Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1302 ggr
AkaiTsuki
0

Vattenflaskor! :(

Blir så arg på vattenflaskor, de är omöjliga att rengöra totalt! Skrikandes

Och jag menar de vanligaste vattenflaskorna <- Klicka där

Hur gör ni för att göra rent understa kanten? Jag måste stoppa i mitt lillfinger och böja det som ett L för att ens kunna göra rent där, sånna flaskrengörare får inte plats i det lilla utan att blöta ner varenda person + det når inte enda in till kanten.

Så nu är min fråga

Hur gör ni rent dessa? Använder ni desinfektionsmedel eller någonting liknande? Gör ni rent med bara vatten? Har ni inte tänkt på att man kanske ska göra rent där i kanten förut?

Om jag har chansen ska jag köpa sån vattenautomat med nipp sak x2

//Joanna

mandyosv
1

Därför använder man sånahär!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Stephanie
0

Häll i ris, vatten och ev. nåt rengöringsmedel och skaka skaka skaka Tungan ute Vet inte om det hjälper, men det är det bästa jag kan komma på. Testa så får vi se Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Fridaaaa
1

Jag använder flaskborste.
Och i kanterna tar jag fingret, lättast :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AkaiTsuki
1

#1 Skrev i inlägget om jag har chansen skulle jag köpa sådan, kan dock inte beställa några i nuläget och djuraffärn har inga sånna

#2 Har bara boiling bag ris för tillfället, och om det skulle vara något rengöringsmedel kvar skulle det vara dåligt men tack ändå, kan hända att jag provar det någon gång :)

#3 Vad är det för mini diskborste som får plats i det hålet?

//Joanna

Frosstis
0

#2 Varför ska man ha ris? :)

AkaiTsuki
0

#5 Ris suger upp vatten och fukt

//Joanna

tussen12
0

flaskborste använer jag, ;) Funkar jätte bra sedan kanterna så tar jag  mitt lil finger och rengör :)
Jag rengör med Yes diskmedel, 1 droppe :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

AkaiTsuki
0

#3 Åh läste fel eller så hade du skrivit fel tidigare. Läste iaf diskborste x)

#7 Hmm får leta mig till en riktigt bra flaskborste känner jag

//Joanna

Fridaaaa
0

#8 Jag som ändrat i efterhand ;) Skrev fel hehe :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

Jag har också en flaskborste. Såhär ser de ut!

AkaiTsuki
0

#10 Precis sån jag har …. tänkte jag säga tills jag kom på att jag inte sett min sån sen flytten xD

//Joanna

Blåögd
0

Flaskborste är jättebra! Ofta går de att böja till så att man kommer åt i konstiga vinklar och vrår :)

Suskiv
1

Jag kör med grovsalt. I med ca 1 cm vatten och så i med grovsalt. Stoppa ett finger i hålet för att täppa igen och sen är det bara att ruska om. När flaskan är ren så är det bara att skölja av den med vatten tills allt salt är borta.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

emms
1

Ris fungerar hur bra som helst.

Någon cm vatten, en halv näve ris och skaka! Dom blir skinande rena!

Grovsalt funkar med och det dödar även bakterier.

Varken salt eller ris är giftigt för kaninen och lätt att skölja ur.

Emma

Suskiv
0

Och efter tat ha testat ris så kör jag med det istället. Känns som det är mer ok att slösa en näve ris än att slösa en näve grovsalt.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

fossingen
0

grr, nej jag glömde köpa flaskborste idag när jag köpte djursaker. Obestämd

AkaiTsuki
0

Då kommer jag köra på ris i framtiden :) Om mamma slutar köpa boiling bag ris

//Joanna

[Luppa]
0

Jag kör med flaskborste, kanten tar jag med lillfingret. Dock lite jobbigt att göra rent 20-tal flaskor med lillfingersmetoden ^^

Agda
0

Använder flaskborste och kör också kanten med lillfingret. Sedan så har mamma börjat böja gamla tandborstar (hon brukar hjälpa mig att diska flaskorna), de tar iallafall en del av kanten (om de inte t.o.m. tar hela kanten, var ett tag sedan jag använde dem så minnet svikerTungan ute).

Jenna_Nord
0

Körde alltid med småsten som var rengjorda. I med stenarna och lite vatten och skaka. Häll ut, och gör om igen. Det tar verkligen allt. När jag hade apu så gjorde jag ren alla gröna flaskor på detta sättet. Skinande rena och fina var dom sen!

Mvh Jenna

Itchy
0

när jag ska rengöra vattenflaskor tar jag ett par teskedar ris,en halv tesked salt & sen fyller jag halva flaskan med varmvatten…sen är det bara att skaka :)

och sen finns det ju vattenflaskor i glas, som går att köra i diskmaskin

You can't spell Bitchy without Itchy