Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 974 ggr
MalinFrosch
0

Biter på gallret

Min kanin gnager på metallgallret i buren. Det känns inte som det är det bästa för tänderna direkt!! :S

Någon som har något tips? på vad man kan göra??

Det är inte bara när hon är instängd i buren utan även när jag har buren öppen och hon får hoppa runt i vardagsrummet. Så det kan ju inte vara för att hon vill komma ut. Jag vet verkligen inte varför hon gör det!

evelina_Yatzy
0

Så här gör min nin också när han ska få mat, men jag försöker lära honom ; nej! Alltså när han gör något han inte får ska man ryta nej!! och putta bort honom, efter några gånger behöver man bara säga nej och kaninen ska lyssna. Jag har läst att detta bör funka men det är inte säkert att det gör det på alla kaniner? Du kan ju testa att sätta fast pinnar i gallert så kanske hon biter för istället?

MalinFrosch
0

Haha Glenn är typ jordens envisaste kanin. Har provat det där med "nej" till henne när hon gräver och käkar på saker hon inte får, men hon bara slutar i några sekunder sen sätter hon igång igen :P

evelina_Yatzy
0

Haha jaha okej

RosarysKaniner
0

#1, man ska inte ryta åt en kanin, utan om man tänkt försöka den metoden ska man säga "nej" lugnt och putta bort ninisen lugnt.

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

Thildalulu
0

Hon är nog uttråkad, eller så har de blivit en dålig vana.

evelina_Yatzy
0

#4 menar inte riktigt det men jag hittade inte något ord att förklara de med, men mer att man säger till den lungt men ändå bestämt. självklart vet jag att det inte är bra att ryta och det gör verkligen inte att ninen lyssnar bättre

MalinFrosch
0

#5 Mja det var väl lite vad jag funderade på också, och det är säkert fallet när hon är instängd i buren. Men när hon är utsläppt och springer runt i rummet, och kryper i sin tunnel och har sig så stannar hon upp med jämna mellanrum och gnager på gallret på några ställen. Jag tycker det är helskumt.

tussen12
0

har hon pinnar? Är jätte viktigt!

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

MalinFrosch
0

#8 Hon har inte alltid pinnar nej. Men bitandet på gallret sker även när hon har pinnar.

Ska gå ut och plocka lite pinnar till henne idag!

elinyeaah
0

Min kanin gör så när hon är uttråkad..

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

skuttis88
0

Min kanin gjorde det hela tiden(ute) på ett kompostgaller så att den gröna plasten föll av. Vi brukade putta till henne. Se till att hon har aktivering!

MVH Celina

MalinFrosch
0

#11 Japp hon gnager på kompostgaller också.. Det gröna lossnar..

Verkar som jag får fortsätta som jag gjort, säga nej och putta lite på henne. Och ge massa pinnar.

Suskiv
0

En av mina gör det när hon tycker det tar för lång tid för henne att få pellets på morgonen.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D