Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 4253 ggr
Katten_
4

Ot- presentera oss!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi sitter ju bakom skärmen hela tiden, och alla känner ju inte varandra så väl, så nu kan VI presentera oss, inte kaninerna! inget om kaninerna nu! 
Lägg gärna in en bild också!

Jag kan börja!

--------------------------------------------------------------

Jag heter då Christel, är 12 år, och bosatt i en liten stad utanför Stockholm med namnet Sigtuna.

jag går i 6an med mina "sådär" klasskamrater, så ja…

Jag älskar musikaler, och filmer, Har 2  bra filmer som jag ofta kollar på, Titanic- den är ju för gullig :3

Dirty Dancing- älskar den :3

Jag hmm, är morgontrött, kommer aldrig upp!

Älskar djur, baka och trädgården/naturen!

Jag bor med min mamma, och mina 2 systrar, (blääh) Mina föräldrar är skilda. (pga otrohet) och det mest chockerande (tror jag) jag har 0 kontakt med min pappa. Jag pratar inte ens med honom. Ni får Pma om ni vill veta mer om det. Lite om mig iaf! En rolig bildserie på mig! :)

Skriv gärna om dig också!

Vi ses!

/Christel & kaninerna! Glad

RosarysKaniner
2

Vad söt du är & rolig idé. Måste faktiskt säga att du beteer dig som långt över 12, vilket är positivt!

Jag heter Elin. Är född 1996 och går just nu första ring på gymnasiet, linjen jag går är Handel. Jag föddes fredagen den 13e december, 1996, alltså på Lucia.

Jag älskar djur mer än allt annat, och kan faktiskt säga att jag skulle vilja leva i en värld med djuren. Min högsta dröm är när jag blir äldre att bo på en stor herrgård med massor utav djur runt omkring mig, även att arbeta med djur, i någon form utav djurambulans. Jag älskar även att fotografera, redigera och måla. Jag använder mig utav Canon EOS 600d samt photoshop CS6.

Jag bor tillsammans med min familj, som består utav mamma, pappa, bror och hans flickvän i Kristianstad, Skåne. Har även 2 andra syskon, två storasystrar som inte bort hemma.

Jag har varit med om mycket i mitt liv, trots min ålder. Vänner som gått bort hit och dit, familjemedlem som drogat (som nu har varit ren i 2 år), vänner som drogat och som åkt in och ut från behandlingshem. Min syster och min mamma är mina bästavänner, och jag kan verkligen prata med dem om allt. Jag hatar människor över allt annat. Nu snackar jag inte om dig som person, utan människan öht.

Har ingen värst bra bild på datorn, då den är ny. Så fick bli min profilbild.

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

Ztrawberries
2

Jag är en Tjej på 15 somrar (f. 1997)

Jag ser mig själv som en glad person som gärna bjuder på mig själv. Jag älskar färgen rosa, choklad, chips och skräckfilmer. Jag tycker också om att fota och brukar hjälpa mina kompisar med fotografering samt filmning.

Jag spelar också ishockey (Dock tagit uppehåll i en termin pga. skolan), rider fem dagar i veckan på min medryttar ponny och spelar instrument (Gitarr).

Något som kännertecknar mig är min otur, jag föddes fredag den 13 juni 1997 så där är förklaringen till min otur. Har haft många hockey och ridskador som kan vara problem vid löpning.

Fick knäskålen ur led för två år sedan, kan inte riktigt springa pga. det, jag har haft en massa hjärnskakningar & lite brutna saker här o där.

Jag bor tillsammans med min familj som består av två yngre syskon, en mamma och pappa som bor ihop och min bästa vän (Räknar in henne i familjen)

Min absoluta bästa vän heter Amanda Viinapuu (Uniqs på ifokus), jag har bara kännt henne i ett och ett halft år och vi känner varandra utan och innan. Jag har till och med en egen säng hemma hos henne, haha. ^^

Mvh Linda Meijer

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

Katten_
0

#1, Tack!  :) Jaså? Hihi tack :3

Åh vad coolt (lucia då) :) Jaa jag med (herrgård)

Du var ju också jättesöt :D

bambiiii
0

1# nemen gud vad du e vacker! <3 <3 <3

Christel, jag har ju beundrat dig tidagare oså, men du är min lilla gullfjon <3

Hahha

Hej! jag heter jana och jag är 12år gammal.. xD jag går i 6an med sådär klasskmrater säger jag oxå Hahaha

jag bor i karlskrona straxs utanför själva köpcentrummet, alltså stan.

Jag är lite mer "udda" än de andra i min klass, de är liksom, jag vet inte men likadana allihop, samma klädstil,samma beteende,samma allt! jag är mer "myself" haha,intressant va? ( xD )

jag gillar scene,hippie stil för det mesta, inte överdrivet av allt!

Jag har en blogg, och jag bloggar minst 1 inlägg om dagen, så ni får gärna följa mig! .D

www.beautynails.bloggplatsen.se

Haha jag ÄLSKAAAR djur över altt annat, gymnastik,familj,kläder och nagelllack (inte smink) fast det är ju smink men ändo

Jag går på gymnastik och funderar på at börja cheerleading (yeeyy)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Katten_
0

#2, Haha coolt! (ishockey) Jaså, Uniqs? :)

Du var också jättesöt :)

bambiiii
0

2# Rosaa <3 (jag gillar inte rosa)  haha nej jag skojar, men vad söt du e

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Ztrawberries
0

5# & 6#

Tack, du med! Ja, spelade med killar innan jag bytte till Div. 1 lag (Resten är 20+ i laget) så det går vilt till, haha ^^

Japp, Uniqs :)

Haha ROSA!

dermot
2

Jag heter Annika och föddes i februari 1997.

Jag går med nöd och näppe i årskurs 9 och är mer pojk-flickig än de flest andra tjejer jag känner. Använder aldrig smink och är inte rädd för att bli skitig eller har faktiskt bara en fobi, åska. Alla andra skriker så fort de ser en mus eller en spindel och älskar åska. Jag är tvärtom x)

Är uppväxt på landet och enda sedan jag föddes har jag haft djur, allt från får, hästar, kor (i och för sig bara en kalv men :P), marsvin, hamstrar, höns, burfåglar, ökenråttor, chinchillor och såklart kaniner. Fick min första egna kanin när jag var 4 år gammal, den hade inte ens ett namn men jag älskade den ändå.

Jag fick i våras veta att jag har sjukdomen Morbid Sheuermann - det vill säga att mina ryggkotor är kilformade. Och HSP (Highly sensitive personality) vilket gör att jag har väldigt svårt för människor och bölar för i princip allt. Samt att jag har lätt för att läsa av människor och djur. HSPn har jag haft hela livet, men har aldrig "fått ett namn på det" förrän  i vintras.

Fotografering är det bästa jag vet, älskar min kamera för allt annat - nästan - och det är det jag sysslar med nästan varje dag när jag har tid över. :P

Är ett fan av Darren Criss och givetvis Glee ;) och tittar i princip alltid på Greys Anatomy, Scrubs, HIMYM, The big bang theory och andra komedi och drama serier.

Ja, det var väl lite om mig..

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Frosstis
1

Jag då..

Jag heter Paulina och jag är född den 24 augusti 1998, jag är alltså 14 år. Jag går i årskurs 8, som jag redan hatar. Vill inte ens gå i skolan, men är ganska duktig i den ändå, har bra betyg om jag får säga det själv.

Jag älskar djur över ALLT annat, i skolan skriver jag bara uppsatser om djur osv, verkar nog bli lite tjatigt att höra vad jag skrivit hela tiden, haha. :p Jag vill bli veterinär, eller något annat bra inom djurvård. Eller helt enkelt- jobba med djur. Fast jag vill fortfarande tjäna bra! :p Så jag pluggar stenhårt i skolan så jag kommer in på det gymnasiet jag vill.

Jag vill såå gärna gå i ett naturbruksgymnasium men finns nog ingen i göteborg som jag kan åka till, och blir för långt att åka. Dessutom vill mamma och pappa inte att jag "flyttar hemifrån" så tidigt, om det är ett internat.

Jag har en hamster, hund och foderkanin som jag ägnar mycket tid åt.

Jag har inte så mycket tid längre nu när jag börjat i ÅTTAN, känns konstigt att börjat i åttan nu. Himla mycket prov och läxor redan, men får väl tänka att snart är höstlov..

Kram på er!

Katten_
0

#4, Haha desamma min lilla Jani Pani <3 ;)

Katten_
0

#8, Annika, GREYS ANATOMY <3 <3 <3 <3 <3

#9, vad söt du är :3 <3

[Tilde]
2

#0 Söt-Christel :D

Jag heter Tilde, är 21 år gammal och kommer från Västerås, men bor nu utanför Köpenhamn med min danska pojkvän Mads. :)

Jag har alltid älskay djur, men då det finns allergi i släkten så har jag aldrig haft pälsdjur innan i år. Jag har däremot haft reptiler sedan jag var liten och det har bidragit med mitt stora intresse (ca 25 reptiler här hemma). Jag driver en liten leopardgeckouppfödning. Glad

Jag har två syskon, en storasyster och en lillebror. Jag studerade språk (spanska, franska, japanska och latin) under gymnasiet, åkte på skolresor till både Italien och Japan. Nu vill jag dock antingen arbeta med djur eller jobba som mäklare! Sen sistnämnda blir förmodligen det jag ska studera nästa år.

Jag "lider" av insektsfobi, vilket suger när ödlorna här hemma äter insekter till varje måltid, haha. Tungan ute Annars är jag väl inte så skrajsen av mig. Jag säger alltid vad jag tycker och har väldigt starka åsikter för det mesta. Men jag är såklart en snäll person ;)

Andra intressen, förutom djur och språk/resor, är att rita, måla, skriva, fotografera (mest djur) och smink och mode!

Katten_
0

#12, ska du säga sötnos :3

[_hsleiufhbtv]
4

Jag heter då Linnéa, fast kallas alltid Ninne. Ingen aning var smeknamnet kommer ifrån, kallats det sedan jag var tre år gammal och är 16 (f.1996) idag. 
Jag går första året på gymnasiet med inriktning djurvård, har aldrig trivts så bra på en skola någon gång!  Är riktigt motiverad till skolan nuförtiden, trots att jag pendlar och har totalt strax över 4 timmars restid per dag. Vet inte riktigt vad jag vill bli i framtiden, ska jobba med djur iaf, så valde denna linjen då den kändes rätt än sålänge.

Har en del psykiska problem för tillfället som gör att jag mår sämre än normalt, då jag annars är en väldigt glad och livlig person. Har alltid varit väldigt blyg och tystlåten dock, förutom med personer jag känner mig 100% trygg med. Är en väldigt känslig människa, gråter någon gråter jag också. Sen bryr jag mig extremt mycket om andra och sätter andras välmående framför mitt eget.

Har ledproblem, en hel del, så om jag tex suttit ner på huk ett tag och reser mig upp igen knakar knäna till och gör ont. Är mer än bara knäna, men det är värst. Har fel på fötterna också då jag alltid går smått inåt med dom vilket gör att jag får ont i benen väldigt enkelt.
Har telefonfobi också haha ^^  Är livrädd för att prata i telefon, de enda jag kan prata avspänt med är min familj och en nära vän till mig. Det är verkligen dom enda ^^ 

Är fullkomligt djurbesatt, älskar djur över allt annat och skulle inte kunna tänka mig ett liv utan dom. Har fött upp gerbiler och hade som mest 23st, just nu har jag 6 pensionärer här hemma som lever lyxliv. Äger 4 kaniner, varav en ska paras den 29e så småningom små bebisar också. Och får ju inte glömma Åke, familjens hund. Av rasen kromfohrländer. Tror jag fått med det mesta nu ^^

Yome
0

#1 Måste bara säga att de är sjukt vad vi tycker och vill lika!

Ztrawberries
0

14#

Verkligen världens bästa Ninne! <3 ^^

[_hsleiufhbtv]
0

#16 Ska du säga ^^ ♥

Ztrawberries
0

17#

^^ ♥

tussen12
0

jaha ;) själv heter jag louise och bor i en litet hus med härligt tomt :P Är 12 år och går i 6:an,Redan trött på skolan (Suck) Har 2 hundar (Tova och chicco) och mina egna kaniner. Kaninintresset började 3 år sedan då jag var retad i skolan osv,Jag önskade mej en vän att prata med och jag kände mej väldigt lycklig när jag fick hem min första plutt, Tufsan!! Vill jobba som vetrenär men mina betyg är inte dom bästa Oskyldig Ja ''typ'' allt:)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Katten_
0

#14, vad söt du är ^^

Zakarias
0

#8 Är också född i februairi 97……. ;)

dermot
0

#21 Vilket datum? :3

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fridaaaa
0

Hej och hå!

Frida heter jag och är snart 22 år gammal.
Bor i Blekinge, vilket jag trivs mycket bra med.
Har en underbar pojkvän sedan 5 år tillbaka som jag träffade på gymnasiet.

Jag har just nu 1 hund, 2 katter, 5 kaniner, 6 marsvin, 1 akvarium och höns. Bor ute på landet, är ingen stadsmänniska överhuvudtaget, det är inte min grej ;)

Mina intressen är såklart djuren men även att fotografera.
Kör min egna stil, avskyr att följa moden (ingen vits med det) är helt enkelt mig själv :D
Lyssnar mest på rock men lyssnar även på lite annan musik utom jazz/blues/dansband/fjortismusik mm :) Älskar leopard och zebramönster och mina favoritfärger är röd, svart och grönt. 
Är väldigt anti mot rosa och hellokitty ;)

Jag studerar till förskolelärare, började nu i höst. Trivs bra än så länge, vet hur det är att jobba som förskollärare så vet vad som väntar ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zakarias
0

#22 Den 17 :)

the_flash
0

Hej på er :) Jag heter Wilma och är 13år. Jag bor i den lilla orten Årjäng som ligger i Värmland med mina skillda föräldrar växelvis, min goa lillebror och min nya familj hemma hos mamma :)

Mitt största intresse är musik och jag skriver lite egen musik, spelar lite olika instrument men mest piano, och sjunger. Eftersom där jag bor inte är så stort får jag åka runt i kommunen ganska ofta och spela.           Säg gärna till om ni har samma intresse! :)

Jag åker även slalom och tävlar om vintrarna. Det är ju så kul och jag älskar alla i klubben men jag tror att detta är min sista sesong i slalomklubben. Det är inte lika kul nu när allt blir mer allvar med fartdräkter, tävlingar långt bort mm. Men slalom kan man ju åka med familj och vänner annars också :)

Andra saker jag gillar: choklad, semester, idrott, The Killers, att skratta, Historia, att baka, orientering, julafton, sommaren, min släkt, att pärla, morgonen, clerasil pads (bästa finnmedlet någonsin!) ;)

Saker som jag inte gillar: Att få finnar, beslutsångest, tö, djurplågeri, bråk, att åka bil och inte hitta någon bekväm sovställning, när man inte kan sluta läsa Hungerspelen sent på kvällen fast att man vet att man måste sluta ;)

Det var det jag kunde komma på nu om mig :)

dermot
0

#24 Maha äldre än dig, född den 3 ^^

// Anka

Zakarias
0

#26 Haha okej :) hade varit epic om vi var födda samma dag :P

Beatrice_Love_Kaniner
0

Hejsan!

Jag heter Beatrice men kallas för Bea!

Jag bor på ingarö och har två kaniner! Gray och lilla Uni <3. Uni får en kull i sommar och efter det ska jag nog bara rikta in mig på hoppning.

Jag rider även! Ska skaffa egen ponny efter en resa till usa, just nu jobbar jag på ponnystallstockholm och tar hand om både hästar och kaniner!

Jag bor på värmdö och har gjort i hela mitt liv! :) Drömen vore ju att ha ett kaninstall! Men inte att ha Avel för, jag tycker att Avel har blivit lite mycket nu. Det finns så många kaniner i samhället som behöver hjälp och kaniner som för illa, jag tar en första och förmodligen en sissta kull nu i sommar just för at jag kommer behålla några till både stallet och till mig.

fråga gärna på om ni har mer frågor… ;)

/Bea & ninissarna! <3

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

[MiniPim]
1

Om mig då!

Mitt namn är Aynaz, vilket är ett ovanligt namn. Det betyder något med måna och är turkiskt egentligen. Mina föräldrar är födda i Iran, men jag är född i Sverige. Jag är 11 år, och fyller 12 på denna fredagen! Så vi kan säga 12.. Jag har gått i många aktiviteter och sporter förr i tiden, men nu så går jag i inget speciellt. Jag är bosatt i en liten by utanför göteborg, med min mamma,pappa och en bedrövlig lillasyster. x) Jag bor alltså ute i landet, och trivs riktigt mycket. Jag går i en skola ca 20 minuter bort, går alltså i 6an. Trivs jättebra och har världens goaste kompisar.

Men jo, det är så att jag inte är speciellt intresserad av att vara med kompisar på fritiden, utan då är jag med mina djur. Jag fick mitt första egna djur som var en kanin vid 8 års åldern, och nu så föder jag upp kaniner. :)

Har även en katt, en hamster och en fågel.. Tja, om ni undrar mer får ni skriva :D

[_hsleiufhbtv]
0

#29 Du är så fruktansvärt vacker aynaz. ♥

[filippa99]
0

Rolig tråd!

Jag heter Filippa och är 12 år, fyller 13 den 8 december. Det bästa jag vet är att sjunga, cheerleading, djur och friidrott! Jag har två kaniner, två hamstrar och fiskar.

Jag bor i en lägenhet med min mamma låtsas pappa & min lillebror, snart ska vi flytta till radhus. Jag är hos min pappa som bor i solna varannan helg. Där har jag en lillasyster och en till lillebror. Min lillasyster är 2 år och min lille bror är 4, min andra lillebror som jag alltid bor med är 10 år.

På fritiden brukar jag vara med mina kompisar, cheerleading, sjuuuungaa! Och vara med mina djur!

Jag ÄLSKAR Justin Bieber men har ej biljetter till hans konsert :(

Här är en ful bild på mig..

Gå in på min profil för mer :)

[filippa99]
0

… :))

Katten_
0

#29, Söta Aynaz Glad

#31, Söt :)

Frosstis
0

Jajuste, jag är en stor belieber PCH jag älskar även josh hutcherson och Andrew garfield. Ska på JUSTINS konsert den 23 april nästa år :)

Zvintos
1

Hej allihopa!

Ninni är då mitt namn (ja, jag är faktiskt döpt till det Flört) och jag är 24 år gammal. Bor i Kumla med min blivande make och alla våra djur. Har påbörjat min 2-åriga utbildning till CNC-tekniker och det är väldigt spännande samtidigt som det är oerhört mycket nytt att lära sig. Men det ska nog gå bra!

Djur är mitt stora intresse, vilket inte är särskilt förvånande. Här hemma bor 7 kaniner, 3 guldhamstrar samt 2 hundar. Bedriver kaninuppfödningen Zvintos, som många av er säkerligen känner till.

Ett annat av mina stora intressen är fotografering och är stolt ägare till en Nikon D7000, som jag fortfarande bekantar mig med.

Det var väl ungefär det som kan tänkas vara intressant att veta om mig. Nu har jag dock ingen purfärsk bild, men kommer säkerligen fastna på bild om knappa 2 veckor.

Jo, är såklart Medarbetare här på sajten och jag är en av dem man kan vända sig till om man har funderingar, synpunkter eller annat som rör sajten. Glad

Katten_
0

#35, blivande make? Grattis! Glad

Zvintos
0

#36: Stämmer bra det, den 6/10 blir vi man och fru. Glad Och tack. ^^

Michiis
1

Jag heter Michaela , kallas Michis är 18 år och går sista året på gymnasiet programmet djurvård - inriktning hundfrisör :) 

Jag har alltid tyckt om djur, ända sen jag va liten! Kan ju berå på jag är typ uppväxt på bondegård också^^ Pappa och mamma hade får, gris, tjurar, ankor, kaniner, fåglar när jag va liten. Jag typ bodde inne hos fåren och lammen! Men sen flyttade vi och då försvann alla djuren då och vi hade bara fågel kvar, som sen vi alltid haft typ hela tiden, djurlösa ett liiitet tag sen kom de fågel igen ;) (nymfparakiter, undulater) 
men så är mamma,storebror pälsallergiker vilket gjort att jag inte kan ha så mkt djur, tex hund som jag alltid velat ha! nejnej. Men så fick jag höra kaniner är ute djur och då fick jag upp intresset för dom och för ca 6år sen skaffade jag min första egna kanin :) 
Så då va de ialla fall självklart jag skulle gå djurvårds linje på gymnasie, dock har jag ett väldigt stort intresse för hundar! och då valde jag intriktning hundfrisör för tyckte de verka spännande, kul. Och nu vet jag i alla fall va jag vill göra när jag blir äldre ;) Öppna upp en hundsalong.

Förutom djur, så äre min pojkvän som gäller ;) Har varit tillsammans över 2 år, och vi har planer på flytta ihop efter gymnasiet. Nu försöker vi umgås så mycket som går bara för han går i en skola längre bort så vi träffas bara på helger/lov :P vilket är så jävla tråkigt ! menmen. 

Sen tycker jag om att umgås med mina kompisar, festa och så! :)

Och jag är en glad och snäll person :) 
hm.. bor i en by i dalarna :P 
Har en väldigt blandad musiksmak,
gillar att se på film(skräck, komedi,kärlek..)
Ja de va väl lite om mig då :) finns ju egentligen mycket mera! men stoppar här :)

// Michis

[MiniPim]
0

#30tack det är du med! ❤ du ska veta att jag verkligen ser upp till dig :)

NaDa...
1

Jag då.. :)

Jqag heter Nadja, jag bor i Finland på den lilla ön Åland. Jag föddes den 3e Augusti 1997 kl 17.08. Så, ajg är alltså 15 år och går sista året i grundskolan.

Jag är ganska socialt obekväm och när jag pratar med personer jag inte känner så bra så snubblar orden fram och jag börjar mummla. Människor förvirrar mig, jag tyr mig bättre till djuren.

Djur har jag bott med hela livet, katter sedna jag föddes, kaniner sedna jag var 10 och en guldhamster sedan ett år tillbaka.

Jag är rädd för allt (mina föräldrar säger att det är för att jag är för mycket med ninerna.. ) Jag har telefonfobi som jag tränar på att överkomma. Mörker och att mista någon jag älskar är nog det som jag är mest rädd för.

Jag är aktiv i en stor musikal här på Åland. Som snart har premiär, jag tycker om att sjunga och dansa men har aldrig gjort det för en större publik förut.

Efter nian så har jag lite funderingar på att flytta till Sverige med alla kaniner och en av mina bästa vänner och läsa till Djurvårdare, eftersom att jag har insett att djuren kommer vara det intresse som kommer att hålla sig. Jag klarar mig inte utan dem.

Jag tycker också om att fotografera, men det har hamnat lite vid sidan av nu då jag har ganska fullt upp.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Clariiz
0

Riktigt rolig tråd det här! :)

Jag heter i alla fall Clara, född den 3e Mars 1994. Bosatt i Eskilstuna och har bott här i hela mitt liv. Jag läser tredje året på gymnasiet går naturbruk med inriktning och kan alltså titla mig själv som djurvårade när jag går ut :) Vet dock inte vad jag vill jobba som.. Kock, polis, djursjukvårdare eller något helt annat kanske. Vi får se :)

Djur är ett av mina absolut största intressen och genom åren har min familj hunnit med både hästar, minigrisar, get, hundar, katter, kaniner, marsvin, hamstrar, gerbiler, fåglar och en hel del mer :)
Just förtillfället håller jag på att minska ner antalet djur lite och anledningen till det berättar jag lite längre ner ;)
Har i alla fall 2 hundar, 3 kissemissar, 9 kaniner och 2 gerbiler här hemma just nu. Samt massa koi och guldfiskar i en damm och 2 akvarium med lite "vanligt" fisk.

Musik är något jag verkligen lever för och har alltid sjungit och kommit på egna låtar, skrev min första låt när jag var 7 år och minns den en idag ;)
Jag sjunger nu för tiden i ett band och tar sånglektioner hoppade av gitarrspelandet för ett par år sedan men funderar på att börja igen. Går ofta på konserter och älskar verkligen allt som har med rock och alternative och göra!

Jag har också en underbar pojkvän som jag till våren kommer flytta ihop med. Tyvärr är han pälsdjursallgiker så jag funderar på hur det kommer bli med mina djur. Det är en anledning till varför jag kommer minska ner. Jag kommer få åka hem varje dag och sköta djuren men det kommer inte finnas lika mycket tid till dem så därför kommer jag avveckla mitt omplaceringshem osv. Har redan avslutat både gerbil och kaninuppfödningarna. 
Att jag sedan tänkte ta med mig några kaniner och låta dem bo på balkongen är ingenting min pojkvän behöver veta.. än ;)

Jag älskar även att festa och går gärna ut på krogen någon gång i veckan. Jag känner att jag tröttnat lite på att bo på landet så det ska bli skönt  att få flytta in till en 2a i stan. :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Mannez
0

Jag heter Amanda Söderström, är född 23 augusti 1997 och bor på Gotland. Jag går i 9:an på Södervärnskolan och till Gymnasiet tänker jag plugga Film & media.

Jag älskar djur, framför allt hästar och kaniner, rider gör jag då såklart. Andra djur som jag också älskar är: hamster, hund, katt och marsvin, men jag gillar alla djur.

Är  otroligt intresserad utav film, jag spelar även teater och är intresserad utav kampsport.

Har en egen blogg som heter http://Mannez.blogg.se.

Mina favoritfilmer är: Titanic, War Horse och Twillightfilmerna

Favoritprogrammen är: Vampire Diaries, Simpsons, Family Guy, South Park, Chuck och olika Djursjukhusetprogram

Favoritband/sångare: Justin Bieber, One Direction och Big Time Rush

Favoritlåt just nu: Paralyzed (Big Time Rush) och One Thing (One Direction)

Jag liksom många andra sitter också väldigt mycket vid datorn, men jag sitter nästan bara inne på KIF och FB

Jag bor för det mesta hos min mormor på landet, men lite hos min pappa i stan, fast trivs bäst hos mormor. Min mamma är alkoholist och knarkare och henne har jag 0 kontakt med.

Har ingen bild på mig i datan just nu

Hälsningar Amanda och kaninerna

Pylva
1

Mitt namn är Ylva, 15 år gammal och bor i Stockholm med familjen och alla djuren. Liksom alla andra här så gillar jag förstås djur väldigt mycket. Har fem kaniner (samt en kull på 7 ungar), en mellanpudel kille på 3 år och en liten hamster. Jag tävlar aktivt för Stockholms KH och föder även upp kaniner för hoppning.

Utöver mitt stora djurintresse gillar jag även fotografering, att vara med vänner, spela fotboll och löpträning!

Qepta
0

Jag heter Mandana och jag är 17 år gammal, är bosatt i Gävle och går andra året på gymnasiet med inriktning Hund.

Mitt stora intresse är djur. Lever idag med 4 kaniner och en tokig unghund. På fritiden tränar jag med min hund Izor. Just nu lägger vi fokus på lydnaden för att ta iallafall LP1. Men vi lägger fokus på brukset och kommer att börja träna IPO för att i framtiden börja tävla.

Fotografera även en hel del på min fritid, mestdels på min hund då. Han är en riktig linslus så det är jätteroligt att fota honom. Fotograferar med min Canon EOS 400D som jag haft i ett par år, en väldigt bra kamera enligt mig!

Har det ganska tufft lust nu, både psykiskt och fysiskt. Jag har fått diagnosen borderline som jag misstänkt i ett par år. Lider även av panikångest och har haft ett grovt självskadebeteende (som jag nästan "kommit över").

Tycker om att gå på festival och umgås med lika hundgalna människor som jag är.

Ja, har inte så mycket mer att säga. Har ni några frågor så fråga på!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Qepta
1

Och en bild på mig och min prins Izor. Kyss

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

skuttis88
0

#23 Var exakt bor du?

MVH Celina

Fridaaaa
0

#46 Hur så? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jawa´s]
0

Emelie heter jag, född 21 oktober 92, alltså 20 snart (längtar!)

Föddes i Malmö och har bott i skåne tills jag började gymnasiet, i Bro utanför Stockholm, då jag flyttade till skolans internat med mina djur.
Lagom till studenten fick jag kontakt med ett gammalt "ragg" igen och det sa Klick. Så han och jag blev tillsammans i princip direkt och jag blev kvar i Stockholm då vi fixade en lägenhet i Tensta =)
Så här har vi nu bott i 7 månader och trivs som fisken i vattnet =)
Vi fick en lite större lägenhet än vad vi behövde, 4a på 99 kvadrat, men vi klagar inte ;) Otroligt skönt med plats och extra rum när man har djur, eller övernattande kompisar.

Med oss bor 1 hund (i april blir det en till), 2 råttor, 2 akvarium (malawiciklider) samt snart en orm som jag ska hämta nu på lördag.
Kaninerna bor i ett stall på Ekerö som jag pendlar till varje dag =)

Jag jobbar i en stor djuraffär i Barkarby norr om stan samt ett mindre hunddagis/butik vid Hötorget. Studerar samtidigt lite naturvetenskapliga ämnen på distans, vilket går sådär. Målet är att komma in på veterinärutbildningen tillslut.

Min fritid spenderar jag med djuren, sambon och vänner.
Hunden utbildas till eftersökshund på trafikskadat vilt och valpen som jag ska köpa i april ska förhoppningsvis bli patrullhund i hemvärnet.
Kaninerna tävlas i Kaninhoppning samt används, om än sparsamt, i Avel =)

Min favoritmat är Kebab i alla former, kebabpizza, kebabtallrik, kebabmacka, kebabrulle…..kebab-allting ;) Och allt det finns det gott om i förorten där jag bor, härligt!

Vad gäller musik så lyssnar jag på det mesta, allt från melissa&winnerbäck till rock, till Petter och Eminem, till partymusiken man hör ute på dansgolven och radion, ja det mesta helt enkelt, beror alltid på vilket humör jag är på, så jag har mina olika spellistor på Spotify, som för övrigt är den bästa uppfinningen i världen!

Ja…det va väl lite om mig =)

[Bolten]
0

#44 och #45 ni är såå fina tillsammans :D

Qepta
0

#49 Tack, så roligt att höra! Skrattande

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[MiniPim]
0

#33 tack christel, du med ❤

[RC1393]
0

Hej!

Jag heter Sonia och är 15år. Jag kommer från en större by i Lycksele kommun, samma by som min mamma växte upp i.

Jag har tyvärr diabetes och det har jag haft sedan jag var 4år. Jag tycker inte det är så jobbigt att ha det längre då jag har en pump sedan 3år tillbaka.

Jag har ett stort djurintresse och här hemma finns 4 hästar (en åker till sitt nya hem den 1/10), 3 kaniner (troligen kommer en till som är omplacering), 1 ödla och 1 katt.

Jag började rida nästan innan jag kunde gå och jag har haft kaniner så länge jag kan minnas, men de kaninstackarna hade det inte bra fram tills jag började vara stor nog att ta hela ansvaret för dem, när jag var ca 10år.

Jag spelar piano på fritiden och bygger kaninhinder när jag har tid, för jag ska börja tävla i Kaninhoppning! :)

Jag bor hemma med mina föräldrar och syster Hanna (12år). Min storebror Johan (22år) har flyttat hemifrån.

Jag och min ena häst, Primula II RC1393 (därav mitt ifokusnamn), på bilden.

elinyeaah
0

jag heter Elin och är 13 år och bor i en liten stad som heter Boden. Ett av mina största intressen är fotografering och bloggning och kaniner. I somras fick jag veta att jag hade en ryggsjukdom vilket gör det svårt för mig att, springa, gå och sitta, rida, allt som kräver fysiskt ansträngning + att min höft har förflyttat sig 5 cm åt sidan. Jag försöker göra så mycket jag kan ändå. Typ att bygga hinder. Eller bara sitta i stallet och känna doften av hästar och stall. Pga min sjukdom så kan jag inte gå på skolan därför gjorde jag valet att göra en operation som kommer ske snart. Läkarna tyckte allt mitt lidande ( över två år, men jag fick inte göra en rönken förrän i år). Var förgäves. Nu till det roliga, jag bor med min familj i ett stort hus, med mina två systrar. Före min sjukdom höll jag också på med trav. Det var där mitt hjärta föll. Hos min häst turbo. Mitt hjärta. Men sen fick jag ju sluta med det för att jag hade för ont och inte orkade. Och där efter fick jag en kanin. Något som har fått mig att driva framåt är när man får sponsorer och statistiken går upp i topp, precis som ett kick.

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

ninor
0

Jag heter Nicole och är 20 år gammal. Jag är född och uppvuxen i Sollentuna, en kommun strax norr om Stockholm. Nu pluggar jag till socionom på högskolan i Eskilstuna och har därför också flyttat dit. Några av mina största intressen är fotografering, djur, musik, skriva (har själv gett ut en bok), innebandy och heminredning. Innebandy har jag spelat i 12 år (tror jag?) men slutade i och med att jag flyttade och även har problem med benen när jag springer. Jag är även allergisk mot, tja, det mesta. Bland annat pollen, en hel del massa frukter, vissa nötter, och tyvärr också pälsdjur dock funkar mina kaniner bra sålänge de inte är inne i fällningsperioden. Och på tal om dem så jag har två kaniner och nu även fem nyfödda små ungar.

Ett annat av mina intressen är även att resa och uppleva nya platser. Jag har exempelvis varit i Kroatien, Danmark, Grekland, Turkiet, Thailand etc. Dock verkar det som att jag har otur och någonting händer alltid när jag är utomlands, blir jag inte sjuk så får jag vara med om jordbävningar och tsunamis. Tungan ute När det gäller mig som person så är jag ganska lugn, humoristisk och nyfiken. Envis sägs det också att jag är. Hatar att vara med på bilder och har därför ingen ny, så ni får överleva utan. ;-)

[TeamGolden]
0

Hallå där! 

Jag heter Julia, är född 1997 så är alltså 15 år gammal, jag bor söder om Stockholm med min stora familj ute på landet. Djur har varit en stor del av mig under hela mitt liv, det har aldrig varit djurtomt utan alltid varit nya utmaningar på gång! 

Just nu går jag sista året i högstadiet och det är tufft men väldigt roligt enligt mig! jag satsar på att nästa Höst gå på Forshagaakademin med inriktning Hundsport. framtiden ser ljus ut och livet leker sig fram.

Här hemma bor just nu en galen liten valp vid namn Weasly, två kaniner (Ruff & Athena), 1 katt (Turbo) & sen en liten dvärghamster vid namn Ruben. 

Under dagarna förutom att gå skolan försöker jag hitta på roliga saker att göra, både med mina vänner & familj. en bra dag för mig är att åka iväg och ha kul med hundkompisarna.
jag tränar 5 dagar i veckan (på skolan) och även hemma med springning & cykling.

Utöver ett relativt aktivt liv ute på landet gillar jag att shoppa och åka iväg till köpcentrum och vara social och träffa människor, jag umgås mycket med mina galna vänner från skolan. jag gillar inredning & att laga mat, så jag brukar köpa fina dekorationer osv till mitt rum och pryda det fint. :) Mat lagar jag ofta bara för att jag gillar det.

Min stora dröm är att om ett par år kunna bo på en stor gård med massor av olika djur, jag vill ha ett hundstall där jag tar emot hundar som hamnat snett och hjälpa dem till ett nytt liv. 

Det var lite om mig, om ni vill veta mer kan ni kolla in min profil eller PM:a mig, det är alltid roligt med mejl och nya vänner! Skrattande

bifogar även en liten bild på mig och min underbara valp!

LisaKanin
0

Hej tjejer! Här kommer en gammeltant på 43 år som har blivit kaninfantast sen vi skaffade vår första kanin till min 4-åriga dotter. Vi bör i en söderförort till Stockholm med dottern, sambon och för närvarande två ninisar. Jag älskar också katter och har haft 2 men vi blev tvungna att göra oss av med dem pga att sambons barn var allergiska.

Till er som hatar skolan vill jag bara säga - håll ut! Det är svårt att tänka så när man är i er ålder men poängen med skolan är att man ska kunna göra sånt man tycker är roligt när man sen jobbar resten av livet. Så gör ert bästa på de tråkiga ämnena så kan ni sen komma in på gymnasium och kanske högre utbildning som handlar om sånt ni älskar och vill göra.

Kram/LisaKanin

Jessicahagstrom94
2

Hej! Jessica heter jag och är 18 år, född 14 augusti 1994 och är bosatt i Gävle.

Går sista året på gymnasiet - IT-media och tycker inte om det. vill helst av allt bara kunna glömma allt med skolan nu, det är ju så himla mycket att göra!

pluggar även till körkort vilket bara bidrar till att allt är skitjobbigt nu, bara plugg hit och dit i mitt liv.

jag är en djurmänniska till 100%, älskar djur och har själv några djur just nu. har 3 katter, 3 akvarier varav ett helt eget på 60 liter med några vackra guppypojkar, ett yngel och två små malar :) och så har vi en kanin, som vi tyvärr måste låta somna in inom en snar framtid trots att han bara fyllde ett i juni.. så mitt lillmatte-hjärta blöder just nu och livet suger. :(
Har iallafall haft djur typ hela mitt liv, förutom typ sådär 1 - 2 år när ena katten dog och vi skaffade den nuvarande gamla Smille efter den typ efter nåt år eller två tror jag.

jag har ett blått och ett brunt öga. :) vad mer kan man säga om mej då? snäll är jag också!

Katten_
0

#57, Åh vad coolt! Jättefint! :)

Nonjans
0

Mitt namn är då Ronja och är 22 år gammal. Jobbar som timvikarie på ett äldreboende, som jag trivs sådär med. Vill ju helst jobba med djur! Så jag håller på att utbilda mig till hundakupunktör inom kinesisk medicin :) Vilket jag stormtrivs med och bara längtar att få ta examen och jobba med hundar!

Bor i Valbo som ligger utanför Gävle, tillsammans med min sambo Peter, vår hund Asta, katten Blondie, 7 getter och mååånga kaniner! Vi har även kor på gården men de är svärfars. Vi bor på samma gård som svärföräldrarna…

Jag älskar att fotografera och har gjort så länge jag kan minnas, hållt på massor med agility (även varit kursledare) och håller nu på med Kaninhoppning då jag inte har någon hund att träna agility med eftersom Asta vägrar hoppa ;)

Efter en tuff sommar där jag nästan höll på att förlora min sambo i en olycka (fick frakturer på bröstkotor, alltså ryggraden, brytet revben och blod i ena lungan), alldeles för mycket jobb och massa regn som förstört skörden så håller jag på att ta mig tillbaka till livet igen. Och det är nog tack vare alla djuren och fotograferingen som gjort att jag orkat ta mig tillbaka. För övrigt så är min sambo friskförklarad igen, han blev det för en vecka sedan.

Jag är fruktansvärt osäker när det gäller att träffa nya människor då jag blivit sviken och bedragen en och annan gång av både partner och "vänner".

Oj, jag skulle nog kunna skriva en hel roman men får nog korta ner lite ;) haha! Vill ni veta mera så pm:a eller gå in på hemsidan min Nonjans.weebly.com :)

****Nonjans.Weebly.com****

[Tilde]
0

#43 Vad söt du är! Du ser nästan ut som en kvinnlig version av Cillian Murphy (huvudpersonen från 28 dagar senare). Flört