Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 817 ggr
[Liiilly]
0

Dricka vatten

Runt hur mycket vatten behöver en kanin dricka varje dag? Beror ju såklart på storleken, men hur mycket vatten behövs per kg som kaninen väger?

elinyeaah
0

Ingen aning, min kanin dricker en halv 320 ml flaska per dag, men sen får hon ju gurka och sånt men iaf. :)

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

tussen12
0

Olika till kanin till kanin:)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

RosarysKaniner
0

Kaninen ska ha tillgång till friskt, nytt och rent vatten dygnet runt.

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

[Liiilly]
0

#3 De klart Flört

Undrar bara hur mycket de egentligen behöver dricka, kanske runt 1dl per kg de väger? Låter ganska mkt men är kanske rimligt?

RosarysKaniner
0

#4, Tycker nästan det låter lite för lite. Min lilla hona dricker som en, jag vet inte vad.. Får ge henne vatten vid 3 tillfällen ungefär. Morgon, eftermiddag och kväll! x)

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

MalinFrosch
0

Jag vet inte vad som är normalt men jag har en dvärgvädur och hon dricker ca 1/2-1 dl vatten om dagen.

Suskiv
0

Vet inte hur mycket de rymmer, men mina rexar dricker ungefär 1,5 jockerskålar med vatten.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

slarvigt
0

Jag har för mig att man brukar säga ca 2 dl om dagen? Men om det är 1 dl eller 2½ spelar nog inte så himla stor roll, sådant där varierar ju mellan individer.

Fridaaaa
0

Mina dricker mycket sommartid och har minskat nu. Vet inte hur mycket det går i en skål men dom dricker en hel del :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.