ALDRIG mer.
Toppen! Satte ihop kaninerna, först gick de super! Hon slicka honom, sen bara förvandlades de och de börja bråka, alltså riktigt bråka! stå på två ben och fightas! Sluta med att Cornflakes fick ett bett på nosen! De blödde riktigt mycket, men han andas i alla fall… Och har matat honom med lite havregryn och vatten, han har matlust och kissar.. Bajsar gör han nog också gjort tror jag.. Han nyste 2 gånger efter jag tvätta nosen, de är fortfarande lite blod, men har rengjort med sårtvätt, de blöder inte nu tror jag. Ska rengöra toan idag.. Ska hålla extra koll, annars åker vi till vet. Några mer råd? Ush tänker aldrig mer sätta ihop dem.
Kopiera från fb.
/Christel & kaninerna! 
Usch då! :( Vilka var det??
Kiara och Cornflakes.. Jag var så rädd när han börja blöda :(
/Christel & kaninerna! 
Varför satte du ihop dom?
Håll det rent,Och ev tvätta med koksalt:)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
För att de har bott ihop förut och de var så mysiga och slickade varandra.
/Christel & kaninerna! 
aha:) Men om dom har bråkat förut skulle jag inte sätta ihop dom:)
Nej, men då trodde alla hon var i tonåren och de skulle vara över nu..
/Christel & kaninerna! 
Jaha:)
mm:)
/Christel & kaninerna! 
Det är jättesvårt att få ihop kaniner igen när man väl delat på dom.. Men usch, stackars lille ninen som fick ett hugg i näsan! :( Hoppas att det bara var ytligt öch läker ihop fort! :)
Aw vad tråkigt! Charlie och Willow slickar i alla fall på varandra genom gallret och ligger och "myser" bredvid varandra på varsin sida…
Stackars Cornflakes :/
inte alls så svrt :)!! mina kaniner mår super tillsammans utom på våren/sommarn. då har de nät mellandem så de kan se varann och känna närhet så de inte är helt enmamma
#11, det är olika för alla. För de flesta är det svårt att få ihop ett fd. par som en gång har särats.
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
Min kanin heter också Kiara. Usch.. mår den bra nu då?
>> Katten,
Jättetråkigt att höra, hoppas näsan hans läker fort!! *håller tummen* Bara så att vi fattar hur det hände =) eller jag menar, när du satte ihop dem lät du hanen komma över på hennes revir? Där hon blivit van att vara för sig själv?
Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning
#14, nej jag hade dem på en neutral plats. :( Tack, ja de blöder inte nu i alla fall!
#13, ja han mår nog bättre, han fick vara inne en stund så jag skulle hålla koll och han var som vanligt
#11, jo men som #12 sa..
#10, ja, lilla bebisen :(
#9, Tack :) Det hoppas jag med!
/Christel & kaninerna! 
Sätt ihop dom någonstans där båda aldrig varit förut, för då har dom ingen andledning till att skydda något revir.
Har för mig att du sa förut att du aldrig skulle he ihop dem igen, men du verkar ha ändrat dig och prövade igen…
#17, har jag? kanske har glömt det då.
/Christel & kaninerna! 
#18 Ja när hon bet hans öra itu…
#19, då satt de ihop.. Då satte inte jag ihop dem.
/Christel & kaninerna! 
#20 Ja men har för mig att du skrev att du inte skulle sätta ihop dem igen.
Aha okej, men nu gjorde jag det igen, men jag har fattat nu att de intr går..
/Christel & kaninerna! 
Det enda du kan göra är att inte släppa ihop kaninerna igen.
Kan det inte vara så att ytan dom har är för liten?
Vet inte varför det är flera som tycker att hona + hane helst ska träffas på en yta där ingen av dem bott förut? Det är inte så få honor tycker jag som gärna passar på att få dominera den nya ytan som bjuds och vill "ta för sig" och då kan irritera sig på en hane. Kan bli ett nyp eller bett som inte hade blivit om honan fått komma till hanens revir istället.
Honan kan inte sällan tro och vill utforska om detta kan bli ett perfekt nytt område att få göra bo på - där ingen hane pinkat in reviret innan - och ingen ska minsann sätta sig på henne, vilket inte händer om honan får komma till hanens revir. Eller har ni andra erfarenhet av dominanta/halvaggressiva hanar? Snälla, avla inte på dem i så fall…
Här på min kaningård är hanarna som SMÅ LAMM och jag låter ALLTID honorna få komma in till deras revir. Ingenting annat.
=) =) =) Men jag kan såklart fatta att det är olika. Har varit svin-noga att hålla mig med nallegosebjörnar till hanar…
Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning
#25, haha ja :) Men de blir nog inte mer att sätta ihop dem :)
Ska kanske prova med min teddyvädurs hona ( när hon kommer ) och om de funkar ska de bo i 2 våningsburen, och kiara får flytta ned till 2 fackaren bredvid lolos nya kaninunge..
/Christel & kaninerna! 
#27, blir inte av med det nu, eftersom vi har de lite krisigt ekonomiskt och en honkastrering här e ganska dyr
/Christel & kaninerna!