Tips på leksaker/annan sysselsättning?
Eftersom min kanin flyttat in inför vintern, undrar jag om ni har något tips? på sysselsättning för en kanin inomhus? Eftersom det är höst ute nu så kan vi ju fortfarande vara ute i sele när vädret tillåter, men det står inte på innan snön kommer. Kaninen i sig själv är väldigt busig och lekfull av sig. Vill gärna ha tips? på leksaker man kan göra själv, och köpa förstårs! Han springer lös ett par timmar om dagen under uppsikt. 
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Mycket mattor och halkskydd under dem, är viktigt för en aktiv innekanin, som annars kan belasta kroppen fel om den måste kompensera för halt golv. :)
Annars, leksaker. Aktiveringsbollar verkar vara populära. Jag brukar ta pellets, stoppa in i en toarulle och vika in kanterna (det kan han hålla på lääänge med…). Jag brukar också gömma pelletsen lite här och där i rummet när jag ger honom mat. (Han lär sig mina "favoritgömställen" sjukt snabbt och brukar ta en runda och leta där ibland :D). Vi brukar också klickerträna och hoppa hinder ibland (jag hoppar först, vänder mig om, klappar på knäna och han följer efter, så sjukt söt :))
Åh, det låter ju underbart! Ska testa med min lilla sötnos senare! :)
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Aktiverings bollar fullständigt ÄLSKAR mina!
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.