Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 504 ggr
Clariiz
0

(O) Vitnos - Skorpans omplaceringshem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vitnos
2011-04-06

Den här tjejen kom till mig i somras. Lite tunn men tjock om magen och jag misstänkte mask, hade inte en tanke på ungar då familjen som lämnade henne samtidigt omplacerade hennes två 10 veckors ungar och sa att hon inte var dräktig. 
Men när hon bott hos mig i en vecka så hittade jag en kull med 3 ungar, två vit rödögda och en g/s japanbrokad. Vitnos rasade i vikt och bodde inte i en bur anpassad för ungar.

Den är en sommarbur med upphöjt hus ca 2*1 m stor. Ungarna lade hon på marken i ett litet trähus hon fick med när hon flyttade. Hon boade med gräs jag hade plockat och jag visste ärligt talat inte vad jag skulle göra.

Stressa henne ännu mer samt riskera att hon skiter i ungarna genom att byta bur eller chansa och hoppas på att hon klarar sig. Jag valde alternativ 2 eftersom hon verkligen rasade i vikt ungarna tog verkligen all näring hon hade trots att hon fick en bra kost, lite dåligt med hö åt hon men annars stor aptit.
Ungarna klarade sig inte och dog vid 3 dagars ålder, boet var platt och ungarna hade krypit runt i hela huset så de hade kommit i kontakt med den fuktiga marken.

Nu mår Vitnos betydligt bättre men behöver fortfarande lägga på sig en hel del. Hon är otroligt snäll och mysig. Är alltid framme vid gallret och gillar att bli klappad på huvudet. Hon äter allt som serveras med god aptit.
Även om jag gärna ser att hon går upp lite till i vikt innan hon flyttar så vill jag hitta ett bra hem åt henne redan nu. Hon är verkligen hur snäll som helst och förtjänar en andra chans i livet.

Pris: 100 kr

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan lägga till att hon dessutom är helt rumsren och går på låda :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com