Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1347 ggr
:holmgreen:
0

Kaninvakt

Halloj alla kanin människor! :)

Så här är det:

Nu i vinter åker jag iväg med min familj till Indien och nu kom jag på att det inte alls är långt kvar! Så i lite smått panik skriver jag det här inlägget (då jag vet att det kan ta hur lång tid som helst att hitta kanin vakt) och undrar om det finns någon härlig människa här som kan tänka sig att vara kaninvakt åt 2 ute kaniner i vinter/jul. Självklart får man en summa pengar då det ändå gäller i 2 veckor men allt sånt kan vi diskutera senare.

Jag bor i Huddinge några få mil utanför Centrala Stockholm och det skulle inte vara helt fel om du finns i närheten.

Det gäller då 2st han kaniner på mindre än 3kg vardera och de bor inte tillsammans.
Bäst av allt vore om du har två ute burar då deras burar är rätt krångliga att flytta, det kan säkert ordnas på annat sätt, dock vore det som sagt enklast.

Känner du till någon som har inackordering runt om i trakterna så får du mer än gärna skriva det också! :)

Jag vet inte riktigt vad av det viktigaste som jag har missat, förlåt för ett möjligtvis osammanhängande inlägg men det har varit en lååång dag i skolan idag så jag skyller på det :P

Jo juste, kontakta mig:

Här via pm

Direkt i tråden

Min mejl: Nicole.holmgren@hotmail.com

Clariiz
0

Driver pensionat :) - www.skorpans.webs.com

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

minaninar
0

Det finns också en dam i Tyresö som verkar mkt pålitlig som driver kaninhem.se

Men där lämnar man kaninerna o vad jag föstår har hon burar till dem.

Hon verkar vara tungviktare i skaf o olika sammanhang.. så jag antar att hon är pålitlig iaf. Har själv funderat på om jag skulle kunna tänka mig henne.

Ifall #1 är för långt borta osv.. jaja.. bara alternativ som sagt.

men glöm ej att lämna pengar o komma överens med veterinären så den som har hand om kaninerna kan ta till vet om det skulle behövas.

:holmgreen:
0

Tack för förslagen, ska kolla in dem sen då jag är inne på mobilen nu. :) Och tack för alla tips?! #2 Jo precis, så där med veterinären brukar jag göra då vi reser ganska ofta och man vill ju att sina små ska ha det bra! :) Någon som har fler förslag?? :)

Sofia_N
0

Jag bor i Bålsta, vet inte om det är för långt bort? Sen har jag inga burar över, men om du inte hittar någon så kan det ju vara en "sista utväg", haha. För jag passar dem gärna om du tar med burar :)

/Sofia