(S) Kaniner säljes!
Hej!
Jag har två kaniner som ska säljas för att jag inte har plats och tid för dom. Jag vill att dom kommer till bra hem som tar hand om dom väl.
Den ena är en kastrerad hane som fyller 3 år i september. Han heter Tuss och är Japantecknad Blå/Vit och som är en korsning. Tuss är snäll och lite blyg av sig, men är nyfiken ibland. Han bits inte, men är inte direkt jätteförtjust i att kela och gosa. Ibland går bra. Han kan kanske bo ihop med en hona. Annars funkar han ganska bra ihop med Strecket. Tuss gillar inte direkt Kaninhoppning. Men han gillar att gå i koppel och sele på gräsmattan.
Den andra kaninen är en hona på 2 år, hon fyllde i maj. Hon heter Strecket och är Japantecknad Gul/Svart och är också en korsning. Hon är dotter till Tuss. Hon är också snäll och nyfiken av sig. Hon kan dock bita personer som hon inte känner, men när man väl lärt känna henne är hon snäll. När man tar in henne i huset så brukar hon sitta i knät och slickas. Hon kan bo ihop med Tuss eller kanske en annan kastrerad hane. Hon är inte heller speciellt förtjust i Kaninhoppning, men gillar precis som Tuss att springa i koppel och sele på gräsmattan.
Jag tar 200 kr för en kanin. Vill man ha båda två kostar det 350 kr. Jag finns i Uddevalla som ligger i Bohuslän.
Är du intresserad eller vill veta mer, kontakta mig på min mail:
Putt
Någon som är intresserad? 
Nu kostar Tuss 400 kr istället pga kastrering.
Jag har precis lagt ut en fråga ang om det skulle fungera att eventuellt ha en kastrerad hane "tillsammans" med två honor…
http://kanin.ifokus.se/discussions/503e5be288f4727596007ce6-ta-in-ny-kanin-hane-till-2-honor?participating-1
Får jag en del svar där så kanske kanske kanske jag har lite intresse men inget jag kan svara på just nu.
(Bor också i Uddevalla för övrigt, har två inomhuskaniner i köket, de bor i varsin bur med tillgång att springa fritt i hela köket bland massa leksaker o sånt)
Tuss är antagligen såld, men Strecket finns kvar. Är du intresserad, skicka ett meddelande här på kif eller ett mail.