Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1166 ggr
Tinycee
0

Kastrering av kaninis

Mina kaniner blev kastrerade idag. Min egna kanin mår jättebra, äter hö utan problem och även godis, men inte pellets, är det onormalt?

Han är trött också, men det brukar vara normalt har jag hört^^

Min lillsaysters kanin däremot blöder fortfarande från såret och är trött. Han hade även blivit lite torr på hornhinnan, så than ska få ögondroppar i fem dagar och sedan blir det ett återbesök hos veterinären. 

Om han inte har slutat blöda ikväll eller i natt så ska han åka till Strömsholm lilla kraken.

Är det någon av er som varit med om något liknande? Hoppas verkligen att han slutar blöda snart. Usch.

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

[Tilde]
0

Det blir ju såklart ett sår efter ett kirurgiskt ingrepp, så jag tror att det är normalt. Har ingen erfarenhet av det, men alla kaniner reagerar nog olika på operationer och sår, precis som människor.

Hoppar det läker fint! :)

Tinycee
0

ja, det är ju sant. Tror han opererades vid lunch senast. Han blöder ganska mycket just nu :3

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

Tinycee
0

Usch, nu ringer mamma till Strömsholm.

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

bustjejen
0

Jag skulle ringa Strömsholm och rådfråga, eftersom han blöder såpass fortfarande. Mina kaniner blödde ingenting efter kastreringen.

Tinycee
0

Nu står vi uppskrivna på Akut-listan på Strömsholm. Får hoppas på det bästa nu <3

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

Tinycee
0

#4 Vi kastrerade båda våra kaniner idag. Den ena blöder ingenting och den andra blöder. Familjen åker till strömsholm strax med lillkraken som blöder. 

Kostar väl lite extra, men man gör ju allt för sina djur <3 Tror de skulle sy ihop såret. Det blöder supermycket :3

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

MyDoris
0

Kom igen nu Humlan!!! Jag och familjen + Doris tänker på dig♥♥

Tinycee
0

Han blev kavr på strömsholm under natten :/ Han ska sövas igen och så ska de fixa det som gått snett :/

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

NinaS
0

#8 Hur har det gått?

Tinycee
0

Det har gått jättebra :) De fick söva honom igen och fixa till det som hade gått lite snett. 

Men han är pigg nu i alla fall :) Äter som vanligt. Undvek pelletset först, men nu käkar han det också :)!

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

NinaS
0

#10 :)