Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 5463 ggr
[Plumskaniner]
0

Något hemskt har hänt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gick nyss in på min kompis blogg, där hon hade tagit massa bilder på kaninungar. Där stod det även att hon och hennes kompisar hade hittat kaninungar som mamman lämnat när dom var ute på fotouppgift.

Smsade henne då och frågade vems kaninungarna var, efter ett antal bortförklaringar skrev hon att dom hade hittat ungarna ensamma och tog upp dom samt la dom i en halsduk för att det var så synd om dom.

Problemet var ju bara att dom aldrig tagit på mamman och att det är sjukt stor risk att dom dör. 
Skällde ut henne rejält, och nu är hon riktigt sur. Bara för att hon vet att jag har rätt, & att dom skulle låtit kaninerna vara.

Fick även en förklaring på att dom inte ville att fåglarna skulle ta dom. Men, nu är det troligtvis ändå försent att rädda dom.

Bara jag som blir otroligt less på sånahära händelser..?

Detta skulle vara kaninungarna, någon som ser om det är harar eller vildkanin bäbisar?

[Tilde]
3

Harar föds väl med päls och öppna ögon? Har jag läst i alla fall…

Merlina
0

Oj då! Var hade de hittat dem? På marken eller i en håla?

Harar föds med päls och öppna ögon, så det här är kaniner!

[Plumskaniner]
0

# 1-2 - Åh okej. Jag har dock ingen aning, men dom var i alla fall inte i en bur, i en trädgård eller så.

[Tilde]
0

#3 Kan det vara vildkaniner då? Det var i alla fall ingen bra idé att ta med ungarna. Tänk om mamman kommer tillbaka så är alla ungar borta. :/ De ser ju helt nyfödda ut.

[Plumskaniner]
0

#4- Dom tog dock inte med ungarna. Utan bara pillade med dom ett rätt långt tag. Så, mamman lär ändå inte vilja ha dom nu..

[Tilde]
0

#5 Jaha… Jag läste på en sida att harar i alla fall tar hand om ungarna även om de luktar människa.. men jag vet inte. Vi får hoppas att mamman inte stöter bort dem. :/

[Plumskaniner]
0

#6 - Detta var ju ändå kaniner. Vilket försämrar allt.

Ja jag hoppas verkligen att ungarna överlever!

Merlina
0

Hon måste handmata dem nu och massera och hålla dem varma 27-30 grader. Man kan försöka ge dem Esbilac eller Cimicat i spruta eller nappflaskor för kattungar.

[Plumskaniner]
0

# 8 - Tyvärr är det kört. Dom lämnade kaninerna tillslut och jag vet inte vart dessa var. Och jag samt min kompis bor långt ifrån kaninerna, så varken jag eller hon kan åka då vi måste ta buss osv.

Merlina
0

Ja ha ungarna är kvar på plats, men finns det en mamma i närheten klarar dom sig nog!

[Plumskaniner]
0

#10 - Är väll rätt svårt när dom inte luktar som dom gjorde när hon lämnade dom..? :/

Merlina
0

I vissa fall lämnar honorna sina ungar, men oftast gör de inte så,men det är dumt att chansa!

tussen12
0

#11 nä, Kaninmamman flyttar dom till en annan håla, Bara håll er borta så fixar hon det:)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

[Luppa]
2

#13 Kaniner kan inte flytta sina ungar.

Zakarias
0

Säkert harungar. Mamman lämnar dem om hon blir rädd för det mesta. Så din kompis gjorde nog helt fel.

Zvintos
1

Säger som #14. Om kaninerna kunde flytta sina ungar skulle problemet med ungar som fryser ihjäl för de hamnat utanför bohålan/bolådan vara väldigt väldigt litet.

Zvintos
1

#15: Harungar är det inte som någon redan skrivit, då harungar föds fullt pälsade och med öppna ögon.

tussen12
0

Inte harungar, Dom födds med päls, Appsolut inte vilkaniner,Skulle säga att det är en kanin som rymt. skulle vänta tills imorgon,Ser dom smala ut så har mamman inte matat den.Då skulle jag lämna dom till djurvård eller så.:)

Zakarias
0

#17 Jaha ojdå :P

Merlina
2

Kan trösta dig med att Naturvårdsverket säger att det är en myt att en hona lämnar sina ungar för att en människa tagit i dem.Glad

Försökte lägga upp en länk dit men det gick inte?

[Tilde]
0

#7 Ja men jag tänkte att vildkaniner kanske inte heller bryr sig om det luktar människa? Men jag har ju ingen erfarnhet av dem så jag vet inte.. Men om detta är en tamkanins ungar finns ju en risk att mamman inte kommer tillbaka. :(

tussen12
0

#21 tam kaninen har samma instinkter.

#20 har med hört det :)

Nog inget att oroa sig för.

Linnet
0

Men vildkaniner föder ju sina ungar i bohålor, vart hittades dessa ungar och som flera redan sagt, harungar är det inte dom föds med päls och öppna ögon. Dessa ungar har ju inte ens fått päls så dom är ju nyfödda. Låter ju lite konstigt detta…..

Merlina
0

Det som i allafall ororar mig lite är att ungarna ser så skrynkliga ut på bilden. Detta brukar tyda på uttorkning….

[Tilde]
0

#22 Jag menade att om den rymde och födde ungar så kanske den är upphittad och är tillbaka hemma, utan ungarna. :/ Man vet ju aldrig..

Tamkaniner brukar inte bry sig om ungarna luktar människa. Min Charlie slickar bara på ungarna när de är i min hand :)

tussen12
0

#25 jaha, Jo det skulle kunna vara så,Isåfall var det mindre bra:(

Smullis
0

Vad händer om mamman inte vill ha ungarna nu då? :(

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

tussen12
0

#26 då får man väl ta hem dom och försöka allt man kan,

Men det finns väl lag på att man inte få ha vilda djur i fångenskap? då mernar jag inte tigrar osv.

[Plumskaniner]
0

Jag har ingen aning om vart kaninerna är som sagt, så jag kan inte göra något åt detta.

Dom som höll på med kaninerna är väldigt okunniga.

Och visst brukar folk skriva att man inte ska pilla med kaninungarna då mamman ev inte vill ha dom sen när man har en kull?
Är väll samma sak här?

Linnet
0

#29 Det är mycket som man skriver och tror som inte alls stämmer, har aldrig varit med om nån kaninmamma som lämnat ungarna för att man hanterat dom.

Men var finns ungarna nu då, fråga din kompis, fanns det nåt bo?

[Plumskaniner]
0

SMSADE MED HENNE NYSS: Dom låg på en gräsmatta lite utspridda.

Hur i hela friden kan det ha hänt!?

dermot
0

#31 Antagligen en tamkanin som rymt och lagt ungarna där (kan vara svår förlossning). Menar du att din kompis har lagt tillbaka ungarna på gräsmattan?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Zakarias
0

#31 Nån sjuk människa som lagt ut dem? :/

Linnet
0

#31 JA då har dom ju inte en chans, ungar som inte ligger tillsammans i ett bo fryser ju snabbt ihjäl och på en gräsmatta blir dom ju lätt mat åt andra djur.

Tycker fortfarande det låter mycket märkligt.

[Plumskaniner]
0

Min vän har INTE lagt ut dom. Utan dom hittade dom så, men har frågat vart dom la dom osv.

minaninar
0

Om de ligger på gräsmatta låter det som någon lagt ut dem.

Om det fanns en mamma så skulle hon inte bry sig om lukten.

Men det verkar ju inte troligt för de skulle liksom inte ha fötts mitt på gräsmattan.

Om de inte tänker ta hand om dem så borde de i alla fall ringa någon kaninmänniska som kan ta hand om dem, eller någon jägare som kan avliva dem.

Hur tänkte de där?

Zakarias
0

#35 Menade inte din kompis….utan någon sjuk människa kanske har spritt ut dem på en gräsmatta :/

Linnet
1

Ja, då kan man ju fundera om det är nån som inte velat ha kaninungar som bara lagt ut dom att dö.

[Luppa]
0

Om de låg utspridda på en gräsmatta och hon lämnade dem så så kan vi nog sluta diskutera tyvärr. Ungar klarar sig inte länge utanför boet, och särskilt inte utomhus.

Smullis
0

Vart bor din kompis? Alltså vilken stad hittade hon kaninungarna i?

[Plumskaniner]
0

Det finns ingen chans att jag skulle kunna åka och hämta dom sen handmata? Värkar dock vara en liten chans att dom överlever då dom är så pass tunna..

dermot
0

#41 Go for it! Skulle de inte må bra, kan du (eller någon du känner) åtminstone avliva dem så de slipper lida.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Plumskaniner]
0

# 42 - Tyvärr verkar det vara rätt omöjligt just nu.

Hon vägrar säga var dom placerade kaninungarna efter att dom pysslat med dom.

Linnet
0

#41 Nej den chansen är så mikroskopiskt liten så det är ingen ide, ungarna såg dessutom väldigt skrynkliga och undernärda ut. Har dom dessutom legat utspridda så är dom antagligen väldigt nerkylda redan

dermot
0

#43 Jaha, då är det nog kört. Har de dessutom legat ute i detta skitväder i flera timmar nu så är de nog redan döda tyvärr.

// Anka

Smullis
1

Hon MÅSTE säga vart kaninungarna är! Det handlar om liv. De kanske lider och måste avlivas nu.

[Plumskaniner]
0

# 44 - Jo jag tänkte som du skrev, att det är rätt kört.

Hon säger att hon la dom på ett bra ställe, men ja, ajg vet inte. Hoppas på att ungarna överlever i alla fall!

Smullis
0

Varför tänker hon inte säga?

Linnet
1

#47 Det finns inget bra ställe för nyfödda kaninungar annat än i ett bo, dom klarar sig inte utanför boet.

Zakarias
0

#47 Hur ska dem överleva utan mat?

[Plumskaniner]
0

Har en kanin som börjat boa, dock får hon ungar om 2 veckor, så är rätt kört där med.

Smullis
0

Vart finns ungarna då? Är ni väldigt säkra på att de inte kommer överleva även om man matar och värmer dem? :(

minaninar
2

#43 Ursäkta men vad hade hon för skäl att "inte vilja säga var de finns"? Dumhter! Du får väl förklara för henne att det här inte är en skatt och ni inte leker.. utan att det är ungar som lever (menkanske inte så länge). Det låter som någon i**** lagt dem där för de inte ville ha ungar och som tydligen tyckte det var bekvämare att låta dem självdö än att avliva dem.

Vaddå inte säga var de finns? Vad tror hon?Foten i munnen

Jag blir så arggggSkrikandes

Varför ta kort på dem? "Kolla här, här är ett gäng kaninungar som snart kommer dö?" Och lämna dem?Tyst

Fridaaaa
0

Man får inte ta vilda djur utifrån.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

minaninar
0

#54 Men är det vilda djur? I så fall borde man kontakta viltvårdare eller jägare? Men att en vildkanin skulle föda ungar mitt på gräsmatta låter osannolikt (så jag förutsatte att de var tama o nån lagt dem där).

Linnet
2

#52 DOm kommer sannorlikt inte att klara sig, dom är antagligen redan så nerkylda och undernärda. Även under bra förhållanden är det mycket svårt att mata så små kaninungar.

#54 Knappast troligt att det är vildkaniner, dom föder sina ungar i bohålor, sen tror jag knappast att vildkaniner får kullar på hösten, det är ju på våren och sommaren dom har sin parningssäsong.

Fridaaaa
0

#56 Skrev inte att det är vildkaniner heller.
Kan mycket väl vara harungar och dem har väl inte direkta bohålor? Eller?

Smullis
0

#57 Det kan inte vara harungar. De föds med päls och ögon.

Zvintos
1

#57: Som redan skrivits flera gånger så kan det inte vara harungar, eftersom de föds med päls och ögonen öppna och kan skutta. Glad Men det stämmer att harar inte har bohålor utan gömmer ungarna bland annat i högt gräs. Just därför som ungarna föds såpass utvecklade.

Fridaaaa
0

#59 Ser inte alla kommentarer då jag sitter vid en seg telefon, är därför.
Aldrig hört talas om att harungar föds så, något nytt för mig. Har jag aldrig fått lära mig, men där ser man :)

Men dock väldigt dumt av det att röra dem och ta upp dem :S

Smullis
0

#60 Man lär sig något nytt varje dag Flört

Fridaaaa
0

#61 Japp Skrattande

lalalalala
0

Men hallå.. Nu får ni ju tagga ner lite. Vad skulle de göra? Låtit kaninungarna bara ligga där? troligtvis såg de att mamman stack. har själv tre kaniner och jag vet att mamman inte sticker om det kommer människor. Hon försvarar sina ungar.

Jag tycker de gjorde helt rätt. För man kan faktiskt ta i ungarna. Det är en myt om att man inte får det. Flört

Fridaaaa
0

#63 Där har du fel. En förvildad kanin sticker från ungarna, även harar och vildkaniner gör det. Dem är ju inte hos ungarna hela tiden heller.

Vilda kaniner eller förvildade ska man inte ta i, då är risken stor att mamman lämnar dem, det är inte enmyt :)

Fanny180
0

Okej, såhär var det. Vi gick ut och såg en kanin, vi tänkte fota den men den hoppade iväg långt innan vi vart i närheten. Sen såg vi något ligga på marken så vi gick fram dit och såg bebisarna. Vi gick till vår lärare och han tyckte att vi skulle ta dom och lägga dom där vi sett mamman sitta, där fanns även päls, så vi la dom i pälsen. På slutet av skoldagen hade en kompis till mig kollat till dom, och där satt mamman med sina ungar. Så mamman gick ju ändå tillbaka till sina ungar. Det är väl ändå det bästa? Eller? Som sagt så hittade vi dom utsprdda på gräsmattan, vilket vi tyckte va konstigt och det cirkulerade även fåglar runt om kring dom. Vi ville heller inte att dom skulle bli uppätna av fåglarna. Så ja, det var så allt gick till, okej?

Det är dock flera som har sagt att det bara är ne myt att man inte ska ta i ungarna, har läst det ocså på himla massa sidot :)

Fridaaaa
2

#65 Nu låter historian helt annorlunda än från huvudinlägget:P

Men det är inte en myt,t.ex harungar och råddjurskid ska man inte ta i heller.
Var nog mest ren tur denna gången. Men de flesta av fallen brukar mamman inte vilja tillbaka till ungen.

tussen12
0

#65 Var pälsen i en håla?, man kan ta lite åäls från boet och gnugga händerna i innan man tar i ungarna:) Men det är inte så lätt att veta

Men nu undrar jag: Varför sa du inte vart dom var? :/

Fanny180
0

#66: Eftersom det var jag som var med när allt hände och det är mig hon skriver om så vte jag själv bäst tror jag.  Som sagt så satt mamman där med ungarna sen :)

#67: Pälsen låg precis brevid en håla, så vi liksom la alla 5 ungar i pälsen, så dom skulle bli varma osv :) Och varför vi inte gnuggade händerna i pälsen innan var för att dom var så super kalla och det blåste och vi helt glömde bort och ville bara få in dom i värmen (mammans päls) :/

Jag skulle säga att dom va i pälsen. Men liksom, jag vet inte. Tänkte att hon inte har med den saken att göra eftersom vi alla som va med visste att dom behövde ett varmt bo och så.. Men nu vet alla att vi la dom i mammans päls som vi hittade där.

[Plumskaniner]
0

Fast ni la dom där EFTER att ni tagit foton när dom låg i gräset.

Fanny180
0

#69: Dom andra som var med tog dom direkt ifrån gräset. Jag fick en bild.

[Plumskaniner]
0

En bild? På din blogg var det minst 2.

Fanny180
0

1 eller 2 är benneme ingen skillnad. Vad spelar det för roll om jag fick 2 bilder bara för jag var snabb och fota dom medans dom andra 3 var snabba med att få dom in i pälsen? Bättre att dom kommer in i pälsen och blir varma än att ligga ute på gräset då det blåste och små regnade.

Fridaaaa
0

#68 Va? Jag har inte påstått något av det du skrev nu?

[Plumskaniner]
0

Alltså Fanny jag orkar inte.

Nu skriver du som att allt är helt okej, MEN DET ÄR DET INTE.
Så som ni gjorde, gör man inte.

Fanny180
1

#73: Du sa bara att historien lät annorlunda ifrån huvudinlägget och då sa jag bara att det var jag som sa det som var rätt, eller det va så jag menade i alla fall.

[Plumskaniner]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så det är seriöst okej att ta bilder som denna, istället för att snappt lägga dom i pälsen?

Fanny180
0

Mathilda, jag vet. Men jag skriver bara vad som hände. Men jag orkar seriöst inte med detta, du skapade denna tråd, och det var helt onödigt. Ingen behöver få reda på vad vi gjorde. Du skrev bara detta för att få mig att må ännu dåligare. Helt onödigt.

Fanny180
0

Men dom andra tog ju in dom i pälsen sa jag ju nyss, men du bryr dig ju fan inte ett dugg om vad jag säger. Det var 5 ungar, så jag tog en bild. Okej, vi la dom ju i pälsen så snabbt vi kunde!

[Plumskaniner]
0

Jag var fundersam över om ni verkligen gjorde rätt, eftersom att enligt mig, så är detta djurplågeri på hög nivå.

& nej, jag försöker inte få dig att må dåligt, jag vill bara kaninernas bästa.

Fridaaaa
0

#78 Svär inte. Inte nödvändigt….
Det är bra att ni lade dem i pälsen så fort som möjligt.

Fanny180
0

Så vi skulle låtit dom ligga där på marken och frysa till döds, när vi egentligen la in dom i pålsen och sen ser mamman sitta vid dom, alltså så gick ju mamman tillbaka till ungarna sen, vilket du inte tycker är bra då eller?

Som om vi inte ville kaninernas bästa då eller?

[Plumskaniner]
0

Det ni kunde ha gjort istället för att bära runt dom i en halsduk samt ta kort på dom, var att snabbt förflytta dom till pälsen.

Fanny180
0

#80 Okej, ska inte svära men blir lite smått sur på henne just nu.

Jag tyckte och att det var bra att vi la dom i pälsen så fort som möjlig, dock verkar inte Mathilda tycka det..

Fanny180
0

Men vi flyttade dom snabbt till pälsen, min kompis tog dom i tröjan för att flytta alla till pälsen så snbbt som möjligt. Och sen råkade jag ju få ett par bilder på dom samtidigt som dom flyttade dom..

tussen12
2

Hur exakt vet ni att mamman inte tog död på ungarna när hon kom tillbaxs ? Dom brukar bita hjäl stakarna:/ och kaninmamman brukar inte komma tillbaka förens många timmar efter att ni var där

Tycker inte att ni skulle ta er tid till att ta bilder med gjort är gjort:/

Fanny180
0

#85 Vi såg dom på morgonen, och sen på eftermiddagen såg vi mamman där. Jag var själv inte med när dom såg henne, men det hade ju gått ett par timmar. Och som sagt så tog jag typ 4 bilder medans dom andra tog in kaninerna till pälsen, så vi tog oss ingen tid till det, det skulle tagit lika lång tid om vi inte hade gjort det heller. Men jag kan säg att jag ångrar det vi gjorde..

[Wera]
0

Mamman behöver inte alls överge dom för att man tagit lite på dom… visst risken finns men det är lite överdrivet och mer en myt. Det bästa skulle ha varit om dom bara hade låtit dom vara (givetvis) MEN nu när dom har tagit på dom osv, skulle dom ju ha lämnat tillbaka dom i boet, större chans att dom överlever där än hos dom även om risken finns att de blir övergivna.

Och om nu #65 version stämmer gjorde dom inget fel kan jag tycka :) Och spela roll om hon har tagit 1 eller 5 bilder! Det går på 2 sek ändå, kameror är snabba…

Fanny180
0

#87 Vi la ju som sagt tillbaka dom i boet.

tussen12
0

Nu varierar historien här,

Var ni där på morgonen? Isåfall skulle ungarna redan vara döda,Om honan nu presis födde dom. som på bilderna inte verkar troligt.

Så du tog fram kamran knäppte ett kort och tog sedan upp ungen? På en tidigare bild låg den i gräset, Väldigt onödigt blir rent av förbannad!

[Wera]
0

#87 Jo jag såg det i efterhand och korrigera även mitt inlägg.

[Plumskaniner]
0

Sanningen är att jag har sett FLERA bilder när dom håller och ''visar upp'' ungarna. Så som Fanny säger, att dom la dom snabbt i boet, är inte sant. Om dom bara hade lagt dom där direkt, utan att ha dom stackars kaninerna som fotomodellerna..

Fanny180
0

#89 Vi hade ju vår lektion på morgonen och så dom ligga där på gräsmattan lite utspridda. Hon hade ju inte fött precis när vi kom dit.

Jag hade kameran upp och tog en bild, medans mina andra kompisar flytta ihop dom till mammans päls som låg vid en lite håla.

Jag vet att vi gjort fel. Så alla behöver inte säga det!

Fanny180
0

Mathilda: Det var så att när vi lagt tillbaka dom i boet kom en tjej och tog bilder på dom. Jag vet bättre än va du gör eftersom du inte ens var där. Jag är den enda som kan säga vad som hände, så Mathilda har egentligen int en aning om vad som hände.

#87 Jag tycker inte heller att vi gjorde så pass mycket fel som alla påstår, och bilder tas fort. Men aa, alla tycker om dom själva gör.

[Plumskaniner]
0

Du är rädd för sanningen hörru!

tussen12
0

#92 fanny, Då skulle kaninungarna redan varit döda när ni kom!

Ni kan ta och skämmas man gör bara inte så.

Fanny180
1

Jag är inte rädd för sanningen eftersom jag precis har sagt vad som hänt.

Fanny180
0

#95 Varför var dom inte döda, dom levde ju i aldra högsta grad när vi kom dit? Förklara för mig varför dom inte var döda då?

Jag har sagt att jag dels tyckte att vi gjorde fel. Men jag skiter i vad ni tycker. För kaninerna var sjukt kalla och vi la dom i det varma boet med mammans päls.

tussen12
0

#97 jag tror ni tog upp ungarna ur boet och hållde på med dom,För dom överlever inte en morgon utanför boet.

Ni har tur om kaninungarna lever nu.

vi kan sluta dividera det leder ingenstans

[Plumskaniner]
0

Hur som helst är det otrligt synd om kaninungarna.

Fanny180
0

#98 Men dom hade typ krypt ut ur boet, varav därför dom vart utspridda. Varför skulle vi ta upp dom ur boet? Om dom redan ahde legat i boet hade vi ju absolut inte tagit upp dom där ifrån, så dumma är vi banneme inte.

Fanny180
0

#99 hur som helst så om vi inte hade lagt dom i boet hade dom dött innan av att blivit uppäten av djur, tex som fåglarna som cirkulerade över dom.

[Plumskaniner]
0

Att lägga dom i boet är en sak, MEN ATT HA DOM SOM FOTOMODELLER & ATT KELA MED DOM, är inte okej.

tussen12
0

#100 hur vet ni att dom kypit ut ur boet:/ ?

Otroligt dumt hur som helst. Blir förbannad. Skrikandes

Men ska endå säga att om allting nu var sant så var det bra gjort av er,Men ni kunde skippa bilderna Glad

Fanny180
0

#102 du har inte fattat alls! Bilderna kom av farten och vi kelade INTE med dom! Vad är det du inte fattade? Du var inte ens med så du vet inte ett skit av vad som hände.

#103 Men bilderna bara blev av farten. Vi tror att dom krypit ut i alla fall, är inte hundra på det.

Ztrawberries
0

Men var är ungarna nu? Lever dom? Har bara skumläst kommentarerna. Med vänlig hälsning, Linda

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

Katten_
0

#84, du råkade bara? du råka knäppa med mobilen eller? Bara nyfiken..

/Christel & kaninerna! Glad

lalalalala
0

Men alltså seriöst? Mathilda. De kanske höll de i halsduken undertiden de förflyttade dem? Du var inte ens där så du kan inte hålla på att anklaga de för djurplågeri. Hur f*n skulle världen se ut då? "Nämen, nu utför du djurplågeri för att du förflyttar kaninen till pälsen". Seriöst? Liiiiiite seriösare kan vi väl endå va? Att fanny tog bilder spelar ingen roll. Det kanske inte var hon som höll i kaninerna utan hon gick brevid och tog kort. Hur kan du sitta och hälla massa skit över Fanny och hennes kompisar när du inte vet vad som hänt? Lägg ner nu.

Fanny180
1

#105 Vi la dom i boet, sen såg vi maman där och sen vart vi tvugna att åka hem, har inte kunnat ta mig till skolan under helgen, tyvärr :/

#106 Vi ahde som sagt fotolektion så jag ahde kameran upp medans alla andra tog hand om kaninerna. Så jag jag bara tog dom av farten.

#107 Håller med!

lalalalala
0

#106 Det kanske var så att hon hade en kamera och tog kort helt enkelt? Jag tar själv mycket kort på allt som hänt och tycker bara att denna diskussion är onödig..

Fanny180
0

#109 Håller med dig till hundra! Jag älskar att fota och fotar typ allt jag kommer åt, jag ahr alltid en kamera med mig. Så det bara blev ett par bilder helt enkelt.

Katten_
0

#109, det var det jag menade, man behöver inte ta kort utan bara flytta kaninungarna snabbt.

Fanny180
0

#111 Det var som sagt inte bara jag där, dom som var med mig flyttae dom direkt. Tro mig. Mathilda (hon skrev först) har ingen aning om vad osm hänt!

Btw så såg jag att MAthilda skrev uppe att vi hållt på med dom ett långt tag, men det var inte så, det tar inte lång tid att ta en bild och hon vet som sagt ingeting om detta.

Fridaaaa
0

Snälla kan ni inte ta via pm istället? Blir bara dålig stämning :/
Och ni skriver samma saker hela tiden, om och om igen….

RosarysKaniner
0

Av att döma din, Fannys, text samt bilder så förstod jag det som att ni hade myst med kaninerna? Ni har säkert blivit helt nerkärade i deras söthet och suttit och pillat på dem? Fel gjort oavsett, men gjort är gjort och kan inte göras ogjort. Hoppas ni har lärt er!

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

Katten_
0

#112, ok, bra att ni flytta dem till boet då..

[Plumskaniner]
0

Jag håller med #113. Vi har förstått att allt är mitt fel, & att ni inte gjorde något fel genom att förflytta kaninerna osv som ni gjorde.

Men, vi som har kaniner vet att kaninungar är ömtåliga och att dom inte ska bäras runt på.

SÅ NÅGON KAN LÅSA DENNA TRÅDEN NU.

Fanny180
1

#113 Tycker dock att vi kan sluta skriva om detta över huvud taget. Tyckte det var lågt gjort av Mathilda att skriva från första början. Om vi inte hade "bråkat" innan, hade hon förmodligen inte skrivit detta, eller det är vad jag tror.

Fanny180
0

#114 Vi har inte myst med kaninerna, läs allt jag skrivit istället.

[Plumskaniner]
1

Jag har inte skrivit detta för att vi ''bråkade''. Jag skrev det för kaninernas bästa.

Fanny180
0

Men just nu bryr jag mig inte om detta, ni kan få tycka vad ni vill om mig. Men jag vart ju inte själv, det var 3 till som va med, men verkar som att allt går ut över just mig!

Så Mathilda, du tror att detta du skrev skulle göra det bättre för kaninerna? Det har ju redan skett, så det finns ingen som kan göra något.

Peak303
0

Har suttit och läst igenom de mesta i denna tråd nu..

Historian ändras lite hit och dit i det som Fanny skriver. Och jag fattar inte riktigt hur man RÅKAR ta några bilder?

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

lalalalala
0

#116 Så du tycker alltså att Fanny och dom skulle lämnat dem i kylan och dött på det sättet. Bra djurvän där!

Zvintos
3

Det finns ingen mening att låta denna tråden fortgå då det bara leder till dålig stämning på sajten. Fortsatt diskussion mellan rörda parter tas i fortsättningen via PM.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer