Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1689 ggr
bambiiii
0

Ot-Sträckt nacken

Snälla hjälp mig sitter och gråter här nu, igår så voltade jag  på gynastiken och landade häftigt, så det smällde till i nacken och jag har sträkt den, får SKITONT när jag rör den på vänstersida.

tips? vad jag kan göra? vårdcentralen har stängt nu :(

Jag ska hålla den varm, något mer?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

rabzzit
2

En fråga bara, varför skriver du det här på kanin iFokus?

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

tussen12
0

man får det bara man skriver OT :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

bambiiii
0

1# som 2# säger :P

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

rabzzit
0

Aha, visste inte :P Mitt misstag.

Krya på dig, hoppas det blir bra med nacken ! Glad

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

Fridaaaa
2

Vårdcentral stänger kl 16-17 någongång :)
Sedan har du ju sjukhuset du kan åka in till. Det bör kollas upp så du inte får bestående men sen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hell
2

Ring eller be någon vuxen ringa 1177, sjukvårdsupplysningen. Dom kan hjälpa dig med tips? på vad du kan göra och vad du inte ska göra. Skulle gissa på att du ska ta det lugnt tills du får möjlighet att ta dig till vårdcentralen och inte röra så mycket på dig.

ETA: Och självklart hoppas jag att du kryar på dig! Det gör så sjukt ont att sträcka nacken Skrikandes

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

minaninar
1

Håller med #6, kanske också kan be någon förälder hemma om en värktablett när du ska sova, som är okej för att äta i din ålder. Det kan vara svårt att sova när det gör ont i nacken. Man kan också rulla ihop en handduk till en lång korv och lägga under nacken ifall man är sådan som vill ligga på sidan o sova (vilket kan vara svårt när man sträckt, eller fått nackspärr). Men jag tycker egentligen, att om det är en skada från gymnastiken så borde den undersökas så snart som möjligt. Det borde du egentligen fått hjälp av från personalen på gymnastiken redan.

Men börja med att prata med föräldrarna. SÅ kan ni ringa och höra om de tycker ni ska åka in på sjukvårdsupplysningen.

[EllenAlicia]
0

herregud D: trodde de var bambi!! *pust* du får inte lura mig så ;)

[MiniPim]
2

#8 öhm, är ju dåligt att det har hänt med Jana också?

Hoppas det går bra :)

Suskiv
0

Ring närakuten/distriksjouren. Det är dit man får åk om vanliga VC är stängt.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[EllenAlicia]
2

#9 jo men har ju inte sagt det är bra heller så öhm på dej. men för en kanin kan det innebära döden. tror du lixom jag tycker det är bra elr? ne så taskig e jag verkligen inte :/ tråkigt att du tror så..

[MiniPim]
1

#11 Nej jag vet att du inte har gjort det? Ah men det lät ju så ''herregud D: trodde det var bambi *pust*'' ._.

[EllenAlicia]
2

#12 okej, men det var inte så jag menade iallafall!! :)

bambiiii
0

Tack alla men är det VERKLIGEN FAAARLIGT? sjuksköterskan i skola sa att jag skulle låta bli att röra på den för då anstränger jag muskeln….

Kan ja åka imon? tror ni jag får halskrage?

Suskiv
0

Nej det är ingen fara, men det är dumt att gå så när det finns hjälp att få.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

bambiiii
0

15# Rätt, tack :D

Fridaaaa
0

#14 Man vet aldrig, troligtvis är det inte farligt men likabra att kolla upp just när det är nacken :)

bambiiii
0

17# :O men hade det varligt något hade jag väl dött igår? ObestämdFörvånad

Fridaaaa
2

#18 Allvarligt betyder inte alltid att man dör:P

bambiiii
0

jahha så jag kan bli blind i framtiden :O

[MiniPim]
2

Hahahs jana du är så söt ❤

dermot
1

Inte blind kanske :P men om du går/sover "fel" med din nacke en lång period kan du få svåra problem sen.

Bättre att kolla upp det nu, så är du på säkra sidan!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fridaaaa
0

Säger som #22 :) Blind kan man bli om man har otur om man slår i bakhuvet fel t.ex :/

bambiiii
0

Hahah tack Aynaz su sötare•••••••••••••.