Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1776 ggr
MarHai
0

Klotterplank #211

Första september idag :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

:holmgreen:
0

Woop Woop första kommentaren :D:D:D:D:D hahahaha xD

[Djurlinnea]
0

Åh, känner för att börja skriva igen.. Längesen sist! Bra musik i högtalarna och en går, regnig dag = perfekt.

Fridaaaa
5

1a september. Min älskade farfar skulle fyllt år och jag & pojken min har varit tsm i 5 år :D<3

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zvintos
0

Ska se om jag kan få tag på halkunderlag till mattor. Behöver en till hundarnas nya aktiveringsmatta, annars halkar den bara omkring. Tungan ute

ultot
0

Nr 5 :)

//Ida

[MiniPim]
0

Sitter på burger king och ska äta.. Snart är buren klar och vi ska fortätta när vi kommer hem.

Inaarah
0

Helt otroligt väder! Skjuter upp skolarbetet till imorgon…

Stiinisen
2

Har fyndat otroligt mycket! :D 

För 500;- får jag ;

Libra artic hindret
Gulan
3 akita skålar
5 vattenflaskor á 359 ml.
1 hö häck för transportbur.

Och så slänger hon på en klosax , på köpet! :)

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Fridaaaa
4

#6 Urk med Burger King xD Där äter jag inte ens om jag så är vrålhungrig :P

[Djurlinnea]
3

Beställt nya vattenskålar från Gnagarboden.

Knuten i magen växer sig allt större..

Katten_
0

Snart så, 2 veckor kvar till Coca Cola kommer, och jag väntar fortfarande på svar eftersom jag vill tinga en teddy ;)

/Christel & kaninerna! Glad

Bamse 08
0

Fick rida Sternchen(Stella) idag, hon var riktigt rolig att rida, mindre rolig i boxen (sparkas, stampar,vill skrämmas genom att visa tänderna, går åt sidan när man borstar och är allmänt jobbig) Tungan ute

What doesn't kill you makes you stronger.

gaabriellaaa
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min fina som hoppade 180cm idag Glad grooodhopp Oskyldig

[MiniPim]
1

#9 Varför?

Fridaaaa
3

#14 Därför att dem är jätteäcklig mat. Har varit på 3-4 olika burgerking, ingen av dem har ätbar mat :/ Örk mår illa av bara tanken på burger king :/

[MiniPim]
5

#15 Behöver man ju direkt inte säga när en annan gillar det… men okej

Fridaaaa
4

#16 Spelar väl ingen roll? Det är inte att trycka ner någon annan eller liknande, bara annan åsikt? Inget fel med det…

[MiniPim]
1

#17 Nej men att '' dem har jätteäcklig mat. ingen har ätbar mat, örk mår bara illa av tanken''.

Fridaaaa
3

#18 Jo men det är ju min åsikt? Inget fel med det?
Alla gillar olika. Vissa t.ex gillar inte McDonald, vissa gillar inte pizza alls osv, smaken är som baken: Delad!

[MiniPim]
2

#19 Man kan ju säga  ''jag gillar inte den maten'' inte säga att den är jätteäcklig osv.

Fridaaaa
4

#18 Plus att du frågade ju själv varför jag inte ville äta där, så svarade ju bara på din fråga.

[MiniPim]
3

#21 Man behöver FORTFARANDE inte skriva att den är jätteäcklig och att ingen har ätbar mat?

Fridaaaa
1

#22 Det bestämmer väl jag själv, eftersom det är det jag tycker? Annars ljuger jag ju? Och det ska man inte göra…
Men skitsamma, är bara en skitsak….Inget att tjabba om….

[MiniPim]
3

#23 Ja  gör du det, men jag skulle aldrig säga så när någon annan gillar något.

Fridaaaa
2

Hmm undra vad jag ska hitta på idag. Hoppas vädret blir lika bra som igår, så kaninerna kan vara i hagen idag med, dem blir så glada då, speciellt Viola! haha :D

Fridaaaa
2

#24 Vad gör det gällande vart man väljer att äta? Det är liksom inget kränkande. Hade varit skillnad om det varit val av kläder, kaninras osv ….

Zvintos
6

Ta det lugnt tjejer. Jag ser ingen direkt anledning varför detta behöver bli ett bråk. Man kan inte ha samma åsikter om allting. Så länge man inte går till personangrepp gällande sina åsikter, eller på annat sätt är direkt provocerande eller rent av elak. Att skriva att man inte gillar en viss mat eller att den istället är jätteäcklig, är för mig samma sak men bara två olika sätt att uttrycka det på. Att en person anser det är jätteäckligt säger ju ingenting om stället i sig, bara att just den personen inte tycker om det. Och så är ju allting i livet, alla har olika smak och tur är väl det. Jag skulle inte ta illa upp om någon skrev att min favoritrestaurang har jätteäcklig mat, för det är den personens åsikt och inte min. Så länge jag själv tycker det är gott där finns ingen mening att ta åt mig, om inte denne går på mig som person. Jag tar inte heller illa upp när någon skriver att de inte gillar utseendet på den hundras jag har. Vad spelar det för roll, eftersom det ändå inte påverkar min syn på mina hundar eller rasen?

[MiniPim]
0

#27 Jag tycker inte att vi bråkar. ^^ Men du har rätt!

Fridaaaa
0

#27 Helt rätt, precis så jag menade :)

[Djurlinnea]
2

Grymt nöjd med denna teckning. Satt i drygt 3h innan den blev klar! :)

AkaiTsuki
0

Lasange idag :3 …….. dock så drar mamma ut på det och jag är hungriig nuu :C

//Joanna

Zvintos
0

Ena regntäcket klart, bara ett kvar..

tootiis
0

Vaknade vid 10 tiden med världens huvudvärk och sjukt ont i halsen. Kunde knappt prata, vilket jag fortfarande inte kan.. Även fast jag ätit massa halstabletter >.< Ska jobba efter 17 oxå.. Gå ut med reklamen i ca 3 timmar. Vill inte vara sjuk!

----

Mamma har dock lovat mig omjag städar rummet lite mer att vi ska åka på elgiganten och titta på en ny TV till mig (y Nånting positivt iaf

// MT ♥

Fridaaaa
0

#31 mums! :D

Inaarah
0

Suttit inne hela dagen med en engelskuppgift från helvetet. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till… Får inte riktigt ihop det någonstans. Hoppas bilda mer klarhet imorgon så jag kan färdigställa arbetet under morgondagen. 

Ska nu ta tag i övrigt plugg, städa och sådär. Hoppas på att hinna till gymmet ikväll… Känns som jag haft den bästa söndagen i världshistorien. Typ.

[MiniPim]
5

4-fackaren klaaaar :D

RosarysKaniner
1

Har möblerat om i kaninernas burar, stockar att sitta på, fyllt på jord i deras "hålor" så dem kan gräva och ha kul. Även fixat deras golvärme i buren. Så, det har varit en lyxdag för dem med extra godis! :D

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

Fridaaaa
0

Måste börja motionera på något vis, frågan är: vad?

tootiis
0

Nä.. f*n! Kom på att vi har engelska prov imorn, och har inte tränat nått o.o''' Vet inte ens om jag kommer åka till skolan imorn, mår fortfarande skit :c

// MT ♥

[Djurlinnea]
0

Jätteförkyld, känner mig helt tom och knuten i magen fortsätter att växa..

[EllenAlicia]
2

www.karamellen-ellen.blogspot.com

har masor av bilder på de nya inlägget :) kolla gärna på de andra inläggen oxå :) kankse lägga en kommentar oxå hehe ;)

Fridaaaa
1

Vill shoppa klääääder ;)

[EllenAlicia]
0

#42 trööökit' ;D!!

Fridaaaa
0

#43 Nä kul ju! :D

[EllenAlicia]
0

#44 tycker inte ja hihi :) tycker bara om att handla för kaninenra

Fridaaaa
2

#45 Hehe mina kaniner har det dem behöver, nu är det deras matte som behöver sitt ;)

AkaiTsuki
0

Usch.. kommer hem från gbg, spenderat natten där så hälsar på kaninen o han bara skuttar ifrån mig *snyft* Han kanske tycker jag borde duscha

//Joanna

[EllenAlicia]
0

#46 haha

Fridaaaa
0

#48 :P

Peak303
3

Kaninerna sprang som galningar i hagen tidigare idag. Sen fick Laban öva lite på att sitta fint, vilket jag tycker han lyckades med ganska bra. Kyss

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Lurvas11
1

Har varit och shoppat kaningrejor:

• hörn toalätt
  • matskål
  • höboll
  • vattenflaska
  • Glad

Hälsningar Lurvas11Glad

Dipsie'n'Poo
0

Suttit med läxor hela dagen. Nu har jag duschat och ska snart hoppa i säng… jag orkar inte.

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

AkaiTsuki
3

Duschat och nu var jag visst okej och älskbar enligt kaninen xD

//Joanna

[Guldvingens]
0

Nästa vecka får jag hem en liten harkorsning på foder, ska bli ruskigt kul :)

ultot
7

Är det bara jag eller är inte kaniner för söta när dom tvättar sig. :3

//Ida

Fridaaaa
0

Varit på info om starten nu på högskola och även varit på min första föreläsning, vi har ju väldigt modern, så vi följer föreläsning via webb, så vi ser det på tv, och kan ställa frågor via microfon :P hehe lite ovant! :)
Och flera ställen som ser samtidigt :P

Emmieline
0

åhh 6 dagar kvaaar. så seeegt det går

NaDa...
3

Vad tusan.. Jag har varit borta i 4 dagar och det har gått ett halvt klotterplank.. Jessus.. xD

Göteborg var sjukt trevligt, förutom att jag fått knapra panadol så fort jag fått möjlighet.. Men åker gra tillbaka till goa göteborg ^^

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[Djurlinnea]
0

Strålande sol, ut till kaninerna och bra ta till vara på denna sol och värme som finns kvar!

Klara.b
0

Helg, behöver helg! Är helt slut efter en måndag.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

AkaiTsuki
0

Kaninen springer lös i rummet nu och sitter o slickade min rygg höhö det va nåt nytt :) Annars brukar det va ben eller tå xD

//Joanna

AkaiTsuki
1

O jaså hittat ett jättefint rött blad…. nu är det halvt… undrar vad som kan ha skett medan jag tittade bort en sekund

//Joanna

Katten_
0

#62, Hahahaha xD

Aja, ny Hage, Kiara ute nu, ska ta lite bilder och lägga upp :)

Inaarah
0

Haft en sjukt lång dag i skolan och är så galet trött. Hade i alla fall en fin fikastund med några vänner förut, och ska nu ut på en powerwalk innan dusch och måndagsmys framför tv:n.

[Djurlinnea]
0

Snart blir det att traska iväg på träning.. Kan inte vara med pga denna förb*skade förkylningen.. Men tar väl några skott och inviger mina nya skor!

Peak303
0

Äntligen hittat 2 par byxor som faktiskt sitter bra på mig :O Vilket jag har otroligt svårt med annars! :D

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

AkaiTsuki
0

Akkio fäller… väldigt fult x) I ansiktet

Ser ut som han har dubbelhaka eller nåt xD

//Joanna

NaDa...
1

sådärja, masade mig ut trotts att jag har fått 5 timmars sömn i natt och huvudvärken bara dunkade. Men alla kaninburar är städade, Cocos har fått springa lös ute, alla klor är klippta och lisens öga är putsat.
Nu tar jag kväll med en dusch, matteläxa (Blä) och top model. :)

~ Kram Nadja ♥

Katten_
1

Yes! :D En teddyvädur hona tingat! väntas om ca 3 veckor! ;)
Vit blåögd.. :)

åh vad jag längtar! Fast till i morgon med! Ska till medeltidsmuseet med klassen! Jag har tagit med kakor :3

Zvintos
0

Ska nog lägga mig redan vid 21, är helt slut..

Fridaaaa
0

Sitter i Kalmar och Ugglar just nu ;)

[Guldvingens]
6

Fastän det är tufft ibland (som de senaste nätterna när vi haft problem med sovandet) så finns de inget bättre! Jag älskar att vara mamma till min Isaac, och snart kommer jag bli mamma till ännu en dyrbar diamant. Skulle inte vilja byta bort det mot något <3

Katten_
0

Wiho! :D nu ska klassen till stockholm :D

tootiis
0

Har äntligen kommit på vad jag önskar mig i födelsedagspresent x] En stuga som pappa har hemma hos sig. Får se om den är isolerad eller inte. Om den är isolerad flyttar jag och kaninerna dit ut [självklart flyttas stugan hem till mamma]. Om den inte är isolerad bygger vi burar där :D

// MT ♥

Inaarah
0

Gick ner till stan för en stund sedan och satte mig på ett café. Stunderna i ensamhet behövs, och dessutom behöver jag förbereda en presentation jag ska ha lite senare.

lovisakåre
0

japp man vill ju gossa lite med sin totte för att det är ju 1 september :D

Älskar mina djur cleo,zigge,ozzi,kurre,findus,grållis,puttelina,kajsa...♥

0

#73 Vad ska ni göra här ? :P

Katten_
0

Medeltidsmuseet, det tar bara 20 min med tåg.

0

#78 Jahapp :)

NaDa...
3

Mamma glömde att hämta hem mig från stan som hon lovade.. Som straff måste hon köpa en ny skolväska åt mig :P

~ Kram Nadja ♥

Klara.b
0

#80 haha! En ny skolväska är ju alltid bra, så nu är det väll ganska skönt ändå?

Har precis flyttat in Hedda från regnet, märkte inte att det regna! :(

NaDa...
0

#81 Jaoo, den är väll 4 år gammal och idag gick axelremmen av, så den är rejält sliten ^^

~ Kram Nadja ♥

Klara.b
0

#82 Ojdå…

Katten_
0

Jahop, Kiara ute nu i betesburen, regn i luften, så får vara på min vakt ;) Nu ska toa hörnorna städas och mer halm ska på :)
Ska googla runt lite för att Marshmallow och Coca Cola kommer om ca 2-3 veckor :)

Alvirpo
0

Wihi! min födelsedag idag<3!!!

NaDa...
0

#85 Grattis :)

~ Kram Nadja ♥

Alvirpo
0
[Djurlinnea]
0

For till min kusin efter skolan, åt chokladpuddig, såg lejonkungen och sov i 2h :D Skitväder ute…

Fridaaaa
0

Varit i Kalmar från igår till idag.
Massa info idag om högskolan osv hela dan i Kalmar, hjärnan känns som en Svamp? eller nått nu haha :D

Frosstis
1

Nu har jag beställt två selar och ett koppel! Var väääldigt tveksam Vilken färg? jag skulle ha på kopplet, men tillslut blev det iallafall röd. Svart och röd sele med rött koppel :) HOPPAS det passar, valde small för att hon är väldigt liten. Om det inte passar på henne får jag väl sälja de eller skicka tillbaka..

Saffran.
0

Läxor läxor läxor……

Frosstis
0

#91 Jag hade MASSOR idag!! Har bara hunnit vara med bella i 20 min knappt.. :/ När jag kom hem: plugga, rida, åka hem, äta, duscha, göra läxor och så nu då..

Saffran.
0

#92 Hade också mycket idag… Man blir så trött. Och när man äntligen får vara med Nemo så släpper alla problem. :')

Dipsie'n'Poo
1

Trött. Och har växtvärk… Men fick fotvård idag. Jätte skönt. ^^

Läxorna är ganska lugna nu…

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Frosstis
0

#93 Haha ja! Jag önskar att Bella fick vara i mitt rum och bo här, men jag har typ inte plats :/ Då skulle jag kunna ta upp henne hela tiden!

AkaiTsuki
0

Åhåh va jobbiga 2orna ska vaaaa rymma sig in i mitt rum o allt

Tur så tog de inget vad jag vet men är ju inte direkt den som har bäst ordning på saker och ting

… men min BH låg framme :C snyft

//Joanna

Fridaaaa
0

#95 Du kan inte sitta ute hos henne i lekstugan och göra läxorna? :)

Saffran.
1

#95 Det är det som är sååå skönt med inne kanin! Man kan plocka upp honom när som helst. ^^ Synd att du inte kan ha det, men försök få plats någon gång. ;)

NaDa...
0

Det är så mysigt att sitta ute i boden/växthuset med en kanin springandes runt sig och göra läxor :)

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
1

#98 Kan man med utekaniner med? ;) 
Kläder efter väder ;)

Frosstis
0

#97 Kan jag väl, men det är inte så bekvämt :/ Får sitta på en pall då och har inget bord.. :(

#98 Jag veet :( Alltså jag har ju plats bredvid min hamsterbur men buren är ju bara 100 cm och hon får inte gå fritt i mitt rum, vill inte stänga in henne där liksom :/

1

Är väldigt avis på er med inne kaniner! Mina båda bor ute året om, på vintern blir det inte så mycket mys då de inte kan komma in och jag inte kan vara ute i en evighet. :( Hade varit hur underbart som helst med inne kaniner. Då kan man ju bara släppa ut dem och låta dem traska efter en när man går runt hemma. :P

Saffran.
0

#100 Ja de såklart. ;) Men jag menar att det går snabbare och det är bara att ha på sig det fula kläderna man har och sätta sig i sängen och mysa med honom, eller släppa ner honom på golvet så han får skutta runt lite. :3 Men visst finns det många fördelar med ute kaniner också. T.ex att man slipper sopa golvet runt buren varje dag och det är enklare att släppa ut dem i hagen… ^^

Frosstis
0

#103 Jo jag vet, men har så himla mycket saker och sladdar i mitt rum så hon skulle säkert göra sönder allting.. :p

Haha hon är inte direkt utekanin, hon bor i min lekstuga :D Så måste sopa och skaka mattorna varje dag, men det gör inget, det är kul och så kommer hon nyfiket på sopborsten och vill vara med ;)

Saffran.
0

Det var svar till Frida, haha. xD Jag använder sladdskydd, funkar säkert hos dig med. :) Men det är väl mysigt med en lekstuga? Nästan samma som att ha henne inne ^^ Haha c:

Frosstis
0

#105 Oj, haha!

Gör det säkert, men har så HIMLA mycket sladdar som är överallt i mitt rum. Känns som att jag kommer med massa ursäkter att hon inte ska bo i mitt rum men a :P Tror inte jag "får" av ägaren ha henne inne för att hon är väl utekanin hemma hos henne, och då har hon ju ingen vinterpäls när hon kommer tillbaka..

Njae, det är ju väldigt mörkt :) Har en lampa men den lyser ju knappt upp så man ser hela rummet klart och tydligt ;) Bara mitt på dagen jag inte behöver den.

Men det funkar väl, bara att hon inte får så mycket uppmärksamhet som innekaniner. Hon bor ensam där inne, fast hon var ju van vid det innan så (hon var foderkanin åt en annan familj när hon var lev.klar och kom direkt till mig när hon kom hem).

Hur lär man kaniner att ligga på rygg? Jag försökte få henne att ligga på rygg men hon sprattlade jättemycket så det gick inte. (klippa klor alltså. Hur lindar man handduk isåfall? Har jag aldrig lärt mig)

gaabriellaaa
0

ångest över att jag rökte så körde igång med C25K efter min andra träning, kändes riktigt bra och nu skaaaaa jag fullfölja det Glad

[MiniPim]
0

Lämnar regniga sverige och åker till Turkiet! ;)) Sitter nu På flygplatsen.. Rätt fullt o.o

Lurvas11
0

Leo har fått varirt ute hela natten för första gången! Han tog det fint Glad

Hälsningar Lurvas11Glad

NelliZ
0

Hihi ska passa Aynaz hamster när hon e borta, den en sååå söt :)

//Julia

Fridaaaa
0

#102 Jag har både och. Ser för och nackdelar med både och så :D

Beatrice_Love_Kaniner
0

är sjuk… :( Men på fredag ska jag ha sleepover hos min kompis och 3 till! Längtar!

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Stiinisen
0

Mår extremt dåligt , som tur är kommer Christian snart , ska bli sjönt att prata av sej.. ♥

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Katten_
0

Hemmaa :D Har döpt om den nya kaninen, eller jag tycker Leslie är fint :)

Fridaaaa
0

Hemma, plus ätit. Mätt!
Viola är så go när jag kom in i vardagsrummet: matte matte är du hemma nu hihi :)

Inaarah
0

Ska försöka hinna plugga ordentligt innan jag ska på behandling hos sjukgymnasten. Har haft en dålig dag på alla sätt och vis. Behöver mest sömn nu, tror jag.

Smullis
0

Har varit sjuk hela veckan=mer tid för djuren! Så det är ju lite positivt ändå ;)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Frosstis
0

Är så trött så jag knappt kan sitta upp :( men måste ta in bella och mysa.. Kan väl ta en pn innan.

Smullis
0

#118 Usch då :(

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Frosstis
2

Kyss

Emmieline
0

4 dagar kvar=D

[Djurlinnea]
0

Den här j**** förkylningen gör mig på så dåligt humör. Kan knappt andas, hostar och snoret rinner + att jag inte får träna!

Var hos vet. idag. Ferdinand har "bara" en vanlig böld, som håller på att läka ihop. Skulle den börja vätska och vara igen så måste vi boka tid för operation..

Frosstis
0

Fick en stor låda (från gräsklippare) av pappa, självklart blir det något roligt till bella :D

Gjorde två ingångar, och hon älskar den! :) Hon sitter där uppe hela tiden och ser ut som sphinxen, skitful haha! ;)

Inte så bra bild, men a. U get it :) (har sättit på tak också, bara en öppning på typ 30 cm elr nåt så jag kan komma in hehe)

NaDa...
0

I morgon ska jag till Optikern för synundersökning… Det värsta blir att säga till min 'musikallärare' att jag inte kan komma på övningen.. :S

~ Kram Nadja ♥

Katten_
0

:)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer