Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2951 ggr
Lusthan
0

Bädd till kanin

Det här kanske en lite konstig fråga men tror ni att det vore vettigt att köpa en bädd till kaninen? Jag har en frigående belgisk jätte och han vill gärna sova i vårt sovrum på nätterna men föredrar att kunna ligga på den varma goa mattan i sonens rum. Har tänkt att han kanske skulle gilla en bädd eller liknande om han får plats i den. Han ligger gärna helt utsträckt och på sidan och sover..

Katten_
0

Klart man kan! (om de var frågan) Finns ganska många att köpa, Tex på teddytassen :)

/Christel & kaninerna! Glad

Lusthan
0

Tack för tipset, ska kolla det när jag sitter vid en dator och inte ligger i sängen. :-) Tänker att om Sture inte använder den så gör väl säkert nån av katterna det. :-)

bambiiii
0

Men absolut! jag sydde en på syslöjden till lilla bambi, men nu har den blivit så skitgammal så xD

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Katten_
0

#2, haha, ja den kommer nog till användning :-)

/Christel & kaninerna! Glad

Lusthan
0

Tänker att de kanske får slåss om den, borde kanske köpa fler, eller sy. Det var ju smart det också. Det behöver ju vara en ganska stor till Sture. Han väger ju kring åtta kilo och är större än vår största katt… :-)

elinyeaah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, min kanin sover i en "hund bädd" som vi köpte på djuraffären. Den är ganska så uppskattad av henne. ;)

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

fossingen
0

Min kanin är helt tokig i min kattens kattbädd i fleece

Lusthan
0

Då är det ju värt att köpa eller sy ett par stycken. Han ligger gärna i sängen men stor jätte och fyra katter i sängen på natten gör att man snart inte får plats… ;-)

[EllenAlicia]
0

du får nog köpa en som är åt en hunde eller sy en :) då du har en BJ ihih

Lusthan
0

Tänker så också, han blir ju en halvmeter när han sträcker ut sig. :-D

[EllenAlicia]
0

#10 haha ja ^^

Lusthan
1

Ett riktigt gostroll förtjänar att sova gosigt inne med oss om nätterna han också. :-)

minaninar
0

Har ej läst allt: men finns ju hundbäddar, så nog måste det finnas tillräckligt stora.. Annars är det väl bara att köpa en riktigt gosig matta som har de rätta måtten o lägga i hans sovhörna?

Tinycee
0

Tycker absolut att du ska köpa en. Måste ju fungera med enn katt eller hundbädd. Duraffärer har ju mest grejer till småkaniner.

Blev lite chokad när jag var på Djurmagazinet och såg en 160 cm bur. Den såg så stor ut jämfört med min 120 cm bur som jag har till min Dvärgvädur ;)

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

Lusthan
1

Vi får se vad jag hittar, väntar på pengarna och ska köpa nått då. :-) Idag har han sovit halva dagen i sängen tillsammans med några av katterna. Såg gosigt ut. :-)

Tinycee
0

Naw. Går det bra att ha kaninen med katterna när kaninen är stor :)?

Min katt är nog sugen att äta upp mina små dvärgvädurar, haha.

Frågar delvis för at jag är sugen på att ha en större kanin när jag blir äldre ;)

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

minaninar
0

#15 Hehe.. ja kassan kan ju få bestämma. Liksom kaninens egna preferenser. Vore mysigt med en kanin som sov i ens säng.

Kaniner är olika, min kanin vill oftast ha golv, dvs. antingen plastgolvet i badrummet precis vid toastolen (ufff), eller så föredrar han ofta ligga på parketten - mitt emellan två mattor, eller i en dörröppning.. Han tenderar ofta också att rafsa bort halm, hö, tidningspapper, handduk eller vad man än har i transportburen för att få lite skönt plastgolv hehe.. Han vill ha säker mark under fötterna.

Så du kanske inte behöver slänga pengar på någon dyr husdjursattiralj (om du inte vill då), utan en sjysst matta från ikea i ett naturmaterial kan också göra susen… Fast det är ju kul att få shoppa någon rolig husdjursattiralj förståss..

Lusthan
0

Jodå det fungerar bra. Hade en hermelinkanin innan och den lekte med katterna men tröttnade när han började para dig med dem. ;-) Jag har fyra katter och det går bra, de putsar han, busar lite och sover ihop. Jag funderar på matta också då han gillar att sova på mattorna här hemma. Jag ska se vad jag kan hitta. Kan ju fixa en bädd också till katterna om inte annat. :-) Ska kolla runt lite innan jag bestämmer mig. :-)