Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 352 ggr
Oliviahack
0

Är det normalt?

Ingen av mina kaniner gillar att bli hållen, verkligen inte Polly. När man tar upp Polly så brukar hon försöka "fly" genom att kasta sig åt alla olika håll men oftast är det över axeln. Detta är väldigt tröttsamt.. Sen när man har henne i knät så brukar hon kraffsa jätte mycket och sen bita i kläderna, och idag fick hon tag i min hand i händelsernas stund. Det blev bara som ett nafs men jag tycker inte det är acceptabelt..

Brukar kaniner göra så?

Den andra yngre brukar kasta sig också så att hon hamnar i luften typ, hon typ hoppar sig loss.

Handlar det bara om träning varje dag eller är det något annat?

Dom är 5 och 3 månader.

skuttis88
0

Alla kaniner måste kelas med när de är små så att de vänjer sig vid dig. Annars kan det bli problem när de blir större. Kela med dem varje dag och om du inte har provat att ha dem på rygg, pröva! Lycka till

MVH Celina

skuttis88
0

Jag glömde säga att jag har varit med om detta 3 ggr och de vänjer sig så småningom.

MVH Celina

Fridaaaa
0

#1 Nej det är inget måste, dom kan vänja sig som vuxna med. Och att lägga dom på rygg gör det inte bättre, kan göra dom mer stressade osv istället.Har t.ex en bj-korsning som inte var alls mycket hanterad fram tills han var 1 år gammal, sedan fick vi honom och nu accepterar han det bra osv :) Gäller bara att träna. 
Min Smilla har jag hanterat sedan hon var bebis men hon kan fortfarande vara jobbig i famnen,

Har en hona nu, som är 6 månader gammal som blir stressad osv när man ska ta upp henne ur buren eller i hagen. Men är jättego i hagen och i buren.
Vissa kaniner gillar helt enkelt itne att bli burna i famnen, jag brukar ta transport istället :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.