Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 802 ggr
Frosstis
0

Hon är såå mysig ♥

Måste bara skriva av mig lite..

BELLA är så underbart snäll och mysig, har legat i soffan med henne ända sen jag kom hem från skolan och gjort iordning mig (ca 16.10) och så låg vi och myste till typ 18:30, ååh! Kyss

Jag är såå glad att jag fick denna flicka, och det gör ont i mig att jag måste lämna tillbaka henne om typ två månader :(

Hon slickade också på min tröja, mage och armarna och händerna, sån gosegroda ♥ (Vet ni varför hon gör det? Är det kanske för att hon gillar mig/litar på mig eller bara helt enkelt tycker jag är smutsig? Tungan ute)

Så fick hon hoppa upp till fönstret (vi har soffan under fönstret så är det kuddar+ filt där), hon älskade sitta där och titta ut! Det är min hunds favoritplats så det luktar väldigt mycket hund där också, men nu är det väl bådas plats.. Flört

Måste också klippa hennes klor, tänkte ta en sån där grovare nagelsax.. Hur klipper man egentligen? Jag kan inte riktigt se pulpan, klorna är ljusa men jag tycker jag ser hela klon är rosa typ.. x) Någon som har en bra bild på hur det ser ut? Hennes klor är jättevassa och långa (tror jag iallafall, vet inte riktigt hur "bra" klor ska se ut på en kanin).

Gör det ont om man klipper i pulpan?

Hehehe..Cool

[RC1393]
0

Använd en kattsax eller liten hundsax, det är bäst.

Ta en ficklampa och lys igenom. Ser man jättedålig så kan man titta på själv ytan på klon, när den börjar bli slät så är man nära pulpan.

Det tar några kloklippningar innan man riktigt vet vad man gör, jag har klippt i 2år och har ibland svårt att se om jag tar för mycket, men då har jag tittat på ytan efter tips? av vår lokala veterinär. Detta knep fungerar också på hund och katt :)

Mannez
0

En fråga bara, varför skall hon åka tillbaka?

Hälsningar Amanda och kaninerna

bambiiii
0

2# kaninfoder kanske?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Frosstis
0

#1 Tack för tipset! :)

#2 #3 jag har henne på foder :)

minaninar
0

#1 Jag har inte haft kanin så länge o har svart kanin (=svarta klor) jag tycker det är svårt också. Något som jag lärt mig som är ganska bra är: när du ska klippa så klämmer du först med saxen och så kläm lite mer och lite mer.. och rycker kaninen inte undan så - knips, klipper du av. Ifall den rycker till när häftigt när du klämmer så har du ett märke, då kan du anta/tro att det kanske var för nära och så prövar du samma procedur lite längre ut, och då har du dessutom ett svagt märke efter saxen att gå på.Glad

Frosstis
0

#5 Taack! :D

Frosstis
0

Jag har klippt hennes klor nu, jag tycker det gick jättebra! :) Hon låg helt stilla.

Klippte typ bara 1 mm men var rädd att jag skulle klippa i pulpan, och klippte jag mer så drog hon in foten.

På ena bakbenet kunde jag bara klippa 2 klor för att på den fjärde så drog hon in tassen. (kunde inte hitta femte klon på baktassarna, på frambenen var den iaf på undersidan. Klippte inte de)

På framtassarna klippte jag alla fyra.. Ska nog försöka klippa imorgon igen.

Förlåt Amanda, men jag var tvungen att klippa bort hår på baktassarna för man såg igenting..Skäms

minaninar
0

Det är bara fyra tår på baktassar, men däremot 5 tår på framtassar, du får leta efter den sk "tummen" den sitter lite högre upp.Glad

Frosstis
0

#8 Jaha okej Tungan ute

Men jag tyckte jag såg/kände tummen under tassen typ? Obestämd

mandyosv
0

Haha ingen fara :D Jag klippte nog inte innan du fick hem henne eftersom jag tog hem henne dagen innan! Men den femte tån sitter på insidan av frambenen :D

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Frosstis
0

Haha ja, hon hade vassa klor :D

Frosstis
0

Stackarn, hon var ute i hagen även om det regnade. Det var tak på buren, men inte så jättebra, det var en slags matta typ som viks dubbel några gånger. Så satt hon där under taket på kartongen.

Tillslut gick jag och hämtade in henne, tog lite tid att få ner henne från lådan. Men jag värmde henne så hon blev någorlunda torr (tassarna och längst ner på öronen var blöta fortfarande) i cirka en kvart och sen fick hon gå tillbaka till lekstugan.

Tror ni hon kommer fälla nu efter att vara ute ganska kallt och komma in en kvart?

Jessicahagstrom94
0

så är min Oliver också, ibland kan man mysa med honom huuuur länge som helst :) dock vet vi inte hur länge han kommer finnas kvar, inte så överdrivet länge tror jag trots att han bara fyllde ett i juni. :(

kaniner kan vara så himla mysiga :D

Frosstis
0

#13 Aw, ja kaniner är såå mysiga ♥ Läängtar efter en egen kanin (dalmatiner rex<3<3 eller en blå/svart dvv)..

Nej vad synd, så tråkigt och höra :( Men du får väl utnyttja tiden du har kvar och gosa lite extra och ge lite extra godis (gör jag med min hamster som är gammal.. Rynkar på näsan) :)

Jessicahagstrom94
0

#14 ja här gosas det för fullt och blåbärsris ska jag plocka in imorgon till honom :) skutta runt i hela lägenheten får han göra också varje dag, ofta får han vara ute flera timmar och busa med oss och katten ;) allt för att hans liv ska vara så bra som möjligt tills det tar stop och han blir sämre.

Frosstis
0

#15 Blåbärsris var väldigt uppskattat här hos förra kaninen. Har inte orkat/vågat (rädd för kryp i skogen) plocka, men får väl göra det något dag/skicka lillebror att plocka :D

Låter som ett bra liv han har, får väl bara hoppas på att han blir helt frisk också! :)

Jessicahagstrom94
0

#16, haha jag uppskattar inte heller just plockningen så mycket.. och är det mörkt rusar jag mer eller mindre in och hämtar lite snabbt, sen rusar jag ut igen ;)

ja, jag hoppas att det kan hända nåt sorts mirakel så han blir helt frisk igen!

Frosstis
0

Har vart i lekstugan och städat. Hon är så kelsjuk, hon höll på och kraffsa på mina ben och hängde på mina ben för att få uppmärksamhet. Klappade jag henne blev hon still, älsklingen! Tog upp henne i knät och hon bara låg där och myste, hon är såå gosig! Hon är nyfiken på allt jag gör och ska följa efter mig hela tiden Kyss

Sen har hon lite separtionsångest, hon vill följa med ut och vill vara med mig :P Vill inte lämna tillbaka henen! :(