Vinterpälsen
Min lilla kanin ska få bli utekanin och han har bott ute på min balkong hela sommaren och gör det såklart fortfarande.
Har nu upptäckt att han släpper väldigt mycket päls.. Bör han inte behålla så mkt som möjligt och BYGGA päls nu? Eller gör dom ett byte innan vinterpälsen kommer?
Har varit noga med att inte ha honom inne för länge. Max 15 min ett par gånger i veckan.. och det är ju fortfarande inte jättekallt på dagarna så tycker inte det borde ha påverkat? oO
Han fäller sommarpälsen och byter ut den med vinterpäls, så du behlver inte oroa dig :)
Varför tar du in honom? Bor han ute så håll honom ute, det är snällast mot kaninen.
Om inte någon har blivit allergisk så är det ju bäst för kaninen att ha detsamma som det var iaf. :)
Mina byter till vinterpäls nu, eller ja har påbörjat det :=D
Men ha bara kaninen ute, ta inte in den om du ska ha den som utekanin :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack för svaren! Då vet jag att det är för att han byter =)
Alltså, jag har tagit in honom och haft han i knät och gosat lite en stund bara.
Kommer inte att göra det sen när det blir jättekallt, det skulle bli för stor temperaturskillnad :)
Är medveten om att man ska hålla en innekanin som innekanin eller en utekanin som utekanin helt och hållet under vintrarna ;)
Min byter päls just nu och tappar massor.
Detta är helt vanligt inget att oroa sig för!