Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1147 ggr
Frosstis
0

Tips på godis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har era/n kanin/er något de verkligen är förtjust i? Verkar som att min foderkanin inte är så jätteintresserad av mat, så försöker hitta något hon verkligen älskar så jag kan lära henne hoppa :)

Morötter är inte såå jättegott men det funkar. Blad tycker hon om men kan man ge det som beröm efter hon hoppat tre hinder?

Så skriv på ^^

Klara.b
1

PERSILJA! Mina verkligen ÄLSKAR persilja.

Nomnomnomom tycker dem!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

tussen12
0

du behöver inte ge henne godis som muta för att hon ska hoppa.Tycker hon om det hoppar hon utan godis:)

annars kan du torka bannan skivor, skär dom i tunna skivor och ha i ungnen ca 1-2 tim.

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

[Tilde]
0

Mina kaniner älskar maskrosblad och russin! Det är deras absoluta favoriter Glad Annars gillar de också äpple och allt möjligt grönt (gräs, rucola, blad, osv.)

Frosstis
0

Tack så mycket för svar! (#1 jag håller på och odla persilja men det vill ju inte växa D;)

#2 Men jag vill berömma henne efter så hon förstått att hon gjort rätt och bli glad för det..

Sixtenblixten
0
#2 tror inte du vill arbeta utan "lön" klart dom ska ha något riktigt smarigt efter.

Mina kaniner älskar Banan ibland får dom en lite liten bit och dom blir helt galna.

Sixtenblixten
0

Oj vet inte varföt den övre texten blev så stor

Frosstis
0

#5 Jag har faktiskt itne testat banan. Min förra foderkanin gillade inte banan alls.. Har ju lite bananer hemma så kan prova någon dag :)

Sixtenblixten
0

Det behöver ju inte vara några stora bitar efter som det e ganska söt men något ska dom ju ha för att dom "arbetar"

Annars finns det persilja man akn köpa i djuraffärer i lösvikt som e torkad det ÄLSKAR mina oxå

Klara.b
0

#4 Vad bra :) Man kan också köpa i mataffären, det gör jag, fast jag glömmer alltid att vattna…

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

:holmgreen:
1

#5 Men Kaninhoppning bör nog inte vara arbete.. Det är ju inte meningen att vi först och främst ska ha kul utan det är för kaninen som man kör Kaninhoppning. Eller alltså jag vet inte vad ni tycker, men skulle du vilja bli tvingad att hoppa?? Jag kanske talar för mig själv men jag anser inte att kaninen behöver "lön" eftersom det inte är ett arbete.
I början kan man ju ge lite belöning efteråt, men sen hoppar kaninen om den tycker det är kul… ;)

Lite OT men sen säger jag såhär: Eh.. det finns människor som vill arbeta utan lön. Jag funderar på att arbeta på ett barnhem i Indien i 1år utan lön.. Så du behöver inte dra alla över en kant… ;)

elinyeaah
0

min kanin total älskar äpple, russin, torkade bananer (från en djuraffär förstås). osv.

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

tussen12
0

godis från djuraffärer ska man undvika,Det är sjukt mycket socker i det, Det finns nyttigare som man kanske har i köket eller trädgården.

elinyeaah
0

12# Om jag glömde att skriva det så är dom helt osötade. Dock kan naturgodis i mataffären ha extra socker. (det finns torkade bananer där också).

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

tussen12
0

man ska intte köpa bannaner på naturgodis hörnan;)

Bättre att torka själv

elinyeaah
0

#14. Men herregud. Jag sa ju att jag hade köpt på djuraffären.

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

KaterinaPetrova
0

Min lilla kille ser inte morot, gruka osv som ”godis”. Däremot är han förtjust i knäckerbröd. Så jag brukar ta ett ½ och göra det i små små bitar och har det som belöning istället.

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

tussen12
0

15 förlåt missuppfattade ditt inlägg :)

Frosstis
0

Skriv inte om jag ska ge godis efter vi har hoppat eller inte för det bestämmer jag själv, tack.

Jag ska åka till affären någon dag och handla grönsaker (mest till min hamster), tänkte köpa paprika, sallad, gurka (vet att sallad och gurka inte är till någon nytta men det är gott, och om det inte är till någon nytta spelar det väl ingen roll om man ger det eller inte.), broccoli och något mer..

Sixtenblixten
0

#10  Även om en kanin älskar att hoppa anser jag ändå att den ska få något som belöning om du tycker det låter bättre !

När jag tränar min hund som han ÄLSKAR får han lön för sitt arbete han gör för mig skulle ALDRIG få för mig att träna hund utan att ge belöning tycker det e likadant med kaniner.

:holmgreen:
0

#19 Okej då ser vi olika på saken.

Frosstis
0

#19 Min hund gör tricks bara för att få godis :P

Sixtenblixten
0
Sixtenblixten
0
KaterinaPetrova
0

Har för mig att tomater och paprika kan ge blåsor i munnen på kaniner. Obestämd

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

bustjejen
0

Båda mina kaniner skulle gå genom eld för lite solrosfrön Glad.

annainorrland
0

Ja han är galen i banan!Glad Han får en tunn skiva varje kväll och han blir helt tokig då man skalar en banan så han känner doften

Bruden-Mbuti
1

hästgodis med äppelsmak har fungerat bra som belöningsgodis till våra.

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Drops från djuraffärer, mina är helt tokiga i det :) Särskillt bärdrops XD

Frosstis
0

Vadå inte ge godis efter hoppning? Nu fick hon morot efter hon hoppat och ja då förstod hon att om hon hoppar får hon godis :) Så hon var jätteduktig, har kört utan godis innan och det har inte funkat, men nu med godis funkar det direkt :)

Hon fick förresten en blandning av sallad, gurka och morot idag, det tyckte hon var jättegott och det ryckte i henne hela tiden :P