Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1284 ggr
[Tilde]
0

Vilka färger? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet vara färg och teckning på en av ungarna (som är viltgrå wienertecknad), så är det någon som kan hjälpa med dessa två?

Hazel (wienertecknad vet jag att h*n är, men färg?):

[Tilde]
0

Och Cinnamon:

Linnet
0

Båda är ju wienertecknade, men är dom inte svarta då, svårt att se på bilden. Ser dom lite blaskigt svarta ut så kan dom vara brunzobel, men det är ju lättare att se när dom fått lite mer päls.

[Tilde]
0

#2 Jag fick höra att de skulle vara blå (kanske) Tungan ute Ja det är såklart lättare att se när de har mer päls, men vissa är ju superexperter på färger och kan se det tidigt, haha ^^

[Tilde]
0

Här är en bild på hela gänget :) Hazel och Cinnamon är de mörka längst upp.

Linnet
0

Ja dom kanske kan vara blå, fast brunzobel brukar kunna ha lite blåskimrande toppar när dom är små, väldigt svårt att se, men man ser ju tydlig skillnad på svart och blå i alla fall, men det kan vara svårt att se på en bild, det kan ju bli fel färger, särskilt innan pälsen vuxit ut ordentligt. Zobel brukar ju också få zobelglans i ögonen, fast inte alltid, så det kan du ju kanske se när dom öppnar ögonen, syns bara i vissa ljus.

dermot
1

Zobel brun ser ut så här i samma ålder..

Jag tror fortfarande att de är blå.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

mandyosv
1

När dom ligger själva på bilderna ser de blåa ut tycker jag, men i boet ser de svarta ut ._.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

[Tilde]
0

Jag kan försöka gå ut och ta nya bilder nu när det är soligt, då de andra bilderna är tagna på tidig morgon med kamerablixt.. hehe det kanske skulle hjälpa. Flört

[Tilde]
0

Här kommer bilder tagna i dagsljus!

Hazel:

Cinnamon:

[Tilde]
0

Jämfört med störstingen Almond, som är viltgrå wienertecknad :)

rabzzit
0

Kan vara blå, men osäker. Jag har fått många blå ungar och dom brukar vara ljusare, men kanske kan vara en mörkare nyans?

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

[Tilde]
0

#11 Jadu, ingen aning. Vet inte vad de annars kan vara, hoppas någon kan svara på det. Tungan ute

[Luppa]
0

Jag tycker att båda ser ut som zobel brun. Inte tillräckligt blå för att vara blå ;)

[Tilde]
1

#13 Hmm, fast de är ju inte alls bruna..? som ungarna här: http://kaninfarg.se/farg.zobelbrun.htm Tungan ute Så jag tror mer på blå, men jag lägger upp fler bilder när pälsen har vuxit ut mer :)

[Tilde]
0

Eller jag vet faktiskt inte… kameran förvränger färgen en smula. Det här är svårt. Obestämd

Linnet
0

#14 Zobel brun kan ha väldigt konstig färg när dom är ungar, ser nästan svarta ut, men lite gråblaskig, så det är inget konstigt med det, har haft flera brun zobel ungar som jag inte heller riktigt vetat vad det var för färg.

dermot
0

Zobel brun unge (den ser ut så här i verkligheten, så du kan jämföra med dina Tilde)

Jag får fortfarande ungarna till blå :P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Tilde]
0

#16 Ah okej, I see! ;o

#17 Oj den ser nästan svart ut! Men gaaahhh vad svårt! Jag tar nya kort varje dag, så snart borde man ju kunde se vilka färger de har! Pälsen ska nog bara bli lite längre Tungan ute

Zvintos
0

På min dator ser de definitivt inte blå ut, utan som zobel bruna. Påminner i färgen om ena zobel bruna jag fick i senaste kullen, som var väldigt mörk i färgen och nästan såg svart ut.

[Tilde]
0

#19 Jaså? Ja kanske då.. Hoppas pälsen växer snabbt så det går att avgöra lättare. Flört

[Luppa]
0

#14 En zobel brun är inte brun, utan en blekt svart. De ska inte se bruna ut.

[Tilde]
0

#21 Läste om dem idag :) Men jag tycker att på många bilder ser de lite bruna ut! Bebbarna alltså.

dermot
0

I så fall måste mina vara galet mörka eller Tildes ljusa. Förvånad

// Anka

[Luppa]
0

#23 Zobel brun finns i väldigt många nyanser. Från jätteljusa till så mörka så de ser svarta ut.

Linnet
0

#21 Förvisso inget brunanlag, men visst är dom ju bruna ändå, fast en del är väldigt mörkt bruna. Men ungar ser ju väldigt skumma ut i färgen, dom jag har haft har varit nästan svarta men med lite grå silverskimrande hårtoppar, sen ädrar dom ju färg när dom blir större.

Bilden är på en brun zobel unge från en av våra kullar i år, den är väl ca 2 veckor på bilden.

[Tilde]
0

#25 Vilken sötnos :)

Jag och sambon kom fram till att Hazel ser liiite brunaktig ut i pälsen medan Cinnamon är gråblå. Jag kan lägga upp nyare bilder om ett tag! :)

[Tilde]
1

Här är Cinnamon idag:

Och här är Hazel idag:

Hazel har verkligen ljusa toppar!

[Tilde]
2

Här ligger de bredvid varandra:

ninor
1

#28 jag har ingen aning om vilka färger det kan tänkas vara men Aww, så fruktansvärt söt bild! Syskonkärlek! :)

[luckymoa]
0

Jag tycker absolut att de ser zobel bruna ut! De e inte blåa iallafall :)

[Tilde]
0

#30 De är lite olika nyanser, men ja, det verkar som om de är zobel brun! :) Kommer då ansiktet att bli mörkare än kroppen?

Linnet
0

ZObel brun säger jag också.

[Tilde]
0

Okej, tack för hjälpen :D Jag lägger senare ut bilder på de brokade så kan ni hjälpa mig med deras färger, höhöhö. Oskyldig

[Luppa]
0

#33 Betydligt svårare ;) Gräddfärgad med rabarberbitar, hehe :)

dermot
0

#24 Ja, det är klart. Kom på att mina dessutom är rexade och då blir de väl ännu mörkare.

// Anka

[Tilde]
0

Är alla säkra på att de båda är zobel brun? :) Då kan jag skriva det på hemsidan.

dermot
0

Ja, det ser ut så i alla fall.

// Anka

[Tilde]
0

Okidoke :)