Höbalar
Såg när jag kom hem att pappa varit och hämtat hem hö och halmbalar till kaninerna direkt från bonden. Skit kul! Fräscht och fint. Dock, så är höet väldigt mycket tjockare och inte direkt "rensat" från allt som det är om man köper i färdig påse. Kan detta bli något problem?
Och, eftersom det dammar ytterst lite, hur ska jag göra innan jag lägger in det till dem?
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
du kan bara ge dom det.

Hö från bonde är alltid grövre än det smulhöet man köper i affär. Bara att ge.
ja jag bor själv på en bondgård. vi har själv hö
Böndernas grovhö är mycket bättre än påsarnas tunna fina hö. Kaniner kommer älska det nya höet.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Jo, självklart är det bättre! Tack för alla svar. Då kommer det alltså kännas lite som julafton för dem nu! Mina små ninisar, förtjänar det bästa helt klart! 
/Elin Josefine Olsson ღ
Jag har alltid köpt från bonde, tycker att kvalitén är bättre, plus att kaninerna uppskattar höet mycker mer. Billigare (enormt mycket hö i en höbal) i längden också, eftersom påsarna i affräen kostar runt 30:-
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
#6 Ja, precis! 2 flugor i en smäll, helt enkelt! 
/Elin Josefine Olsson ღ
Japp, vet du hur mycket din pappa fick ge per höbal? :) Där jag köper brukar dem ta 50:- /st.
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 

Brukar batala 35:- för en bal på ca 15 kg, fast nu får vi gratis av en vi känner.
jag tror att dom kommer gilla det
#8, eftersom att jag är så söt…
Nej men, Pappa känner bonden så han får ta hur mycket han vill, när han vill helt gratis. :)
/Elin Josefine Olsson ღ
Där jag köpte mitt hö (köpte typ 10< kilo eller något, inte jättetungt men jag kvar massa hö) så kunde man köpa 19 kg balar för 57 kr.