Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 453 ggr
Mo-Mo
0

Lite frågor

Hej!

Jag tänkte skaffa en tvåvånings utebur att ha på balkongen så jag kan ha mina (framtida) kaniner där.

Men eftersom att botten i buren är öppen och golvet på balkongen är betong så undrar jag om ni har några tips? på vad jag skulle kunna ha mellan? Funderade på en vanlig matta eller vad tror ni?

Sen så undrar jag på detta med toalett till kaniner. Såg på en hemsida att de hade små trekantiga lådor och typ kattsand att ha i, och detta skulle då funka som toalett. Funkar det? Är det något jag borde skaffa då det inte kommer vara gräsmark under?

Har ni fler tips? och ideér så skriv! Surfar rundor här på forumet efter information och inspiration! :)

[Tilde]
0

Jag har en tvåvåningsbur utan ben som står på balkongen. Själva bakongen är av betong, men vi har träplankor över… Sen står buren på en matta. Kanske isolerar det bättre om du har en träplanka och en matta över? Upp till dig :)

Toalett har jag också, med spån i. Min ena kanin är jätteduktig på att använda den, men min hankanin verkar inte ha fattat att det är en toalett och inte en säng. Tungan ute Kan i alla fall säga att det är betydligt lättare att städa om de använder toalett!

Mo-Mo
0

Ja det lät ju som om det skulle isolera lite bättre med både träplanka och matta!

Får ta och prova det där med toalett Glad

Tack för svar! Skrattande

elinyeaah
0

Ett tips? är att ha en kanintoalett. Det är en av dom bästa sakerna jag har gjort enligt mig, haha. Du kan annars ha spån, halm, strö, kattsand, toalett pellets, osv..

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

tussen12
0

ett tips? att ha i toalätten är träpellets eller eldnings pellets,Om man nu eldar med det:)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story