Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 556 ggr
Josefinaaa
0

blöttgräs??

Jag har hört att det inte är bra för kaniner att äta blött gräs.

Är det sant att det inte är bra?

vad kan hända?

Varför är det inte bra?

Mina kaniner äter blött gräs nästan hela tiden för jag hade ingen aning om att det inte var bra…(om det nu är det)…

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

juliafrojd
0

du vet ju att de finns en annan tråd om precis samma sak! Obestämd

Josefinaaa
0

ja men fåkade nog skicka denna precis sammtidigt och så tänkte jag att jag kunde skriva det på den med…

[darkysara]
0

Ingen fara om de gnagar det direkt från backen. Dock plockat så kan det jäsa, men det brukar i flesta fall ändå inte hända någonting med djuret om den är van vid gräs.

[EllenAlicia]
0

vrf skulle det av dåligt :D? de är ju ''vatten'' på då skulle kanmkerna få vara inne i sina burar mycket

Fridaaaa
0

Mina får blött gräs in i burarna MEN Jag är noga med att inte ge mer än vad dem äter upp ganska snabbt :) För att det ej ska hinna jäsa.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

juliafrojd
0

#2 vilket fall så struntar jag i de orkar inte bråka, men du kommenterade hennes tråd efter att du skapat den här tråden…

Josefinaaa
0

men den laddade bara upp sent isf för att jag skapade denna tråden innan jag såg den andra och det kan väl inte jag hjälpa eller?

Och detta är inget du kan säga imot julia. Obestämd

[Jawa´s]
0

Precis som #3 säger så kan det va farligt Efter det har plockats…och då menar jag inte en timme efter eller två, utan en aning fler. Det jäser alltså inte direkt efter att man har plockat det. Gräs efter en gräsklippare ska inte ges om det inte är samma dag som gräset klipptes

Josefinaaa
0

Så jag kan ge blött gräs till kaninerna bara dom äter upp det deräkt va de då du menade?:)

[darkysara]
0

Du kan ha din kanin på en gräsplätt och låta de äta gräs hur länge de vill hur blött det än är. Det är så att när du drar upp gräset så sitter det inte fast i marken, det är då de ska äta upp det.