Dricka vatten
Runt hur mycket vatten behöver en kanin dricka varje dag? Beror ju såklart på storleken, men hur mycket vatten behövs per kg som kaninen väger?
Ingen aning, min kanin dricker en halv 320 ml flaska per dag, men sen får hon ju gurka och sånt men iaf. :)
Olika till kanin till kanin:)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Kaninen ska ha tillgång till friskt, nytt och rent vatten dygnet runt.
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
#3 De klart 
Undrar bara hur mycket de egentligen behöver dricka, kanske runt 1dl per kg de väger? Låter ganska mkt men är kanske rimligt?
#4, Tycker nästan det låter lite för lite. Min lilla hona dricker som en, jag vet inte vad.. Får ge henne vatten vid 3 tillfällen ungefär. Morgon, eftermiddag och kväll! x)
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
Jag vet inte vad som är normalt men jag har en dvärgvädur och hon dricker ca 1/2-1 dl vatten om dagen.
Vet inte hur mycket de rymmer, men mina rexar dricker ungefär 1,5 jockerskålar med vatten.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Jag har för mig att man brukar säga ca 2 dl om dagen? Men om det är 1 dl eller 2½ spelar nog inte så himla stor roll, sådant där varierar ju mellan individer.
Mina dricker mycket sommartid och har minskat nu. Vet inte hur mycket det går i en skål men dom dricker en hel del :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.