Färgad dvärgkanin.
Hittade boken Kaniner Lyckliga och Friska på loppis för några kronor och tänkte att så illa kan den ju inte vara. Jag hade fel.
Bla får man lära sig att det finns en kaninras som heter Färgad dvärkanin. Antar att många av er känner till den. Ja sen fortsätter boken med den ena felaktigheten efter den andra.
Hur kan en så dålig bok komma ut i fackhandeln? Är det ingen som faktagranskar innan smörjan släpps? Boken är ju ändå relativt ny (utgiven 2008).
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Är den inte översatt från annat språk då? Då kan det se ut som hey baberiba bokstavligt talat. 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Haha okej?
#1 Men översätter dem från annat språk måste dem ju översätta rätt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller med dig! Jättebra tråd! Man kan hitta en massa tokigt i böcker. När man är nybörjare eller yngre tror man ju på allt som står skrivet. Vissa kostråd är jätteknasiga och en del varnande finger likaså. Mycket motsäger även det våra kunniga veterinärer ger råd om.
Det är som boken Allt Om Kaniner av David Taylor.
Jisses säger jag bara:S
#2 Inte alltid säkert. Har någon bok hemma där det nästan ser ut som typiskt "Google translate" 
#5 Nej det är inte alltid dem gör det, men om dem ska vara seriösa osv ska dem ju det :S Annars tycker jag personligen inte dem är så seriösa :/
#6 Tror många stora och massproducerande bokförlag kan göra så för att de vet att folk köper
Har för mig att min bok är från Bonniers. Hundfaktabok.
#7 Ja jag tror med det är så. Trist, allt för att tjäna pengar :S
Många böcker granskas sällan. Detta gäller till och med för läromedel i skolan,jisses vilka felstavningar man kan hitta i en undervisningsbok i svenska.
#9 Ja det är helt sjukt :S
I tyskland heter ju Hermelin Färg Dvärgen så kanske dem fått det därifrån? :p
Dvärgkaniner är inte heller så bra tycker jag, alltså nästan inte någon fakta..
/Christel & kaninerna!