(S) Hoppkull efter Hector och Dora
Den 6 September 2012 födde min fina Siamesjapanbrokade hona Dora 7 små bäbisar. Kaninungarna är idag närmare 3 veckor gamla och allesammans lever och mår bra. Det är tre viltgråbrokade, en madagaskarbrokad, en viltgulbrokad och två gul/svart japanbrokade. Jag vet inte könen på de än.
Men vilka är då föräldrarna till dessa 7 toppenfina små ungar?
Mamma till kullen är som sagt var Dora (Fortunas Livtrasir). Dora är efter Ekbackens CH Faith To Believe och Flamencos Kalypso. Hon är en stor men slank tjej, riktigt högrest och snygg! Hon är klassad svår i bangrenarna med en pinne i varje, elit i längd (har hoppat 180 cm) och ej elit i höjd med pinnar (har hoppat 60 cm). Dora hoppar med fart och marginal, hon är alltid högt och långt över hindrena! Hemma älskar hon att mysa och är verkligen en riktig nallebjörn!
(Tribe's) Midnight Festival, kallas för Hector, är pappa till kullen. Han är viltgråfärgad och en högrest, slank och ganska stor kille. Hector är efter Trombens Gt Ch Forever Wild ”Valle” och Syrenens Helga Huffelpuff ”Helga”. Hans kullsyster, CH Inferno (kallas för Myrra), blev elitklassad i alla fyra SM-grenarna med minst ett cert i varje förutom i höjd. Myrra var champion i krokbana! Hector själv är elitklassad i båda bangrenarna samt höjd, han har pinnar i längd. Trots att han är väldigt ny i eliten har han redan visat att höjderna inte är några problem för honom! Han knep nyligen sitt första cert och en KM-titel i rakbana! Han hoppar med marginal och fart och tar sig alltid med enkelhet över stort som smått inne på banorna. Liksom Dora är Hector en urmysig kanin som är snäll i alla lägen!
Jag tror att en kull mellan Dora och Hector inte kan bli annat än grymt bra! Ungarna lär bli otroligt snälla då båda föräldrarna är urmysiga och lätthanterliga. På banan räknar jag med att ungarna kommer ha en hel del fart under tassarna och kunna hoppa både högt och långt eftersom att både Dora och Hector har mycket fart och riktigt snygg hoppteknik som tar de högt och långt över hindrena. Så om du är ute efter en snäll liten vän som du kan ha mycket kul med ute på kaninhoppningsbanorna så är jag säker på att en söt liten filur efter toppenfina Hector och Dora kan vara något för dig! 
Ungarna i denna kull är besläktade med Elliott, Gia/Hilda/Bove, Simoneholms, Love x 2, Skåningen x 2, Lucky, Exit, Hampus och Prins Oliver. Inavelsprocenten blir enligt MATS 0,1 %.
För att lämna intresse, hör av dig till min mejl ylva1@comhem.se! Det är inte på något sätt bindande att lämna intresse