Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1296 ggr
Katten_
0

Toppen..

Så förbannad! Skulle få hem min teddyvädur imorrn, skulle fått en annan, men hon växte inte, så jag skulle få systern, nu säger de som har henne att hon har rymt? hon bodde med 2 st. andra, men de har inte rymt? och de säger att räven kom och tog henne, jag och mamma tror inte på dem. Grr… Toppen, en till sak! Åh **! Måste leta ny nu då?!!!!

/Christel & kaninerna! Glad

[Tilde]
0

Men va :S De verkar lite skumma som alltid kommer med undanflykter? Du kanske borde hitta en annan uppfödare :)

Katten_
0

Ja, hon bor inte hos sin uppfödare, hon fick bo hos en tjej i stockholm med sina systrar, vi skulle hämtat henne i mån.. -.-

Suskiv
0

Håller med Tirin, de verkar ju allt annat än seriösa.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Katten_
0

#3 ja, blir så sur! Det var så svårt att hitta en teddy!

[Tilde]
0

Det finns ju uppfödare här på KiF som föder upp superfina teddys.. kanske kan du kika in på någon av deras hemsidor om du inte har en annan plan :)

Katten_
0

#5 Vet dock ingen… :/

[Tilde]
0

Gör en tråd där du skriver att du söker.. När jag sökte ny kanin förut så skrev några som hade teddys ^^

Cathrine77
0

De kanske inte vill sälja henne längre och törs inte säga det till dig,då tar de till lögner.

Har själv råkat ut för såna uppf=/

Hoppas du hittar någon ny.

Katten_
0

#7, kanske sen..

#8, jag vet, trodde de också..

Quenzi
0

Om du vill kan jag länka till en uppfödare som har jättefina teddydvärgvädurar? :)

PJUM

Katten_
0

#10, visst, om jag inte redan hittat sidan..

elinyeaah
0

Hoppas du hittar en annan, vet PRECIS hur det känns :/

Lycka till iallafall :)

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

fossingen
0

Säljarna kanske ångrade sig ;O

Katten_
0

#13, nej?  hon fick bo hos en tjej i stoclholm för vi skulle hämta henne där. de säger att hon rymt och blivit uppäten av räven..

fossingen
0

14# Jag tänkte mer om det var en dålig ursäkt för att de ville behålla den eller redan sålt den.

Fridaaaa
0

#15 Fast så gör inte en seriös uppfödare…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fossingen
0

16# Nej, det är vad jag menar.

KaterinaPetrova
0

Seriöst låter det ju inte i vilket fall. Undrar om dom enns hittat kaninens kropp eller dyligt, för annars kan dom ju inte vara hundra på att en räv tagit den. Min kanin har daglig upsikt, så även om han skulle ha rymt när han var ute i hagen så skulle jag hunnit leta upp honom förhoppningsvis.

Tycker att du ska göra som dom andra säger, leta upp en seriösare uppfödare. Lycka till.

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

Katten_
0

Uppfödaren är jätteseriös! Hon bodde hos en tjej i en vecka innan vi skulle hämta henne (alltså inte uppfödaren) De var då hon "smet"

KaterinaPetrova
0

Okej, då kanske det var tjejen som hon bodde hos tillfälligt som själv ville behålla kaninen? Eller så kanske det har hänt någon olycka och hon inte vill berätta? :/ Hoppas det löser sig och att hon kontaktar dig.. Förstår att det är jobbigt, speciellt när en kanin är så efterlängtad..

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

dermot
0

Hade ni lagt ut handpenning på henne? Kräv att få tillbaka den i så fall.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[EllenAlicia]
0

(har INTE läst texten över, bara din första) köp inte från dem, hitte en ny och bättre uppfödare!!

[SelmaP]
0

Men man vet ju aldrig säkert. Det kan vara så att kaninen smet. Tror dem verkade seriösa när de ändå tog kaninen till Stockholm, eller? :)

Det är bara o leta vidare :P

Clariiz
1

Det var alltså under "mellanlandningen" hon försvann? Kanske värt att åka och dit och kolla om kaninen verkligen inte sitter där?
Kan ju vara så att de talar sanning men då borde de helelr inte tacka nej till hjälp att leta efter kaninen :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Katten_
0

#21 ja vi ska få tillbaka den. #22 det var som jag sagt, inte uppfödarens fel! #24, ja, alltså är de inte uppfödarens fel.. Ja jag vill åka men mamma vill inte.hOn säger: vi får aldrig reda på den ändå!

Zakarias
0

Jag skulle kräva pengar av dem som slarvade bort henne!!

Qepta
0

Har du kontaktat uppfödaren och berättat det här?

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Katten_
0

#26, Ja, men hon säger att hon är ledsen och vill betala den nya…

#27, de var uppfödaren som kontaktade mig om detta, för hon som slarva bort henne ringde uppfödaren

Zakarias
0

#28 Bra att honvill betala en ny.

Katten_
0

#29, ja om hon talar sanning…

Fridaaaa
0

Ni får ursäkta: men hur kan man slarva bort en kanin?!

Katten_
0

#31, hon säger att hon glömde stänga buren… Obestämd

Jag dubbelkollar alltid, och jag skulle trippelkolla om jag hade ansvar för ens annans kanin!

Clariiz
5

Hon verkar ju ta sitt ansvar iom att hon direkt ringde uppfödaren samt vill betala den nya kaninen. Så jag tror inte hon ljuger eller så, var glad att hon tar ansvar istället även om det är något otroligt tråkigt som har hänt. Alla kan göra misstag..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Fridaaaa
0

#32 Okej :/ Jag dubbelkollar alltid så jag stängt :/ Går på ren rutin.

[Nalle-]
0

Finns en tråd inne på tkif med olika uppfödare, om du vill kolla efter en ny. 

Tycker det är jättetråkigt för både dig och uppfödaren!

minaninar
0

Tyckte #24 sa en bra sak… hur vet man att räven tagit den? Den kanske sitter nånstans där o vill komma in?

Katten_
0

#33, tror inte hon betalar den nya, hon har inte hört av sig alls..