Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 294 ggr
myriis
0

OT - Ditt drömliv

Hur skulle ditt drömliv se ut? :) Vart skulle du bo, vilka/vem skulle du bo med, skulle du ha husdjur m.m.? :)

Här är då mitt drömliv ;)

Jag skulle vilja bo i en jäättestor villa på landet! Helst skulle det vara nära till en sjö eller till havet, och nära till skog och öppna fält.. :)
Jag skulle bo ensam tror jag..
Förutom djuren då! :P
Skulle vilja ha ca 5-6 dvärgharar i olika färger. Sen skulle jag vilja ha en springer spaniel tik, brunvit (det skulle vara min förra hund som tyvärr är död nu..) Gärna en häst skulle jag vilja ha också ;D Och hm.. 4 råttor kanske? Justdet, en hamster också! Och två katter och två illrar ;D Och sist men inte minst, en get ;D Och ALLA djur skulle gå ihop!
Okej, nog om djur.. :P Skulle vilja typ ärva pengar eller nått så att jag var rik ^^ Sen skulle jag jobba som kanske bagare? :) Författare eller skådespelare verkar också kul..
Skulle vilja kunna teckna fina tavlor som gick att sälja och hopptävla med kaninerna såklart! ;D Och kanske tävla agility? ^^

Kan passa på att beskriva mina drömburar till kaninerna åsså ;D
Burarna skulle vara ca 180*70 stora. Det skulle vara två våningar, man skulle ha en lampa i dem och dem skulle stå på ben som var ca 80 cm höga. Det skulle vara jättefina matskålar/vattenskålar med kristaller på, hehe ^^ Och en jättefin höhäck med silverränder. På golvet skulle det finnas spån och halm, men i ett hörn skulle det finnas en mjuk bädd för kaninen att sova på. I ett hörn skulle det även finnas toalett.
Rasthagarna skulle dem kunna gå till när dem ville. Dem skulle vara ca 10*7 m stora! Maaassa gräs, småkullar, träd m.m.!

Nu kommer jag inte på något mer.. ;)  Tror det var allt.. ;)

ciss
0

Jag skulle vilja bo i det hus där jag bor nu, en ganska stor villa ute på landet. Skulle dock måla om det från rött med vita knutar till vitt med mörkröda knutar. :)

Skulle vilja ha en uppfödning av hermelin fuchs, vi har plats till det nu men jag får inte. Skulle vilja ta ca 15 kullar per år. Burarna skulle vara ca 150*70 i det stora rummet (vårat förråd är uppdelat i 3 rum), och i de små rummen skulle det vara 180*70 burar.

På baksidan och sidorna av kaninhuset skulle jag ha rasthagar av kraftigt nät. Skulle även ha ett par små hagar av kompostgaller.

Huset skulle vara inrett i mycket vitt & beige, det är himla fint och ser väldigt fräscht ut. Skulle antingen bo själv eller med Fanny, för vi har exakt samma drömmar förrutom att hon inte vill bo i mitt hus, hon vill nog bo i sitt egna. ;P

Förrutom kaninerna skulle jag också ha en jättestor hemmabyggd innebur till ett par marsvin, bara honor och en hane. Så himla mysiga djur!

Helst vill jag ju inte jobba, så jag skulle nog vinna några miljoner på lotto eller ärva eller något, haha Ifall jag jobbade så vet jag inte riktigt vad jag skulle jobb med, helst nått med djur i alla fall. Och frilansfotograf vid sidan om :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Justdet!
Skulle vilja föda upp dvärgharar, men endast ta 2-4 kullar per år för att verkligen ha tid till varje kull och dokumentera info om den :)

[Quellii]
0

Mitt drömliv:

Jag skulle bo ute på landet, bland ängar och lövskog. Det ska vara nära vatten och ljust område. Jag hade bott med min nuvarande familj, Mamma, hennes fästman och min lillebror, skulle inte byta ut dom mot något :)
Huset skulle vara en norrbottensgård med stall och andra byggnader, ljusgult med vita knutar, gärna lite snickargöädje här och var :)
Det skulle finnas mycket mark för att kunna ha hästar, skulle också ha en registrerad kaninuppfödning (TeddyDvv och Jättar).
Helst av allt skulle jag vilja ha massor av djur, men jag vill ju gärna ha tid för alla :) Stallkatter är ett måste, kaninerna är självklart och så hästar :) Och så hade jag velat ha en liten Ko xD ^^
Min mamma skulle få ha en Newfoundlandsuppfödning som hon alltid velat, självklart skulle jag hjälpa till med det :)
Hade försökt ordna så att jag kan arbeta på gården mot lön, kanske eget företag av något slag? ^^

Mitt drömliv skulle alltså mestadels bestå av djur, djur och djur :)

Zvintos
0

Mitt absoluta drömliv:

Skulle bo lite utanför staden (men ändå nära in), på en stor gård.
Ganska stort hus också, nära till en sjö.
Bor där tillsammans med Kristian och våra 3 barn, 2 hundar och massa kaniner!
Hundarna är av raserna engelsk staff och mops (svart).
Har egen uppfödning av dvärgvädurar i blått & viltgult, plus belgisk jätte vit blåögd som projekt.
Alla kaniner skulle ha stora burar med inhängnad till, så de kunde välja när de vill vara ute respektive inne.

Eftersom gården och huset är såpass stor utnyttjar jag den till att starta ett eget företag: Hunddagis/pensionat.
Tar hand om hundarna medans matte/husse är på jobbet, semester, eller helt enkelt hundar som blivit för gamla och ingen vill ha dem. Blir lite av ett omplaceringshem också.
Tillsammans med mig jobbar Kristian, vi hjälps bägge åt med företaget som går riktigt bra.
Har även ett kaninpensionat/omplaceringshem.
Att vara ekonomiskt oberoende vore ju definitivt en dröm!
På gården har vi också en get, som är lite av våran maskot.
Odlar också egna grönsaker till kaninerna.