brunstig och dräktig?
Kan en kanin vara brunstig samtidigt som den är dräktig?
// Michis
Nej tror jag inte. Brunstar gör ju honan när hon är parningsredo.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja man tycker ju de :P
// Michis
Men de kan vara sura när de är dräktiga likväl som när de är brunstiga :) Är hon parningsvillig så är hon nog inte dräktig trots parningen.
Ljustadalens kaningård
Jag vet inte om hon direkt är parningsvillig men tar man henne på baken så lyfter hon rumpan/svansen.. men efter ett tag springer hon bort :p och sen hade hon lite rödaktig kön för nå veckasen eller 2 :P
(det är min hona då som är lite konstig…)
Så har inte trott hon är dräktig.
Men så har hon blvit så himla tjock och tycker magen är spändare än normalt.. hon ska ju va på dag 27 om hon nu är dräktig.
Men har som sagt inte trott hon vart de för hon verkat mer brunstig..
Och hon är inte surig heller :P
Hon har varit lite överviktig sen tidigare (fått lite för mkt mat…) därför har jag inte tänkt på de så mkt, men eftersom jag minskat hennes mat sen nå vecka tillbaka för jag vägde henne och såg hon vägde 2,03kg , opps dvärgvädur eller vad ?! ;) men så fortsätter hon bli tjockare å kännas tyngre iaf :S
ah jag vet inte.. lär väl märkas efter helgen.. :P
men slänger in en bild på magen.. syns väl egentligen inte men ändå :P
// Michis
Jag tycker att det liknar en stor bebismage :)
Bacon, svaret är bacon.
Man kan inte se på en bild om honan är dräktig. Om hon brunstar mycket kan hon likaväl bara på gränsen till skendräktig? och är därför svullen om magen. Men det låter som att hon är brunstig med din beskrivning!
Mm egentligen är de väl bara å vänta å se, så får jag egentligen svar på mina frågor, de lär ju märkas om de kommer nått i helgen. Helst hoppas jag dock hon bara är brunstig! :P
men tycker de är lite konstigt i såna fall om magen är så svullen, borde jag oroa mej över nåt annat ? :S om de inte skulle va ungar vill säga..
// Michis
Grattis! :-)