Katt,papegoja och kanin?
Hejhej!
Asså jag får typ ångest :(
Det gör ont i mig nä jag ser att bambi är ensam, jag VET att de klarar sig själva men asså han måste få busa med någonting som är hårig som han, nån som han kan slicka osv
Så nu undrar jag
Hur är det att ha katt och kanin tillsammans?, såg på youtube att många katter sitter iho med kaniner och myser/slickar varandra… jag vet att de inte ska lämnas ensamma med varandra, men om jag tex köper en liten kattunge och låter den växa med bambi, vad kommer att hända då?
Papegoja och kanin då?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
har dock bara haft min kanin i 2 veckor, min katt e livrädd för min kanin, men så lklart katten är ett rovdjur, men om dom växer upp tillsammans eller dylikt kan det gå bra=)
Om du ska ha innekatt bör du ha 2 om ni lämnar den ensam många timmar/dag för sällskapets skull. Märker det på mina, som ändå är utekatter, att dom mår bäst av att ha en kompis. Vissa katter tål inte andra katter och då får man ju såklart ha den själv.
Jag har katt & kanin. Men dom träffas aldrig ensamma vilket dom aldrig ska göra.
Dom stora papegojorna som t.ex grå jako har väldigt kraftiga näbbar och kan sluta illa om dom blir arga på t.ex en kanin.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1# haha naaw <3
2# Ja, det vet jag oxå, usch då… men om jag tillexempel har papegojan i buren, och bambi lös i mitt rum, så kommer de väl inte att göra illa varandra?
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#3 Nej då kan dom inte göra illa varandra.
Men en papegoja måste få flyga av sig i något rum många timmar/dag.
Plus kräver stor bur osv.
Men du skrev att du tycker att Bambi är ensam men en papegoja eller katt ger inte mycket sällskap :)
4# Nej precis, så nu siter jag på pottan :P
vad ska jag göra då?
Inte kanin, något annat husdjur som funkar med kanin, inte hund heller xD
Kastrera Bambi och skaffa en hona? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#5 Men varför inte en annan kanin? Går ju att ha i burar bredvid varandra :) Då har dom ju sällskap av varandra:P
alltså varför inte bara skaffa en till kanin? att köpa en papegoja är inte precis så smart, dom kan bli väldigt avundsjuka av sig och skada kaninen eller nån annan till och med dig om dom får fel "behandling", dom kräver väldigt mycket mer än vad man kan tro.
#3 om du nu ville att din kanin skulle få en hårig liten kompis att leka med så förstår jag inte hur de skulle hjälpa om papegojan sitter i sin bur? dom förstår inte samma språk så de enda dom kan göra är att kolla på varandra vilket inte kan vara så himla roligt och inte är så mycket till sällskap.
Vet många som haft katt och kanin tillsammans men de är inte alltid dom går ihop och samma där, dom snackar inte samma språk så säkraste och bästaste kortet är att skaffa en till kanin,
jag tycker som #6 :D
#6 Har för mig att hon har nämnt förr att dom inte vill kastrera Bambi av olika anledningar
annars en katt? om du har tid för det,
#11 Hon skrev ju om katt i huvudinlägget:P
Och katt ger inte en kanin direkt sällskap och bor man i lägenhet och ska ha innekatt bör man ha 2 st.
en papegoja låter väldigt mkt med, Inte det bästa sällskapet.
Om du nu ska skaffa en hona kastrera henne så slipper hon risken för livmoderhalscancer som är vanligt hos honor:) + du slipper risken för tjuvparning.
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Nemen Bläääääääääääääääh då xD
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
13# Kastrerad hona låter någonting..
Men de verkar vara jäte glada ihop <3
Jag fattade inte, vrf inte en till kanin?
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
16# Det är för att jag inte vill kastrera bambi (vill inte diskutera vf) och då kan jag inte ha en till….
#17 Ahh då fattar jag :)
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
18# ;)
finns kanske en äldre hona som är kastrerad på tlx blocket? :)
Men se till att ha en till bur ifall det inte funkar, Annars får han sällskap endå,Fast galler emellan:)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Man ser väldigt tydligt hur olika språk dom "talar" och även hur katten blir för mycket för kaninen så inget jag hade rekomenderat att ha som livskamrat :)
Om du inte är villig att kastrera din kanin kanske de helt enkelt är bäst för honom att leva ensam?

för mej låter det som att du vill ha en ursäkt för att skaffa en katt eller papegoja ??
jag hade aldrig skaffat en katt som kompis till ett annat djur, katter impulsiva, och kan skada eller döda en kanin om de får för sej att göra det (har varit med om att en katt som aldrig ens tittat snett på ett smådjur, dödat en av mina råttor)
och på vilket sätt skulle en papegoja kunna var sällskap till en kanin ?? det förstår jag inte
You can't spell Bitchy without Itchy
Men du kan inte kastrera honan och sedan ha med bambi, för han kommer försöka para henne osv, ska man ha 2 kaniner ihop ska det vara hona+hona eller kastrerad hane+hona
#15 Ja min ena katt gillar med att mysa med kaninerna och marsvinen ibland MEN dom förstår inte varandra, plus att du kan ändå inte lämna katten med Bambi oavsett själva osv :)
22# ehh, neej! jag g;r inte det annars skulle jag inte frågat här, för det finns minst 10st djur i världen som man kan ha med kanin…..(jag menar inget elakt eller så)
vf blir texten fet? iallafall..
jag vet inte riktigt,, man blir förtrollad när man ser att en kann pusar n katt eller en papegoja osv.
Katt och kanin kan funka fint:) jag och min sambo har en innekatt och två kaniner. De är jättefina vänner. Katten älskar sina kaniner, hon sover i burarna så mycket hon bara kan och när vi inte är hemma ligger hon utanför på en matta så nära hon bara kan. Hon leker även med den ena kaninen ibland. Hon vet hon inte får röra kaninen när hon leker, men de springer typ ikapp, när kaninen tröttnar går hon in i buren. Och för att slippa höra att hon(katten) vill ha en kompis tillägger jag att hon trivs bra son ensamkatt. Så om du skaffar katt, säg till uppfödaren att du vill ha en ensamkatt (om du nu vill det) så kan uppfödaren hjälpa dig välja rätt. De kan ge varandra sällskap även om de har ett nät emellan när du inte är där:)
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård
Katt och kanin kan funka fint:) jag och min sambo har en innekatt och två kaniner. De är jättefina vänner. Katten älskar sina kaniner, hon sover i burarna så mycket hon bara kan och när vi inte är hemma ligger hon utanför på en matta så nära hon bara kan. Hon leker även med den ena kaninen ibland. Hon vet hon inte får röra kaninen när hon leker, men de springer typ ikapp, när kaninen tröttnar går hon in i buren. Och för att slippa höra att hon(katten) vill ha en kompis tillägger jag att hon trivs bra son ensamkatt. Så om du skaffar katt, säg till uppfödaren att du vill ha en ensamkatt (om du nu vill det) så kan uppfödaren hjälpa dig välja rätt. De kan ge varandra sällskap även om de har ett nät emellan när du inte är där:)
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård
#24 Och vilka djur skulle det vara?Varkens hamster, marsvin, hund, katt, fåglar/höns, ökenråttor, råttor mfl kan du ha boendes med kanin eller lämna ensamma med kanin :)
26# Åh vad gulligt, hur lärde du henne att hon inte fick röra de när hon leker?
#25 mirakel händer! MEN inget att rekomendera ni hade mera tur med eran katt och kaniner och de betyder inte att nästa som ska testa har de även fast de finns många katter och kaniner som är vänner men som #22 säger så är katter rätt så impulsiva :)
#28 ja du, hon har väl egentligen lärt sig det själv. Vi har sagt till henne någon gång om vi har sett att det håller på att spåra ur. Men hon fattar bra själv:) hon och kaninen hon leker med är nästan fem månader båda två så de lär sig ihop. De stormtrivs med varandra. Den äldre kaninen(5årig hane) tycker hon nästan ännu mer om, de ligger ofta och sover ihop och hon tigger jämt om att få gå in till honom:)
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård
30# nemen gud vad gulligt! <3 <3 <3 pussa de massor ifrån mig <3
#29 mirakel skulle jag nog inte vilja kalla det, tror inte det är så ovanligt. Kände att det behövdes lite positivt angående katt och kanin. Visst ska man passa sig, katten är ett rovdjur. Men jag tror ändå att det är ganska lätt, om man är försiktig och "gör rätt":)
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård
32# Håller med, känner massor som har det men ville höra av er, för att jag litar på ifokus
#32 Dock ska dom ändå inte lämnas själva, och en kattunge är mycket lekfulla osv och kan gå på ett ögonblick.
#34 det var därför jag skrev att hon ligger utanför buren när vi inte är där och att de kan njuta av varandras sällskap även med ett galler emellan:)
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård