Nyklippt gräs..
Har läst att kaniner inte ska gå där man nyss klippt gräset. hur länge ska man vänta innan de kan vara där igen? :)
Om det är klippt med gräsklippare skulle jag inte ge det. DÅ det kan ha hamnat bensin/olja i det från gräsklipparen.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
nej, vi hade inte tänkt att ge kaninerna gräsklippet.. vi klippte gräset idag - hur länge ska vi vänta innan dom får gå på gräsmattan igen.. =)
#2 Beror på: Har ni uppsamlare på gräsmatten? Eller krattar ni ihop det själva? Eller låter ni det klippta gräset ligga?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hade ingen uppsamlare, låter det ligga.. men om det är det som det hänger på kan man ju kratta upp det lilla som blev just där hagen står?!
#4 Ja kan man göra, så gör jag här :) Och det fungerar bra eller så klipper jag bara gräset runt hagen och inte i hagen :P
Vi flyttar hagen lite dit vi vill.. ;) har kompostgaller och är med kaninerna däri mest hela tiden då vi inte har tak.. men då gör jag så.. tack för hjälpen. :)
#6 Ja det gör vi med våran med, men just när vi ska klippa så har vi ställt den på ett ställe med bra med gräs och sedan klippt runt hehe :D