Vatten - is !
Hur tycker ni med "thermo" värmare till flaskorna , funkar det ?
Funderar på att inskaffa några till vintern men vill gärna veta om det är värt att köpa dem!? Eller finns det andra alternativ bortsett från skålar? Kanske kör på skålar men vill veta vad ni andra tycker som provat på " thermo " värmarna! ;)
Tacksam för svar!
Jag har provat dom, tycker inte att det blir speciellt mycket skillnad.. Länge sen jag använde dom nu, men har för mig att dom håller upp till -10, men i Sverige (beroende, vart man bor) så kan det bli neråt -20/-30 grader.. Så om det är värt att prova bedömmer man lite själv, men jag kan ju inte säga att att den "gick upp till mina förväntningar" om man säger så, men prova kan man väl alltid göra.. (; ~ Med vänlig hälsning, Uniqs Kaningård ~
Vattnet i själva pipen fryser väl ändå? Och om annars kan man ha en socka eller liknande istället för att köpa massa dyra sånna…
Jag såg en gång en typ "socka" som man kunde sätta på flaskan men det spelar ju inte så stor roll egentligen om pipen fryser..
Jag har tänkt på detta ganska länge mén vet interim det skulle funka, men eftersom fleece håller värme kanske man kan använda det runt flaskan och pipen? Om man har lite varmare vatten så blir ju fleecen varm och då borde väl inte flaskan och pipen bli kalla? För om man skulle ha fleece runt ett hästbett av metall skulle den ju ite bli varm för att fleece bör ju ungefär samma värme. Tror jag..?
Tror inte att vattenskål funkar så bra heller. Mina gamla kaniner hade det året runt och vattnet frös i den fast det bara var -10 :3
Klara & Tinycee