Ledsen
Hej kanin.ifokus! igår så sov jag över hos min kompis sen när vi går till skolan min kompis och jag, så ser jag min syster stå utanför klassrummet.Hon vinkar åt mig att jag ska komma så jag kommer.Jag ser att hon har gråtit lite.Sen säger hon:
-Mimmi är död.
Jag trodde det var hennes klasskompis (som heter mikaela men kallas mimmi) så jag börja gråta för hennes skull.
Sen så börjar hon prata om nån bur och sånt så jag blir lite tyst sen frågar jag henne..
- Menar du Mimmi vår kanin?
Hon säger jaa.Jag blir helt chokad vet inte vad jag ska göra jag går bara till klassrummet och slänger alla mina böcker på golvet sen går jag till trapphuset och börjar gråta.Mina kompisar förstår inte vad som har hänt utan bara följer efter mig.Jag var så ledsen.Det kändes som om jag skulle kräkas typ.
Nu mår jag lite bättre men är fortfarande ledsen.
Nu behöver jag er hjälp!
jag fattar inte vad hon dog av.Av att hon var stressad eller kanske maten..
Snälla hjälp mig det känns som att allt detta är mitt fel :(..
Sen vill jag bara säga.. VILA I FRID MIMMI.. <3
Och att jag ska sluta med kaniner jag orkar inte bara mer.
R.I.P Mimmi
Styrkekramar till dej! <3
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Vad för ras var hon? bara undra..
RIP Mimmi.
Varfrör ska du slura?
/Christel & kaninerna! 
vila i frid<3
Hur kan det vara maten? Tråkigt när sånt händer.
Tråkigt att du ska sluta för det…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Tack så mycket! <3
#3 Jag orkar inte mer bara, svårt att förklara.Jag kommer iallafall inte ha kaniner just nu.Mimmi var en Dvärgteddy.
#4 Jag vet inte men bara undrade.. Vi gav henne hö & pellets sen en mineralkub.
Ja lite tråkigt är det men Mimmi var mitt allt.Nu när hon har dött vill jag inte ha nåra mer kaniner. 
Väldigt synd…..! R.I.P
Hoppas att du någon gång kommer att få fram intresset för kaniner igen!
#5 Mineralkub? Ungefär som en saltsten, eller vad är det?
Vila i frid, Mimmi ♥
Vila i frid, Mimmi
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Mineralkub (antar också du menar saltsten) är tyvärr inte alls bra. Behövs inte heller.
Pellets beror på vilken sort och mängd.
Men det är som du säger, ifall ni inte märkte t.ex. om hon fick stopp i magen och slutade äta under några dagar, så kan det ju varit maten. Men jag antar att ni hade märkt om hon var som vanligt eller inte.
Jag förstår att du är jätteledsen. En kanin är också betydelsefull, men visst kompisarna kanske inte förstår då de inte har samma erfarenhet som dig av att ha en kanin som man älskar.
Alltså, finns det något som du själv tycker att du borde märkt, eller tänkt på? Det kan ju finnas grejer som det kan vara bra att tänka på till nästa gång (om det nu blir det). Kanske hade du märkt någon skillnad i beteendet men inte tänkt närmare på saken. Det kan hända när man inte är van, det är bara att man då vet till nästa gång.
Vila i frid lilla Mimmi. Och tröstkramar till Dig.
Ja, det kan ju varit så att aggressionen betydde att hon mådde dåligt. Men eftersom du inte hade en aning om det så är det ju inget du kunde ha gjort något åt. Men något som är bra att veta till nästa gång är att sådan förändring plötsligt (eller gradvis utan förklaring) kan vara tecken på smärta och att kaninen mår dåligt.
Hehe, alltså, nej, kaniner ska inte ha sådan mineralsten! Det är ju redan tillskott på det de behöver i pelletsen. Det är snarare risk att de får för mkt, t.ex. av kalcium, och natrium osv. Och det är inte bra för t.ex. njurarna.
Jo, visst kan du skälla lite på dem i djuraffären, eller i varje fall fråga dem varför de rekommenderar det, när kaniner inte ska ha eller behöver det, eftersom de får tillskott i maten. (De vill ju sälja, jag blev också pålurad en sådan). Om de påstår att det är bra så är det nog mest för att rädda sin egen heder.
kram på dig och RIP Mimmi
Åh så tråkigt, vila i frid finaste kanin <3
Åh så tråkigt om det var maten eller något :( Verkligen om det är mineralstenens fel :( Djuraffärer gör allt för att sälja :@
Klara & Tinycee
Jättetråkigt, verkligen. :( Tyvärr kan kaniner snabbt insjukna utan att man märker det. Det kan gå väldigt fort, har själv varit i den sitsen och det är inget roligt.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Det kan ha varit vad som helst, du behöver inte ha gjort något fel. Det kan bara vara så enkelt som att hon satt vatten i halsen.
RIP Mimmi.
#10 Den kan inte ha påverkat det i alla fall. Så du gjorde inget fel…
Åh vad synd! Vet hur det känns! :( R.I.P Mimmi!
#17 Det är tyvärr inte olagligt för dem att sälja det, så dem har inte gjort fel ang det.
Ang geting: Beror på vart den sticker osv
Kramar till dig! Du har inte gjort något fel. Kom ihåg det! Tyvärr kan ju inte en kanin prata och det gör att vi inte alltid kan förstå när något är fel. RIP
#17 De flesta djuraffärer rekommenderar saker som är dåliga eller olagliga för alla sorters djur, deras enda mål är ju att sälja.
#17, 18 osv. Men jag tycker att det är bra om man säger det ändå. Visst, det är inte olagligt, men det är inte bra. Därför kan man tycka att när de ändå försöker uppmana en att köpa det för att det är bra, så är det ju inget vidare. Jag tycker man som kund har rätt att uttrycka missnöje med att de prackar på en saker som inte är bra - sedan är de i sin fulla rätt att strunta i vad man säger - och jag då i min fulla rätt att hitta en annan affär.
Men som sagt nu känns det fel och diskutera det vidare i tråden om Mimmi.. så förlåt, men ville bara säga det.
♥
#21 Dock kan man inte hindra dem från att sälja det, så är ju igentligen ingen mening att säga sin sak om saltsten, för förmodligen kommer dem icke lyssna ändå :/