna idag och måste bara få visa vad sjukt mycket brännesslor det växer i ena delen äv hagen. Jag klipper ner dom men dom kommer upp lika fort igen. Har provat att hälla salt på dom men det kommer nya i alla fall. Jag törs inte hälla på något starkt medel eftersom kaninerna är där. Det är lite jobbigt när man vill vara inne hos kaninerna för jag lyckas alltid bränna mig. Någon som har något bra tips? på hur jag får bort dom.

Matilda_91
0

Hm, det enda sättet att bli av med dem helt är väl att dra upp dem med roten. Men tänk, du har ju ett perfekt nässel-land! Bara att hänga upp på tork till kaninerna! ;)

soten
0

Ta på dig trädgårds handskar  och försök riv bord de så att rötterna åker med

Proanders
0

Vill du inta ha dem så använd "Round Up", det är INTE giftigt för djur (eller människor), och man kan så på plattsen precis efter man har sprutat (om man vill).

Säg till farsan…

ikea
0

#3 låter bra, vart köper jag det? (vilken farsa ska jag säga till "ler")

Vi har flera ställen på tomten där vi har stora klunger med brännesslor så det finns att torka åt kaninerna i alla fall. Känner att det skulle vara skönt att slippa grovjobbet med att gräva upp alla, jag har för mycket att göra ändå. Men om jag är otroligt snäll emot min man i några dar kanske han vill göra det åt mig, det låter väl som ett bra förslag.

Proanders
0

Ok, MAKEN hittar det på Granngården eller nån byggmarknad.

Men nässlor är svåra..kan behövas upprepade behandlingar..

ciss
0

Vi har likadant, eller ja, Fanny har det på vägen till stallet. Både jag & hon bor jättenära stallet  där vi har våra kaniner (det ligger tomt-i-tomt för mig, alltså vi är grannar), men när hon ska gå dit så är det som en bred stig där det är massor av brännässlor som hänger över som man bränner sig på. Störande!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Proanders
0

En lie…..kanske….Flört

Stravaganza
0

I min trädgård så finns det nässlor lite varstans och inte på ett speciellt ställe..

KvirrZ
0

Tur att inte jag har så mycket, för jag skulla alltid på något sätt bränna mig xD

- Mvh Emma

Stravaganza
0

Men sen ska jag plocka några.. ^^

Tina-A
0

Vi har massor med nässlor precis utanför kaninernas Hage. Vore ju rätt illa och man ramlade ner i dom när man skulle gå för att mata kaninerna eller byta vatten eller nåt ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KvirrZ
0

#11 Skulle jag säkert göra xD

- Mvh Emma

Tina-A
0

#12: Klant! :) Så kommer du in helt röd och kliar dig överallt och typ skakar för du har så ont!

- Men hjälp, vad har du gjort?!

- Jag skulle bara mata kaninerna! X(

Stackare :)

KvirrZ
0

#13 Precis så skulle det gå till xP

- Mvh Emma

ciss
0

Jag & två kompisar var hos en kvinna för att mata deras flasklamm eftersom att dom skulle bort över natten. Vi var där & matade och gosade i flera timmar, och sedan skulle vi gå nedför en backe och uppför en jättebrant backe för att komma till en äng där mamman till flasklammet gick, vi ville hälsa på henne. Då kom ett får & bääade bakom mig, jag började skratta och skrattade mer och mer och började springa och fåret typ jagade mig & vi asgarvade, och jag gick böjd framåt, och plötsligt föll jag rakt ned i VÄRSTA stora nässelbusken. Var helt uppskrapad och sårig och röd sedan ;P

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Stravaganza
0

Hoppsan! xD

ikea
0

#15, Usch stackars dig. Jag kommer ihåg när jag var 14-15 år och hade kanske druckit en eller två öl för mycket (inte att rekommendera).Jag var utomhus och satte mig på huk för att kissa, det hela slutade med att jag ramlade med min bara rumpa i ett snår av brännässlor. Det kändes flera dagar efteråt.

Tina-A
0

#17: Guud vad hemskt, din stackare!!! Men du får nog skylla dig själv ;)

ikea
0

Ha,ha jo det får jag absolut göra.

Stravaganza
0

Haha, rätt åt dig! *Evil* xD

KvirrZ
0

Man ska inte dricka…..För då bränner man rumpan xD