Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 253 ggr
Viiiktoria
0

Ut på landet.

Jag bestämde mig i helgen för att jag skulle ta ut pelle på landet istället för att ha honom i lgenheten i stan. Jag bor på landet och tänkte att det vore bra för honom eftersom han under sina tre år aldrig fått sätta fötterna på gräs för sin förra ägare. Men nu är det så att jag tänkte ha honom ute på gräsmattan i en utebur under uppsikt på dagarna och sedan ta in honom i hans riktiga bur på kvällen, buren står nu i en liten bod eller vad man ska kalla det och det är liika kallt där som ute(förutom att det inte blåser) är det så att pelle kommer frysa och tycka det är jätteobehagligt? (eftersom han bott inne) För han står där inne nu och jag kan inte direkt läsa på honom om han trivs eller ej.

Blir glad om det är några som kommer med bra svar och kankse ideérGlad

Prizma_o_Kristall
0

Hm, nu när det är sommar tror jag inte han fryser, han har ju päls:) I vinter däremot så bör han ha ett varmare ställe att bo på…

Du kan ju vänja honom successivt vid att vara ute så han inte får en chock om miljöombytet. Ha honom ute korta stunder några gånger per dag och se hur han reagerar. Prova en dag då det är lagom varmt men ändå inte jättesoligt. För hans ögon är ju inte vana vid det starka solljuset…

Lycka till!

Kramar//Carro