Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 530 ggr
westblom
0

[vinter päls]

Jag har en fundering mina 2kaniner har varit ute hela sommaren och dom ska få bo inne i vinter i ett eget rum men båda två har nästan nyligen bytt päls klart min fråga är kan de va vinter pälsen som dom fått?jag tycker inte att pälsen  är spec tjock,det är först nu som de blivit kallt ute det kanske är ide att plocka in dom nu eller vad tycker ni? dom bor i  en stor hundgård på 13 kvm med en bur som är 150 l och 60 hög i som går upp en bit från backen så dom har en bra bur att gå in i, min andra hälft tyckte att jag skulle plocka in dom men jag tyckte att dom kunde få va ute lite till hur länge kan man vänta innan man tar in dom?

Suskiv
0

Beroende på vart du bor så kan det helt klart vara försent att ta in dem nu. Jag bor i sörmland och hos oss är det försent att ta in utekaninerna.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

minaninar
0

Jag vågar inget säga, för jag vet ej. Vill bara säga att min innekanin också bytt päls.. Den är korthårigare, de luddiga håren är borta och mer av de lite grövre o tjockar o kortare..  Så det händer tydligen just nu.. Men om det är för sent? Hur vet man det? Är det för sent den första natten det går under 10 grader eller?

Jag skulle nästan vända mig till en veterinär och så tala om var i landet du bor.. ev ska du vända dig till kaninkunnig smådjursveterinär i det område du bor, räcker ju med telefonsamtal o är ju gratis.. Kanske är det ej för sent? Men som sagt… jag är verkligen inte alls säker. Bra att du är noggrann och funderar igenom. Men som sagt, du ska nog inte vänta längre, ta reda på vad som gäller för där du bor, och så får du göra så.

westblom
0

ok,jag bor i Gästrikland ,jag får fråga någon som är kunnig inom de område,

Hugosmatte123
0

jag undrar samma sak hemma hos mig är det som kallast 4 grader är det försent att ta in han?????

Suskiv
0

Ja 4 grader, då är det för kallt. Ska inte skilja mer än max 10 grader mellan inne och utetemp.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

westblom
0

ok,det var 4 gr hos mig i morse också