Två Hanar?
jag har haft en hane i typ tre år. och för några veckor sedan köpte jag en till kanin, en hane, och nu är båda killarna typ jätte misstänksamma mot mi efter som jag luktar av den andra hanen! så min älskade kanin totte (som jag haft i 3 år) har blivit nästan skygg mot mig när jag luktar av den andra hanen. och det gåt inge bra att lära känna den nya när jag luktar av totte! och när jag skulle försöka fånga honom i buren och sätta honom i gräshagen idag så först anföll han min arm med med sina fram tassar. sedan bet han tag i jackärmen på miin andra arm!! som tur var bet han inte mig utan bara jackan!! vad ska jag göra?? det här funkar inte! jag tänker inte sälja nån utav dem o dem är så goa båda två, det vet jag. för i början var dem båda snälla men efter ungefär en vecka började detta!!
Lite hjälp tack??
/ Angelica
Testa att tvätta händerna och ev byta kläder efter att du har hanterat var kanin? kanske kan hjälpa.
Annars finns det inte mycket att göra, kastrering är inte säkert att det fungerar heller.
Har själv haft över 2 hanar ibland samtidigt men inte varit med om detta
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
okej ska testa sen. ska iväg strax… har tänkt på kastrering men vil helst inte eftersom det blir ganska dyrt om det inte ens är säkeret att det hjälper, och hade dessutom tänkt börja tävla hoppning med min nya, vill gärna ha honom som en "icke-kastrerad" hane då..
/ Angelica
#2 500-700kr/hane brukar det i regel kosta :)
Om en kanin är kastrerad eller inte, har ingen betydelse när dem ska hoppa :)
#3 tänkte mer på att jag gärna vill att han ska kunna bli pappa till några kullar om det går bra i hoppningen:)
/ Angelica
Hmm de flesta av mina kaniner jag haft har alltid blivit sura/misstänkta om jag luktar annan kanin, djur, människa osv som jag inte luktat förut. Det brukar inte funka att tvätta händerna då, brukar få duscha hela mig då :/ Lite jobbigt men det gör inget för min del men när man har 2 ninisar kan det ju vara lite jobbigt
//Joanna
mm…
/ Angelica
#4 Aha okej då förstår jag :)