Mimmi+Albin?
Nu har Mimmi och Albin varit tillsammans ofta kanske 15-20gånger (i många timmar i taget) men varje gång är det samma sak..Ena minuten jagar dom varann, hugger efter varann om dom kommer för nära och parar sig! Andra minuten är dom bästa vänner och slickar och äter gräs tillsammans, jag vet inte hur jag skall göra :( 80% av gångerna nä jag kommer ut till dom brukar det vara päls (förmodligen från albin) i buren/hagen men ändå sitter dom tillsammans..just nu är dom skilda men jag vill att albin skall bli utekanin med mimmi (alltså han skall vara i samma bur som henne hela tiden och året om) är det hopplöst?! eller skall jag fortstätta som jag gör? TACKSAM FÖR ALLA SVAR :D
Men om dem jagar varandra och håller på, varför ska du ha dem ihop då? Är det inte smartare att ha dem i varsin bur?

#1 Men imellanåt slickar dom varann och har vält sig bredvid varann :/ så dom verkar trivas med sällskap..men ändå inte ;P

Men att de bråkar överväger att de trivs tillsammans. Skulle själv inte ha dem tillsammans.
Om det inte har blivit bättre efter 15-20 gånger som du skriver så är det nog hopplöst tyvärr. Alla kaniner gillar inte varandra och en kanin kan bli kompis med en, men inte en annan.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
man kanske inte ska ta isär dom och ihop dom så mkt .. dom kanske inte känner igen varande nästa gång liksom .. låt dom va tesammans .. så har jag gjort med mina och dom har varit med varandra i 5 dagarn nu i streck och dom trivs jätte bra ihop nu :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

#5 okey men dom har vait tillsammans i 2dagar+nätterna och det är lika san sak där..det är mimmi som är på albin..kan det vara att hon försvar sitt revir :/ dom är i hennes bur
Du ska inte sätta in dem i en av kaninernas burar! Det är nog ren tur att hon inte skadat honom värre!
Ta ut Albin och Mimmi. Gör rent buren med såpa så att ingens lukt är kvar, sen kan du sätta in dm.
hehe aldrig ta in hanen till honan har jag i huvet nu hehe :P
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower