Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 525 ggr
[Ai-chan]
1

(S) dvv rex hona

Blå dvv rex hona med stamtavla (Ljustadalens Cayenne, till vardags "Mitsu"), f: 8/6 2011, aldrig haft en kull. Hon lever just nu som en frigående innekanin. Hon behöver en del stimulans och aktivering.  Söker efter ett livslångthem. Letar främst efter ett fodervärdshem, men kan ev säljas sen med. Till någon med kanin vana sen innan. Ej till barn + hundfri hem.

Finns i Bollnäs (Gävleborgslän)

[Ai-chan]
0

hon finns kvar.

[Ai-chan]
0

Lite bilder finns här: http://aichan.weebly.com/mitsu.html

[Ai-chan]
0

Ev bur och tbh kan också säljas med, och såklart foder mm.

[Ai-chan]
0

Just nu tränas hon att vara instängd i buren, som hon inte alls tycker om, men som funkar bättre än väntad. Dock behöver hon en rätt så van hand pga hon är som hon är i buren. Rätt så grinig….

Men utanför buren och i knä är hon jätte go!

[Ai-chan]
0

Vore bra om hon kommer till ett annat hem snarast - där hon kan få mycket mera aktivering och stimulans. Det klickar inte alls mellan henne och mig längre heller - det har nog aldrig klickat ordentligt någon gång sen hon flytta hit tyvärr (även om det har funkat väldigt bra mellan varven och jag tycker ändå starkt om henne - hon kan verkligen vara super go!). Men nu känner jag att jag inte orkar mera. Hon behöver nog även någon som är mera kaninvan än vad jag är (eftersom hon är som hon är i bur - grinig, men som sagt så kan hon vara även super go i famn osv. Det är bara i buren som hon kan vara rätt så dryg). Men mest utav allt, hon behöver mera stimulans och aktivering än vad jag kan ge henne nu, jag kan inte ge henne så mycket när jag bor här i lägenheten. Hon behöver någon som vill lägga ner mycket mera tid på henne än vad jag jag kan göra nu. Kanske ett ställe där hon kan vara ute på sommrarna och gräva och ha för sig. Kanske kan testa på hoppning? Klicker funkar hon någorlunda bra med och lydnad då hon är väldigt smart och påhittig. Hon bor som sagt inne nu och jag tycker att det är sent att slänga ut henne nu. Men nästa sommar kanske funkar. Hon skulle kanske trivas bra i ett häng och sånt. Fast bäst om hon fick vara kvar inne och fortsätta kännas som en familjemedlem och få vara med som hon tycker om, men samtidigt få jobba mycket mera och få komma ut på sommrarna. Hon har fått vara en frigående kanin här, men just nu går hon på tapeter mm. Plus att min ena katt har blivit knäpp och börjat jaga/leka med henne (han har aldrig jagat kanin eller marsvin tidigare), så jag vågar inte ha henne lös utanför buren längre heller, så hon får vara allt mera instängd i buren som hon inte tycker speciellt mycket om. Och att hon går på tapeter osv är nog pga hon behöver mycket mera stimulans än vad jag kan ge henne.

Har börjat o träna att ha henne i bur som sagt (hon är annars då frigående), visst - det är inte poppis att vara i buren. Men det går bättre än förväntat. Dock är hon som hon är i buren, grinig och vaktig. Men hon är toppen i famnen osv.

Det mesta går att diskutera! Ett gott, bra, kärleksfullt, aktivt, livslångt hem är viktigast.

Plus att jag ska flytta till mindre så jag måste minska ner på djuren överhuvudtaget, och nästa år flyttar jag utomlands. Så vore bra om jag såg henne komma till ett bra hem, där jag kan se att det funkar bra innan jag flyttar.