Ungarna lämnar boet!
Idag när jag skulle ut och kolla till ungarna, samt väga dem (vilket jag gör varje dag), så såg jag att två och en halv av dem var ute ur bolådan på äventyr! De höll sig nära bolådan, men var glada för att springa runt omkring den.
De är två veckor och en dag gamla! Är det inte väldigt tidigt för att lämna boet redan?
Sen har jag ett annat problem… Eftersom jag inte hade tänk att de skulle lämna bolådan så tidigt, är inte deras bur speciell "barnsäker". Den stora hagen har för stort mellanrum mellan gallren så de kan såklart hoppa ut utan problem.
Hur ska jag lösa det? Jag har ett nät, men det är knappast stort nog för att täcka det hela.
tips?, någon?
Två och en halv var ute…Tycker synd om den där halva 
Har för mig att det är ganska normalt att kaninungar börjar gå ut på egna äventyr runt två veckor? De har ju haft ögonen öppna ett par dagar osv nu också. Vet dock inte hur du ska göra med "barnsäkringen"..
Om du har möjlighet att köpa hönsbur eller liknande skulle jag rekommendera det som "nödfall". Du kan sätta de utanpå gallret.
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Är de redan så stora!
Kul! Men ja, rymningssäkra är nog en bra idé! Minns inte riktigt, men du har tagit in dom från balkongen va?
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
#1 Haha halva den var ute, halva inne i bolådan :P
Jaha, jag trodde de skulle vara runt tre veckor, men jag kanske mindes fel då.
Nej säkerheten blir ett litet problem…
#2 Jag kan kolla upp var man kan köpa sånt. Något liknande behövs i alla fall. :/ Frågan är bara vad jag ska göra undertiden. (Det finns knappt några affärer här i förorten där jag bor)