Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 575 ggr
jees94
0

vad ska jag göra?

Nisse har börjat gnaga på burkanten…. vad ska jag göra?

Tina-A
0

Lägg in någon annat som han kan gnaga på.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

jees94
0

men han har pinnar… men kan jag ha på något så han tycker det smakar äckligt..!

jees94
0

putt

Keligast
0

han kanske är rastlös! släpp ut ham mycket så han får springa av sig..

bollen_bella
0

Sätt som sagt in grenar. Du kan sätta in andra saker oxå, som sånna där avlånga honungsstänger lr morötter som du kan kila fast mellan gallren, sätta upp hö:t så han får kämpa lite och pilla med det, lägga in halm som är kul att leka med. Det kan oxå vara ett tecken på att han vill komma ut mer.

Lycka till:D

myriis
0

Min kanin gnagde nästan sönder min ena bur (snyft xD) så jag flyttade henne så fick en annan av kaninerna flytta in där (A)

Mysofi
0

Har hört någonstans att man kan smörja in stället där kaninen biter med stopp och väx…?

Det här stämmer säkert inte alls! :)

Flippa
0

Lägg i en fruktgren :) Det gillar dom :)

jees94
0

I går när jag kom hem såg jag att han hade gnagit ennu mera….. =(   Mamma hade på någon salva och jag ha in massor av grenar och kottar sen ja jag in två mini inebandy bollar och masade in hö i dem.. Nu får vi hålla tummarna att han slutar med det Glad

[Niike]
0

Låt han vara ute och springa mer fritt. Han vill säkert komma ut ur buren en stund. Köp en hö-boll, det kan hålla honom sysselsatt ett tag.

Stravaganza
0

Min gnager också på buren..

ludde_s
0

min med..LedsenJa går ut med han varje dag minst 20 min..

myriis
0

#12: En kanin ska vara ute minst en timme varje dag.

Stravaganza
0

Ni kanske tycker jag är galen, men jag brukar vara ute med min kanin från klockan tio på morgonen till minst klockan två på eftermiddagen. Ibland sitter jag hela dagen med min kanin.

[Zorro_93]
0

Lägg in grenar från äppelträd som kaninen kan gnaga på dom brukar gilla det och ta ut den flera gånger under dagen.

Mysofi
0

# 14, ååh vad härligt!! Det brukar jag med min nin också!!

Sosso
0

håller med ovanstående.

Mysterious
0

jag håller ofta på med alfred jag med!;D och han biter aldrig på buren…hoppas det löser sig…lycka till!!;D

Mysofi
0

Kan man annvända stopp och väx?? Eller är det farligt??

lill-jarven
0

Hubert skakade på buren när han ville ha uppmärksamhet.. han fick vara ute och springa en hel del men ville ändå att jag skulle titta på honom och prata med honom ^^ Men eftersom jag förstod vad han ville så gav jag inte honom uppmärksamhet när han själv ville ha det utan direkt han slutade istället och nu har han lagt av med det. :D

Tina-A
0

#19: Det är nog farligt i större mängder. Är ju inte meningen att man ska äta/slicka på det..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ludde_s
0

men om det är ett ställe där han gnager mkt på så kan du smörja in med något som den inte tycker om de gjorde jag med min kanin för han gnagde väldigt mkt på gallter och då drack jag hemagjord flädersaft ,  och prövade gnugga in lite på gallret där han gnagde och han slutade gnaga. Han gillade viss inte fläder ! hihi

jees94
0

mamma har fixat det nu när jag har varit borta.. Hon satt nån järn list där han gnagde.. ( inte en sån han kan fastna med tungan på i vinter…. =) )

Stravaganza
0

:)