Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1298 ggr
Stravaganza
0

Allergiskt?

Är du allergisk mot något eller är det något du inte äter?

Själv så äter jag inte griskött och godis. Men jag är inte allergisk mot något..

Tina-A
0

Alla pälsdjur, damm, fukt, kvalster, möggel, ärtor, kärnfrukter, getingar + ansträgningsastma. Äter allt utom ärtor.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Zvintos
0

Oj, vart ska jag börja? Räcka ut tungan
Är allergisk och överkänslig mot en hel del!
Får försöka att inte glömma något.

• Många frukter; Äpple, päron, nektarin, persika, plommon, körsbär, kiwi

• Grönsaker & rotfrukter; morötter, potatis, tomat

• Övrig mat; hasselnötter, valnötter

• Djur; Katter, marsvin, gerbiler

• Övrigt; starka parfymer, cigarettrök, hö, spån, gräs, björkpollen, kvalster

Kan tillägga att jag kan äta om det är tillagat, ex kokt.
Men när det är rått, så reagerar jag på det.

Prizma_o_Kristall
0

Jag TROR att jag är allergisk mot damm:) Sedan är jag allergisk mot håriga fjärilslarver och penicillin.

Det jag inte äter är kanin, lamm, inälvor (typ lever och hjärta) blodpudding och ärtsoppa… Är säkert något mer som jag inte kommer på nu:)

Kramar//Carro

myriis
0

Tror faktiskt jag är allergisk mot kaniner.. Har kliat skit mkt varje gång en kanin bott på mitt rum, men aldrig när dem bott ute. Hm.. Tur iallafall att jag tål kaniner utomhus då! (Det är inte hö jag är allergisk mot, reagerar inte på det)

twinnie
0

Reagerar väldigt starkt mot geting-stick & bi-stick.

KajsaM
0

Pälsdjur, Kiwi och har astma :)

Stj3rnfallet
0

Hm.. Jaa, jag är allergisk mot rätt mkt iaf :P Vilket jag inte alls tycker om!
Är allergisk mot pälsdjur, pollen (all sorts pollen), nötter (äter några ibland trots att jag är allergisk :P), kiwi, starka parfymer, cigarettrök, mögel m.m, kommer inte ihåg allt faktiskt :P
Har astma också =/ Hundar är det enda som jag faktiskt knappt är allergisk för :D

Haha, det är mkt jag absolut aldrig skulle äta så jag orkar inte ens ta upp det ;)

soten
0

Damm

Äpple

Päron

Grön kiwi

Nektarin

Väldigt allergisk mot "pollen"

Banan

M.mycket.m

Proanders
0

Jag är allergisk mot …städning

[Niike]
0

Jag är inte allergisk mot något och det är jag glad för.

Något jag inte äter … Det vore då ärtsoppa och mat som ser allmänt äcklig ut eller luktar äckligt. Det smakar som det luktar enligt migxD

Proanders
0

Aha, då äter du "sniglar", alltså på restuarang…de doftar djuvligt…vitlök…mmm…

Taci
0

#3, mot håriga fjärilslarver ? Det lät lite ovanligt ? ^^

Själv är jag allergisk mot pollen, björk, timotej, nötter (inte alla), vissa äppelsorter, damm (tror jag), hästar, katter.. egentligen "alla" pälsdjur men det är dom två som jag känner av, inget annat har jag aldrig nånsin märkt av på över 10 år :)

Prizma_o_Kristall
0

#12 Jag vet^^ Men när jag var liten tog jag i en hårig fjärilslarv och fick exem. Men mamma och pappa trodde det var tagetes (en blomma) som jag var allergisk emot då jag hållt på med såna samma dag:)

Förra året i höstas tog jag upp en hårig larv i handen och skulle se till att ingen trampade på den. Sedan lade jag den i skogen. Direkt efterråt började det klia i min hand och sedan hade jag exep i 2 månader… Inte så kul hihi:)

Kramar//Carro

Nicolina
0

Jag är inte allergiskt mot något. Dock var jag känslig mot tomater som liten, blev alldeles röd mellan överläppen och näsan och det sved vilket ju medförde att tomater äter jag inte idag!

Nått jag inte äter så är det väl tomater då, sen är jag ganska kräsen men äter det mesta ändå! Är det slemmig, ser oaptitligt ut eller luktar vidrig så äter jag inte och ibland så är det mycket som stämmer in på det!

Taci
0

#13, gud va konstigt ^^ Men det är väl ingenting man brukar ha hemma osv, så det är väl en ganska lättsam allergi ändå ? ;) Värre är det ju med tex damm, som du skrev också.. :)

[Niike]
0

#11 Självklart!                 inte…  Skulle aldrig kunna äta en snigel!

Får väl ändra mitt hemmagjorda ordspråk lite; Det smakar som det luktar och ser ut ! :)

Nathalieee
0

jag har tur , är inte alergisk mot ngt !!

Mysofi
0

Jag är inte allergisk mot något!

Prizma_o_Kristall
0

#15 Jo damm är ju mkt värre:) Är det dammigt så nyser jag direkt och min näsa täpps igen… Lite jobbigt

Kramar//Carro

amand
0

Är bara allergisk mot pencillin.
Sedan säger jag som Niike om mat: Det smakar som det luktar och ser ut! :P

Stravaganza
0

Oj, Tina_A och NinniH, ni var ju allergiska mot.. mycket!

Martina-b
0

Har vart allergisk motvälldigt mycket men det mesta har vuxit bort nu men dettt är vad jag är allergisk mot nu:

pollen,pälsdjur,balj,nötter,valmofrön,damm,parfym,ägg.kykling

myriis
0

#14: Likadant för mig, fast jag var bara allergisk mot ketchup :P Är det liite fortfarande, men inte så supermycket ^¨

ciss
0

Är inte allergisk mot nått, tror jag i alla fall. Är väldigt glad över det :)

Äter inte hästkött och helst inte griskött heller. Äter inte hästkött för att jag inte klarar av att äta ett djur som jag älskar så mycket och verkligen bryr mig om, och griskött smakar konstigt helt enkelt, äckligt.

Äter inte typ sniglar och sådant heller, eller musslor. Blodpudding och stekt korv äter jag inte heller :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

Jag är inte allergisk mot något,som jag vet om iaf.

Jag är rätt kräsen när det gäller mat :P

- Mvh Emma

[Eichan]
0

Jag är alergisk mot påskliiljor ;P… Sen äter jag inte kött av däggdjur och fåglar.(jag äter alltså fisk)

Tixy
0
  • Nötter (speciellt cashew, dödligt. kan inte vara i samma rum som någon som äter nötter)
  • Tomat, rå är värst. Ketchup går däremot bra.
  • Pollen (vet inte vad för pollen, men gräs är jag säker på)
  • Stark och mycket parfym

Jaa, det är väl allt, tror jag. Kommer iaf inte på mer nu. Ska antagligen göra en massa tester i höst/vinter. :)

PuzzelsMatte
0

Jag är allregisk mot pälsdjur och paprika.Och jag äter inte hundkött,hästkött,kaninkött och kattkött(om det nu finns :P)

senna
0

Jag är inte allergisk mot något, dock äter jag inte griskött eftersom jag är muslim.

Chippers
0

Äter inte kött ..

Jojsan
0

ja då är det väl bara att börja räkna upp xD

mat: fisk, ägg, rå brockoli, vissa rotfrukter, mjölk

frukt: äpple, päron, plommon, nektarin (alla stenfrukter) , kiwi (smakade en pyttebit när jag åkte flygplan en gång, ångrar det helt, kunde knappt andas och det fanns inte mycket att göra när jag vara flera meter uppe i luften..), banan klarar ja av men det kliar i halsen efter jag ätit det..

sen är det väl hästar, katter, reagerar mycket mot björkpollen, damm, troligtvis hö och spån.. alla slags nötter. Sen får jag eksem av mycket t.ex. klor, bastu m.m…

säkert har jag glömt något.. aja.. men det är lite svårt att hålla reda på allt.. xD

Moonstrike
0

Jag är allergisk mot katter.
Jag äter inte typ ärter, majs, hästkött, helst inte lammkött (eller annat kött en nöt och gris,), jag tror det va allt :P

annaforsgren
0

Jag gillar inte griskött.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus