tunt hö?
Jag har en höbal här hemma där höet är ganska tunt, rätt mycket tunare än allt annat hö jag haft. Kan jag använda detta ändå? Jag har inte haft det i så många dagar men det känns som om en av kaninerna inte alls äter lika mycket av det. Är han bara kräsen eller hur grovt ska egentligen höet vara?
Ingen aning. Det ska inte damma om det iallafall. Mitt hö köper jag på djuraffären och det är super, min kanin älskar det!
Är det frächt så är et ingen fara, men många kaniner gillar inte tunt hö så blanda gärna ut det med grövre hö.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Hö som är tunt är ofta tunnt och kallas typ delikatesshö osv i djuraffärer
Men jag tror inte det gör nåt att det är tunnt, det är lukta och kolla som du ska göra i höet :)
//Joanna
Okej tack för svaren
Det luktar inte dåligt på något sätt, men lite annorlunda mot det andra höet kanske. Inte dåligt som sagt.. annorlunda grässlag eller något kanske haha?
#2 kan inte blanda ut med grovt hö för detta är min sista bal.. måste hitta någon bonde som säljer, borde ju finnas mycket av det här i Närke där det är hur mycket bönder som helst men jag har svårt att hitta någon
#4 du kan få nummret till min bonde i vintrosa om du vill åka så långt för att köpa hö, om inte annat brukar det gå att fråga i något stall efter hö-bönder :)
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#5 ska kolla upp lite på platser närmare här först men om jag inte hittar någon så vore det toppen, tack 
Förmodligen ängshö om det är tunt. Mina djur brukar älska det :D