jagar sin svans?
är det bara min kanin som jagar sin egen svans? han liksom nosar på sin svans och sen snurrar runt, också nosar han, och snurrar, och nosar, och snurrar och så håller han på.
varför gör han så? leker han eller tror han att det är en annan kanin? för om man plockar upp honom så ser man att hans snopp är ute :S
ingen som vet varför han gör så??
Haha han kanske leker? ;) Låter sött <3
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Ja det låter som om han är sexuellt upphetsad i alla fall. Vad han tror vet jag inte.
Kanske någon annan som har erfarenhet av det?
Låter urgulligt. Du kan ju alltid ge honom ett gammalt gosedjur och se vad han gör med den :)?
Klara & Tinycee
#2 ja det ser ganska gulligt ut :P
#3 ja jag tror också att det är något sånt :S
#4 haha det har jag redan gjort och nja… om det gosedjuret hade levt hade det haft bebisar nu x)
Har haft 2 hanar som gjort så. Den ena gjorde det självmant och den andra gjorde det när man klappade honom längre ner mot svansen. Kan ju hänga på att de är något irriterande som sitter där eller som #3 sa. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#6 Med tanke på vad han gör med sitt gosedjur så tycker jag saken verkar klar..

#7; haha jo var inne via mobilen så alla inlägg ville inte visas xD
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Tror ni att kastrering tar bort det? För jag ska ändå närmligen kastrera och kanske skaffa honom en kompis :3
Ja det är mkt troligt att beteendet försvinner med könsdriften som ett resultat av kastreringen. Det är väl mer än sannolikt.
#10 puh~ bra :) eftersom han ska få en "tjej" så är det ju bäst om han liksom inte juckar på henne hela tiden :S
fast det finns väl fortf en chans på det?
#11 Se bara till att ni väntar tillräckligt länge med att sätta ihop dem. För han kommer vara fertil (=ha kvar sädesvätska) några veckor efter kastreringen också.
Och beteendet, innan han alla hormoner lagt sig kanske fortfarande finns kvar. Men det ska nog lugna sig så småningom.
#12 okej tack :) men är det säkert att beteendet försvinner då?
Alltså.. det kan jag inte svara på. Det får du fråga veterinären. Men jag tror säkert att det komma avta. Men när de introduceras så kommer de rida runt på varann ändå. Det är bara så, och även senare kan det hända. Men han kommer inte ha någon drift kvar så det kommer inte bli så mkt mer än det vanliga ridandet som kaniner gör - så vitt jag vet. Men fråga vetten.
#14 ok :)