Parning
1.Jag undrar hur långt tar det för kaniner att para sig ?
2. Hur många dagar har en kanin ungar i magen ?
3.Vad är bäst för kaniner att äta tex. äpple eller något liknande
4. Vilket sätt är bäst att bära en kanin ?
1. Det kan gå på 2 sekunder eller en vecka, alltså olika. Det beror på om hanen/honan vill, om honan är brunstig och om det helt enkelt funkar.
2. Ungefär en månad (ca 28-32 dagar) tar det från betäckningen tills honan föder.
3. Grönsaker och frukt ex äpple, morot osv..
4. Jag tycker det är bäst att kaninen sitter på hela höger arm och att man stöder med vänster arm/hand. Höger pekfinger brukar jag ha mellan frambenen på kaninen. Svårt att förklara , hoppas du fattar^^
aha tack så mkt :D
Heh :)
#1 Kan dom para sig på 2 sekunder?

Nja, det borde väl ta lite längre tid?.. xD
#5 Inte vet jag XD
#6: Tro mig, det behövs inte mer än 2 sek.
Har sett det med egna ögon. 
#7 Samma här! Har endast skett en tjuvparning här, och den gick på två sekunder!! :P

Det tar 36-42 dagar innan ungarna födds

#9 Nix 28-32 dagar är det;)
Kram kram!

Angående hur snabbt parningen går - min kanin Skippy blev tjuvparad när jag skulle städa kaninernas vinterburar. Det är 3 burar som sitter ihop och som härger på väggen. Då var det 1 skiva som var till alla 3 burar. Jag skulle vara gå och slänga en hink med gammalt spån från en av burarna och när jag kom tillbaka såg jag precis hur Skutt hoppade ner i Skippys bur. Och det var inte många sekunder han var där i men ändå, ca 1 månad senare hade Skippy fått en svart-vit liten kaninunge. Tyvärr var den inavel då Skippy och Skutt var kullsyskon… Nu lever tyvärr inte Skippy längre… Kaninungen blev endast 2-3 veckor gammal men vad det berodde på vet jag inte, om det var pga av inaveln kanske… Men jag lärde mig iaf att en parninga kan gå väääldigt snabbt:)
Kramar//Carro
#10 det kan också bli 36-42 dagar :) FAST SÄLLAN :p
#12 Hur vet du det? Absolut inte 42 dagar!
#12: Säger som Maja (Sa jag rätt nu Niike? xD) Ofta när en kanin går med ungar längre än 35 dagar blir det döfött eller så är den skendräktig?.. Det är alltså något fel om ungarna inte kommer efter ca 35 dagar (mer eller mindre)