Mus i boet!
Min kaniner är fortfarande ute och jag skulle tro att det skulle finnas möss nu! I deras burar alltså.
Men jag undrar om någon vet hur jag skulle kunna få bort dem?!
Jag har hört att dem kan sprida på sjukdomar, är det så?
/ Filippa <3
Hm.. Du kan ju börja med att kolla hur många där är? 
Råttfälla, ladda med jordnötssmör - placera i närheten av kaninburen (så nära det går, så att de drar sig dit). Och gör om det tills du har haft en vecka utan någon död mus i fällan.
Antingen kan du använda en fälla som fångar mössen, så du kan släppa ut dom någon annanstans. Men var noga med att det är en bra bit bort, så dom inte hittar tillbaka.
Sen finns det ju fällor som dödar. Om du hellre vill det. Jag är inte särskilt förtjust i dom, då risken alltid finns att musen inte dör direkt utan bara skadas/fastnar och lider. Men det jag har funnit fungerar bäst är en vanlig slagfälla i ett rör, så musen kommer in i fällan från rätt håll. Men man måste se till att röret är stort nog så att fällan kan slå igen obehindrat, annars kan jag garantera att musen kommer lida fruktansvädra skador och gå en plågsam död tillmötes. Gör man röret lagom långt så får man dessutom bort risken att något annat djur skadar sig på fällan. Och kolla noga om det är råttor eller möss du har, så du köper rätt storlek på fällan. Fel storlek = inte bra.
Gift tycker jag inte ens är ett alternativ, det är helt sjuk att man får sälja något som är gjort för att döda djur så långsamt och plågsamt som möjligt i Sverige.
Och ja, risken finns att dom kan dra med sig sjukdommar och ohyra. Men skulle nog inte tro att den är särskilt stor.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?