Chips?
haha Lilla Tingeling är ju ganska söt, hon har börjat bära runt på ALLT hon hittar på golvet! :)
Jag tappade ett chips när jag stog vid skafferiet men orkade inte böja mig och ta upp den precis just då så jag fortsätter med de jag gjorde, sen hörde jag *knaper, knaper, knaper* vid mina fötter och där sitter tingeling och äter upp den… Jag har aldrig ens hört talas om en kanin som gillar chips? :o
Jag förstår att de inte är de nyttigaste att hon åt de, men är de farligt eller bara väldigt onyttigt?
Självklart kommer jag inte att fortsätta ge henne chips men tänkte fråga när jag ändå satt och fundera på de ;D
var det npn spec. smak på det?
Puff har ätit chips en gång. Min osmarta storebror lämnade en öppen chipspåse under vårat tv-rumsbord. Men ingenting hände, så du kan vara lugn. :3
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Dill & gräslök :)
Hmm Akkio råkade få i sig Dill o gräslök chips i fredags.
Är nog inte så farligt om de råkade få i sig men ge absolut inte som godis osv
Min kanin äter aaaalllt och gillar nästan allt. De kan inte veta vad som är dåligt för dem
//Joanna
Nej det är nog ingen fara. Min systers kanin satt sig i mitt knä och började tugga på en godis jag hade i munnen. Och det var för ungefär två veckor sedan och det har inte hänt något så jag tror inte att det är någon fara med chips :)
nä, min förra kanin var som en damsugare och åt allt som kom i sin väg. chips, popcorn, matrester.. allt.
Och hon åt upp en hel lysmelks choklad en gång. och överlevde :)
Är inte någon fara sålänge de inte får i sig stora mängder
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
hon överlever, men man ska undvika att de får i sig..
Ja, att hon överlever ett chips hade jag inte så stor tvekan om, Men jag tänkte allmänt om de var något farligt ;D
Men tack för alla svar!! :)
#8 Ja, det är "farligt" med chips. Massor av olja, salt och friterad potatis - alltihopa väldigt dåligt för kaninen om det skulle råka ske för mkt eller för ofta. Att kaninen hittade en halväten chipspåse på ett tillgängligt bord vore faktiskt en smärre katastrof, och skulle kunna bli mkt allvarligt, både akut och på lite längre sikt med allt salt osv. Har man tur så känner kaninen stopp för det salta och skulle ändå inte äta mer än ett par stycken - men det skulle inte jag lita på. Själv har jag ett matvrak och är inte så säker på att han skulle känna när det var dags att sluta.
#9 De var de jag gissade, ville bara få de bekräftat :) Tack!
Jag tror inte det är så bra med för mycket Chips. Men ett chips dör hon nog inte av.
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Jag tror inte Tingeling förstått att hon ska vara vegetarian… hennes största idol är katten, hon följer efter vickey överallt, och gör som vickey gör, Tingeling går nu mera på kattlåda och har smakat av katternas mat… hmm ;D
Jag hade en kanin som älskade glass, åt upp all mat dagbarn tappade på golvet å det var allt från fisk, pasta och kött.. =P
Haha dom är allt kul dessa djur! :p
haha man blir sugen på chips!:)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story